Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi R8 e-tron je definitivně neprodejné, Audi doufalo v rychlejší vývoj akumulátorů
28.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Konečný verdikt nad osudem R8 e-tron potvrzuje obavy z marnosti dosavadního vývoje elektromobilů. Bez pořádných baterek jsou prostě k ničemu.
Jméno R8 e-tron není v tiskových zprávách Audi ničím novým. Už před dvěma léty jsme o se o něm zmiňovali jako o starém známém s tím, že „dále zkouší zaujmout”. Od té doby o na něj přišla řeč ještě mnohokrát, nejvíce zřejmě v momentě, kdy s poněkud ilegálním dopingem objelo Nordschleife v čase 8:09. Tehdy se ještě mělo za to, že Audi vozu postupně zametá cestu k sériové výrobě, jenže později se začalo špitat, že celý projekt míří k ledu. To bylo docela překvapivé, jen pro vlastní potěšení by automobilka tento vůz nevyvíjela, ne s takovou pompou, ne v tolika exemplářích.
Oficiálně Audi na toto téma hovořit nechtělo, následné představení vozu v provedení modelového roku 2013 ale dávalo naději, že se vůz přece jen produkce dočká. Teď už víme, že nedočká - Němci to oficiálně potvrdili s tím, že jej nejenže nebudou vyrábět, ale nenabídnou k prodeji ani jeden z deseti exemplářů, které dali dohromady. Zároveň, byť nepřímo, přiznali, že předchozí vyjádření o tom, jak elektrickou R8 vlastně nikdy prodávat nechtěli bylo přesně tak nadsazené, jak se zdálo - konstatují, že vývoj akumulátorů nepokročil takovým tempem, jaký očekávali.
Tisková zpráva sice tvrdí cosi o tom, že ze zkušeností získaných z vývoje R8 e-tron budou těžit jiné produkční elektromobily, ale nebudeme Audi věřit ani slovo o tom, že si elektrickou er-osmou hrálo jen kvůli tomu. Celý projekt spíše ukazuje, jak marný dosavadní vývoj elektromobilů byl, že byl sázkou na zásadní posun ve vývoji akumulátorů, který zdaleka nenastal a nezdá se, že by v dohledné době nastat měl.
Realitu celé situaci nejlépe vykresluje fakt, že automobilka R8 e-tron prodávat vůbec nechce, za jakoukoli cenu. Nejde tu tedy jen o ekonomiku, za avizovaných 200 tisíc Eur, možná i 300, 400 nebo 500 by se deset zákazníků na celém světě pro takové auto našlo. Audi jej ale považuje svými vlastnostmi za uživatelsky natolik neatraktivní, že si vůbec nechce kazit jméno jeho konfrontací s běžným provozem.
Nemáme tedy důvod nevěřit informacím britského Autocaru, podle nichž Audi není ochotno vůbec akceptovat, že by do jakéhokoli prodeje vstoupil vůz, který má tak omezený dojezd a tak dlouhou dobu dobíjení. Připomeňme, že R8 e-tron disponuje akumulátory o kapacitě 48,6 kWh, což je ekvivalent přibližně 19 litrů benzínu. S tím by zákazník mohl rychle ujet něco mezi 50 a 100 kilometry, doba dobíjení z běžné zásuvky by se přitom pohybovala kolem 14 hodin. To je tak ubohá kombinace, že opravdu nedivíme skepsi Audi při úvahách nad schopností takového vozu skutečně uspokojit nároky jakkoli náročného zákazníka.
A že získané informace použije při vývoji jiných modelů? A jak? Tento „akumulátorový limit” je vlastní všem vozům bez rozdílu (jakkoli méně problematický bude u městského auta než u sporťáku) a je naprosto blokující pro větší rozšíření elektřinou poháněných vozů. Poučné je tak na celém příběhu jediné - investovat dnes do vývoje elektromobilů nemá smysl, neboť bez lepších akumulátorů je žádná velká budoucnost nečeká. Vývoj zbytku vozu pochopitelně použitelný je, ale kdo ví, kdy se podaří nějaké lepší akumulátory vynalézt a zda vůbec. Tehdy už může být dnešní „zbylý hardware” k ničemu.
Musíme znovu připomenout, že elektromobily vývoj automobilismu začal a v jejich zářivou budoucnost se věří už hodně přes 100 let. Kdo dnes může odpovědně říci, že u této víry nezůstane po dalších 100 let?





























Poslední evoluce elektrické R8 dostala i vizáž faceliftovaného provedení s konvenční technikou a jednodušší řešení pohonu. Do výroby se přesto nedostane
Zdroje: Audi, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo je Mattia Rato? 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 3 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 5 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 6 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 8 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 11.02. 16:14 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.02. 11:55 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
