Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech
13.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Protahovaný a extrémně drahý projekt čtyř kruhů měl v případě produkční verze jepičí život. Při pohledu na cenu a výkony to ale není překvapivé.
Audi R8 e-tron je začarovaným projektem, na nějž se lepí jen a pouze smůla. Vůbec poprvé se o tomto modelu začalo mluvit v roce 2009. O dvanáct měsíců později již byl na světě pojízdný prototyp, se kterým dokonce tehdejší šéf vývoje Michael Dick několikráte obkroužil okruh La Sarthe. Nicméně záhy přišla studená sprcha v podobě ukončení projektu, což způsobila nedostačující technika v kombinaci s příliš vysokou cenou. E-tron byl mrtev.
Se zahájením vývoje druhé generace Audi R8 se však tato varianta znovu dostala stůl, přičemž loni v Ženevě se po dlouhých peripetiích konečně ukázal sériový model. Dostal se i na trh a našel si pár zákazníků, celá tato anabáze ale měla vskutku jepičí život - automobilka nyní oznámila, že R8 e-tron to má znovu spočítané. Přesné důvody známé nejsou, dá se ovšem předpokládat, že tím klíčovým nebude nic jiného než malá poptávka spočívající do značné míry v pořizovací ceně. Ta v Evropě (nikde jinde se vlastně ani e-tron neprodával) startovala na 1 milionu Eur (cca 27 milionů korun).
Elektrické Audi R8 tak za sebou má zhruba 18měsíční pobyt na trhu, během kterého ovšem příliš mnoho zákazníků okouzlit nestihlo. Přesné registrace známy nejsou, nicméně mluvčí značky uvedl, že jde o „méně než 100 exemplářů“. To může být 90, ale také 5, vážně nevíme. Mluvčí už jen s povzdechem dodal, že „jsme jich mohli vyrobit více, než jsme skutečně vyrobili“. Nyní tak prý Audi dokončí již objednané vozy a poté definitivně zavře krám.
R8 e-tron tak následuje příkladu konkurenčního Mercedesu SLS AMG Electric Drive, který přišel na trh v roce 2013 s cenou 350 000 EUR (9,5 mil. Kč). Prodáno ale nakonec bylo jen pár desítek kusů, přičemž koncern Daimler vzápětí vše okomentoval tak, že „jsme přišli příliš brzy“. O tři roky později by něco podobného mohlo konstatovat i Audi, nicméně vždy záleží na úhlu pohledu.
Aktuálně se zdá, že zákaznická skupina pro sportovní elektromobily existuje a dokonce je ochotna platit i horentní sumy. Nicméně se zřejmě musí jednat o extrémně schopné vozy typu Rimac Concept_One. Audi R8 e-tron vedle něj de facto nemělo čím ohromit. Jeho vzhled se od benzínového a tedy podstatně levnějšího provedení odlišuje jen v detailech. Dva vzadu namontované elektromotory naladěné na 460 koní pak umožní 3,9sekundový sprint na stovku a maximálku 250 km/h, což jsou hodnoty horší než u mimořádně rychlé verze V10. Není tedy vlastně divu, že o vůz není zájem.









Produkční Audi R8 e-tron debutovalo loni v Ženevě...
...nyní se ovšem automobilka rozhodla celý projekt znovu ukončit, prodáno přitom nebylo ani sto exemplářů
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejčtenější články
Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha