Aukce ukázala skutečný zájem o elektrickou dodávku VW. Nikdo ji nechtěl tak moc, že na ceně ztratila 230 tisíc během 640 km

Také Volkswagen se rád ohání tím, že o některá jeho auta je dál zájem, jen někde musí skončit kvůli té či oné okolnosti. V případě USA a ID.Buzzu to měla být nová americká cla. Kdyby to tak ale bylo, o zbývající vozy by byl o to větší zájem, neboť by šlo o limit na straně nabídky. Ten ale zjevně neexistuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Aukce ukázala skutečný zájem o elektrickou dodávku VW. Nikdo ji nechtěl tak moc, že na ceně ztratila 230 tisíc během 640 km

22.7.2025 | Petr Prokopec

Aukce ukázala skutečný zájem o elektrickou dodávku VW. Nikdo ji nechtěl tak moc, že na ceně ztratila 230 tisíc během 640 km

/

Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály

Také Volkswagen se rád ohání tím, že o některá jeho auta je dál zájem, jen někde musí skončit kvůli té či oné okolnosti. V případě USA a ID.Buzzu to měla být nová americká cla. Kdyby to tak ale bylo, o zbývající vozy by byl o to větší zájem, neboť by šlo o limit na straně nabídky. Ten ale zjevně neexistuje.

Nikdy neexistoval ospravedlnitelný důvod očekávat, že se z Volkswagenu ID.Buzz stane prodejní hit. Německá automobilka jej sice jako koncept představila v roce 2017, tedy v době, kdy automobilky ještě měly za jisté, že s elektromobily drží v ruce něco jako automobilový royal flush, přesto bylo jasné že s takovým vozem nemůže uspět. Vysoké dodávky určené k převážení hromady nákladu či lidí potřebují spoustu energie, aby mohly fungovat, navíc nemohou být moc drahé. Elektrický ID.Buzz nemohl obstát před ničím z toho.

S produkční verzí navíc VW přišel až v březnu 2022, kdy stále stejné vstupní parametry působily ještě marněji než dřív. Evropané tedy o elektrickou dodávku nikdy velký zájem nejevili (loni pouhých 11 252 aut, letos přes citelný růst stejně pořád jen 9 718 vozů), VW ale mohl doufat, že vše napraví Amerika s její láskou k původnímu „busíku”, jenž byl ID.Buzzu vzorem. USA se dočkaly svého provedení v červnu 2023, ani tam ale vůz nikdy nezazářil a do letoška marně bojoval o větší přízeň.

VW nedávno přesto uvedl, že zájem o vůz je ID.Buzz ve Státech končí jen kvůli novým clům. To znělo hned jako další výmluva a o skutečném důvodu ani nyní, s menším časovým odstupem, nemusíme spekulovat. Tohle auto v Americe chtějí ještě méně než u nás. A víc než co jiného to potvrzuje aukce, která před pár dny skončila na Bring A Trailer.

Majitel ID.Buzzu v ní totiž nabídl svůj vůz, který si převzal v únoru, tedy před pouhými pěti měsíci. Za tu dobu najel jen 640 km, tedy skoro nic - i dealerské předváděčky na tom bývají „lépe”. Kdyby o vůz byl zájem a nedovážel se kvůli clům, cena v aukci půjde vysoko nad ceníkové ceny. Ale stal se pravý opak - auto se prodalo jen za 61 500 USD, tedy za 1,3 milionu korun. To oproti pořizovací ceně představuje propad o téměř 11 tisíc dolarů, což je zhruba 232 tisíc korun.

Nový vlastník si navíc vůz nekoupil z dvakrát racionálních příčin, ale kvůli oné vazbě na původní „busík”. Prý si novější provedení pořídil jen proto, že se nedávno stal majitelem ikonického Microbusu Type 2. A protože ID.Buzz je jím vzhledově inspirován, zatoužil i po tomto moderním provedení. Proč ne, to je samozřejmě relevantní motivace, ale je vidět, co tak maximálně lidi k tomuto autu táhne. A kolik jich je. VW zas jednou mlžil, o tom teď už nemá smysl debatovat.


Aukce ukázala skutečný zájem o elektrickou dodávku VW. Nikdo ji nechtěl tak moc, že na ceně ztratila 230 tisíc během 640 km - 1 - VW ID.Buzz 2025 Bring A Trailer 01Aukce ukázala skutečný zájem o elektrickou dodávku VW. Nikdo ji nechtěl tak moc, že na ceně ztratila 230 tisíc během 640 km - 2 - VW ID.Buzz 2025 Bring A Trailer 02Aukce ukázala skutečný zájem o elektrickou dodávku VW. Nikdo ji nechtěl tak moc, že na ceně ztratila 230 tisíc během 640 km - 3 - VW ID.Buzz 2025 Bring A Trailer 03Aukce ukázala skutečný zájem o elektrickou dodávku VW. Nikdo ji nechtěl tak moc, že na ceně ztratila 230 tisíc během 640 km - 4 - VW ID.Buzz 2025 Bring A Trailer 04Aukce ukázala skutečný zájem o elektrickou dodávku VW. Nikdo ji nechtěl tak moc, že na ceně ztratila 230 tisíc během 640 km - 5 - VW ID.Buzz 2025 Bring A Trailer 05Aukce ukázala skutečný zájem o elektrickou dodávku VW. Nikdo ji nechtěl tak moc, že na ceně ztratila 230 tisíc během 640 km - 6 - VW ID.Buzz 2025 Bring A Trailer 06Aukce ukázala skutečný zájem o elektrickou dodávku VW. Nikdo ji nechtěl tak moc, že na ceně ztratila 230 tisíc během 640 km - 7 - VW ID.Buzz 2025 Bring A Trailer 07Aukce ukázala skutečný zájem o elektrickou dodávku VW. Nikdo ji nechtěl tak moc, že na ceně ztratila 230 tisíc během 640 km - 8 - VW ID.Buzz 2025 Bring A Trailer 08Aukce ukázala skutečný zájem o elektrickou dodávku VW. Nikdo ji nechtěl tak moc, že na ceně ztratila 230 tisíc během 640 km - 9 - VW ID.Buzz 2025 Bring A Trailer 09
Tento VW ID.Buzz si jeho první majitel převzal v únoru za minimálně 1,5 milionu korun. Po pěti měsících a pouhých 640 najetých kilometrech však byl rád, že se cena v online aukci vyšplhala alespoň na 1,3 milionu Kč. Kdyby o auto lidé stáli, jak VW tvrdí, aukce by za nynějších okolností takovýto výsledek jistě neměla. Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály

Zdroj: 2025 Volkswagen ID. Buzz 1st Edition 4Motion@Bring A Trailer

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše