Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dealer VW zkouší prodat elektrický ID.Buzz v aukci, lidé mu ale nabízí jen zlomek ceníkové ceny
7.2.2025 | Petr Miler
Představa, že je po tomhle autě nějaká velká sháňka, která jej dovoluje prodávat za vyšší než ceníkové ceny, nám přijde neuvěřitelně naivní. Prodejce Volkswagenu v ní žil, teď se sám dost tragikomickým způsobem dozvídá o tržní realitě.
Přijít s tímhle autem byl od začátku dost naivní nápad. Na jednu stranu sice můžeme uznat, že Volkswagen ID.Buzz má jistou specifickou atraktivitu coby moderní interpretace původního „busíku”, jenže na to, aby fungoval prakticky i prodejně, má jednoduše špatný pohon.
Je to do značné míry stejný příběh, který jsme dnes probírali nad další vlnou sebezpytování šéf Fordu - je to velké a těžké auto mající převážet spoustu lidí či trochu menší počet osob s nákladem, často na delší vzdálenosti. Něco takového nemůže fungovat s baterií, jejíž kapacita odpovídá asi 20 litrům nafty v nádrží dieselové dodávky. Být to auto za 200 tisíc, asi to překousnete, za 1 200 000 korun už by to šlo těžko, reálně ale solidní specifikace osobních variant stojí spíš ke 2 milionům Kč.
Něco takového se nedá prodat, ne ve velkém, a těžko pochopíme, kam dal VW hlavu, když si myslel opak. Na každý pád se mýlil, ID.Buzz je v Evropě totální propadák a v Česku obzvlášť - podle SDA se tu loni prodalo pouhých 77 aut vedle tisíců spalovacích Transporterů všech verzí. A něco nám říká, že dealerské a jim podobné registrace budou mít i na takto mizivém čísle podstatný podíl.
Když tedy loni ID.Buzz dorazil do USA, nešlo čekat zázraky. Ty se nestaly, ani tam nejde o trhák, přesto se někomu a nějak podařilo vytvořit zdání opaku. Auto se dočkalo pozitivních ohlasů a dealeři VW jej začali prodávat vysoko nad ceníkovými cenami, jako by snad zájem o tento vůz převyšoval počet dostupných aut. Pochybujeme, že se to kdy stalo, ale pokud ano, byl to stav trvající velmi krátce, prodejní data jsou neúprosná.
Přesto nabídky ID.Buzzu za relativně vysoké ceny vidíme dál. Něco nám tedy uniká? Nemyslíme si, dealeři to prostě zkoušejí a vytvářejí takový dojem. A někdo se jistě chytí, když protřelý prodejce reálnému zájemci řekne něco jako: „Pane, to je horké zboží, 30 lidí se tu dneska bylo podívat. A 17 už čeká, až jim ho prodáme. Ale dejte o 10 procent víc a je hned vaše teď a tady!” Že skutečnost je jiná, ukazuje jakýsi „reality check”, kterému se (jistě nerad, ale jinak dobrovolně) podrobil jeden oficiální dealer VW z Indiany.
Ten se rozhodl nabídnout úplně nový skladový ID.Buzz v aukci na Bring A Trailer. A určitě tak činil v domnění, že za auto utrží víc než ceníkových 72 tisíc dolarů (asi 1,74 milionu Kč). Už to je vysoká cena, kterou se lidé zdráhají dát, tak že by dali víc? No nedají. Pouhých 17 hodin před koncem aukce si auto vysloužilo jen jednotky příhozů, které cenu posunuly k 51 tisícům USD. Samozřejmě, výsledek může být pořád jakýkoli, ale divili bychom se, kdyby lidé dali podstatně víc jak 60 tisíc USD, pořád zlomek původní ceny tzv. 1st Edition.
Tak si auta třeba jen moc lidí nevšimlo? Omyl, v diskuzi pod aukcí je neobvykle vysoký trojciferný počet příspěvků, které v zásadě reflektují výše zmíněné - je to auto předražené, nepoužitelné nebo obojí. A co proboha vůbec dělá v aukci? Zástupce dealera na tomto místě projevil velkou naivitu, když doufal, že se velcí milovníci VW či původního Busu se o tohle auto poperou. Dnes říká jen: „Doufejme, že výsledkem této nabídky bude něco pozitivního pro vnímání Buzzu.”
Obáváme se, že výsledkem je pravý opak a aukce jen pomáhá dál popřít dojem přemíry zájmu, kteří dealeři dosud tak jako tak vytvářeli. Prostě ani tohle není „ten produkt”, u kterého by měla jakkoli větší skupina lidí dávat po delší čas neutuchající zájem o něj.









Nabídnout tohle auto v aukci v domnění, že za něj někdo dá majlant, bylo opravdu naivní. A dealer VW, který to udělal, už ví, že to nebylo moudré. Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály
Zdroj: Bring A Trailer
Bleskovky
Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
včeraClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19.3.2025Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Dědic Porsche si staví půlkilometrový soukromý tunel do podzemní garáže pod zámečkem v Salcburku, místním to nedává spát
19.2.2025Jako děti na pískovišti. Ke spojení Hondy a Nissanu nedošlo z naprosto malicherných příčin, šéfové si jdou po krku
19.2.2025První auto čínského výrobce mobilů, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, už po roce prodejně překonává Teslu
19.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025Německý automobilový gigant oznámil další propouštění, ani víc jak 7 tisíc nedávných vyhazovů nebude dost
19.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva