Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Až teď známe pravdu o nemoci zesnulého šéfa Fiatu. Ukazuje jeho oddanost práci
27.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypadalo to jako náhlá komplikace při banální operaci a situaci tak popisovali i jemu blízcí lidé. Až nemocnice a rodina nyní řekli celou pravdu o tom, čím si Sergio Marchionne v posledním roce prošel.
Svět tento týden přišel o velkého muže. Smrt Sergia Marchionneho byla pro řadu lidí nemalým překvapením, zvláště s ohledem na okolnosti. Veřejnost věděla pouze tolik, že šéf Fiatu a Ferrari zamířil do nemocnice kvůli banální operaci ramene. Nicméně v důsledku pooperačních komplikací měl Marchionne upadnout do kómatu, z nějž se již neprobral. To již neodpovídá zrovna malichernosti a rázem vyvstaly spekulace o skutečném Marchionneho zdravotním stavu.
Jasno nyní do celé záležitosti vnesla jeho rodina, přesněji otec jeho partnerky Manuely Battezzato, se kterou Marchionne žil posledních deset let. Šéf italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles věděl již déle než rok, že je nemocen. A co je podstatnější, věděl, že nejde o žádnou banalitu, dávno věděl, že jde o rakovinu. Přesto se ale dle Piera Luigiho Battezzata „nikdy nepřestal šetřit“.
„Před rokem náhle přestal kouřit,“ uvedl dále o Marchionnem, který byl celý život těžkým kuřákem, Battezzata. „Každému tak bylo jasné, že mu není zrovna valně. Jeho fyzička se zhoršovala, byl unavený a dýchal jen s obtížemi. Nicméně byl neustále v pohybu, stále cestoval z jednoho konce světa na druhý. Soustavně pracoval a zdravotní problémy nedával najevo .“
Zatímco ale rodina o podlomeném zdraví věděla, z vedení FCA ani mateřského Exoru neměl o nemoci nikdo ani ponětí. A její vážnost si nakonec nejspíše nepřipouštěl ani sám Sergio. Battezzata tvrdí, že s ním mluvil ještě krátce před operací. „Měl dokonce naplánované schůzky, které se měly v těchto dnech odehrát. Poté jsme měli společně s celou rodinou vyrazit na prázdniny.“
„Sergiova hospitalizace měla být krátká. Nejhorší se ale stalo skutečnosti. Občas si proto říkám, že kdyby nejeli do Švýcarska, mohlo vše dopadnout jinak,“ spekuluje o případném vyhnutí se operaci otec Marchionneho partnerky. Zda by tomu tak skutečně bylo, je přitom sporné. Nicméně nevyhnutelné by evidentně přišlo dříve nebo později.
Univerzitní nemocnice ve švýcarském Curychu totiž včera potvrdila, že „Sergio Marchionne byl naším pacientem. S ohledem na vážnost jeho onemocnění byl po více než rok podroben opakované léčbě. Ačkoliv jsme vyčerpali veškeré možnosti, jaké moderní medicína nabízí, pan Marchionne bohužel zemřel,“ uvedla nemocnice v tiskové zprávě.
Veškeré tyto skutečnosti se vedení FCA s ohledem na lékařské tajemství dozvědělo bez bližších detailů teprve před týdnem. A proto ostatně hlavní dědic celého impéria John Elkann zpravil o nevyhnutelném zaměstnance Fiatu až o minulém víkendu. Ono tajnůstkaření ale vlastně nepřekvapí s ohledem na jeho charakter, Sergio měl totiž dýchat hlavně pro práci a rodinu. Na sebe si tedy zjevně udělal čas jen málokdy, což se mu bohužel vymstilo. Na druhou stranu to ale ukazuje, jak moc byl oddán myšlence úspěšně uzavřít svou misi u FCA, která měla skončit v dubnu roku 2019. Té chvíle už se bohužel nedožije...









Sergio Marchionne sice o své nemoci věděl přes rok, její vážnost si ale nepřipouštěl. Svědčí o tom i skutečnost, že naplánovanou měl jen krátkou hospitalizaci, po níž měly přijít obchodní schůzky a dovolená s rodinou
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
před 10 hodinami
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
včera
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
včera
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
