Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Belgie zavedla tak přísná omezení vjezdu do měst, že do nich nemůže ani část aut policie
12.1.2020 | Petr Miler
Belgičané jsou snahami o snižování emisí ve městech posedlí do takové míry, že ani nepřemýšlí, na koho také ve výsledku dopadnou.
Belgie a její metropole Brusel se za poslední roky staly skoro synonymy Evropské unie. V tomto kontextu tak snad ani nepřekvapí, že se právě tato místa snaží být evropštější než celá EU a proti emisím všeho druhu bojuje i prostředky, které na celoevropské úrovni neplatí. Proč ne, je to to volba Belgičanů a nám by do ni nemuselo nic být, kdyby ovšem zavádění nových omezení neprobíhalo tak nepromyšleným způsobem, že zasahuje i samotný státní aparát.
Přesně k této tragikomické situaci došlo letos, neboť od 1. ledna 2020 začal v Bruselu, Antverpách a Gentu platit zákaz vjezdu aut, která neplní emisní normu alespoň Euro 4. To může v tak vyspělé zemi znít jako nicotné omezení, však dnes už jsme na pokraji příchodu Euro 7, jenže Euro 4 platí až od roku 2006 a všechny starší vozy mají utrum.
Auta z roku 2005, to není žádný automobilový dávnověk. Představte si vozy jako BMW 3 E46, Škodu Octavia II nebo Volkswagen Passat B6, to jsou mezi obyčejnými lidmi stále žádané bazarové automobily. Do zmíněných belgických měst už se nepodívají a státní aparát to jistě neoplakává, bizarní ale je, že z tamního provozu omezení vyřadilo i část policejních vozů.
Ani u policie není o auta zmíněného stáří nouze, a tak omezení tuto instituci zasáhlo poměrně značně. Policejní mluvčí odmítla říci, o jaký počet vozů se přesně jedná, hovoří však o tisících aut z celé flotily. To není málo a pokud si říkáte, že zrovna u služebních aut policie snad o emise jít nemusí, mýlíte se. Výjimky nepřipadají v úvahu a policie nyní pracuje na tom, aby starší vozy převelela do venkovských oblastí a do měst stáhla ty novější. Na tak rozsáhlou modernizaci nemá peníze.
Trochu váháme, zda se smát a nebo brečet, ale svým způsobem je to dobře. Aspoň stát jednou vidí, jak podobná omezení zasahují do životů běžných lidí a do jak obtížné řešitelných situací je někdy staví. Auta plnící normu Euro 3 nejsou žádné kouřící vehikly z dávnověku a omezovat je v roce 2020 nám přijde být poněkud unáhlené.















Nejslavnějším belgickým policejním autem se u nás stala Octavia III v provedení „KITT”, ta novým omezením jistě unikla, řada jiných policejních vozů nikoli
Zdroje: Reuters, Archiv Autoforum
Bleskovky
Řidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 4 hodinamiMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
před 10 hodinamiCybertruck vs Hummer: 7 tun vážící elektrické pick-upy si to rozdaly ve sprintu. Legenda praví, že ještě teď zkouší zastavit
včera
Nejnovější články
Majitel sporťáku s pětilitrovým V8 najel za 4 roky přes 300 tisíc km bez závad, legendy o výdrži Japonců nelžou ani tady
před hodinouRenault už pochopil, že s novým Twingem šlápl vedle, volá po další politické podpoře takových aut
před 3 hodinamiŘidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 4 hodinamiMajitel rekordně ojeté Tesly pokořil metu 1,9 milionu km, potřeboval k tomu ale 13 motorů a 4 baterie
před 6 hodinamiNová Dacia Duster používá 15 let staré designové řešení, možná na tom nakonec Rumuni šetřili
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva