Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Belgie zavedla tak přísná omezení vjezdu do měst, že do nich nemůže ani část aut policie
12.1.2020 | Petr Miler
Belgičané jsou snahami o snižování emisí ve městech posedlí do takové míry, že ani nepřemýšlí, na koho také ve výsledku dopadnou.
Belgie a její metropole Brusel se za poslední roky staly skoro synonymy Evropské unie. V tomto kontextu tak snad ani nepřekvapí, že se právě tato místa snaží být evropštější než celá EU a proti emisím všeho druhu bojuje i prostředky, které na celoevropské úrovni neplatí. Proč ne, je to to volba Belgičanů a nám by do ni nemuselo nic být, kdyby ovšem zavádění nových omezení neprobíhalo tak nepromyšleným způsobem, že zasahuje i samotný státní aparát.
Přesně k této tragikomické situaci došlo letos, neboť od 1. ledna 2020 začal v Bruselu, Antverpách a Gentu platit zákaz vjezdu aut, která neplní emisní normu alespoň Euro 4. To může v tak vyspělé zemi znít jako nicotné omezení, však dnes už jsme na pokraji příchodu Euro 7, jenže Euro 4 platí až od roku 2006 a všechny starší vozy mají utrum.
Auta z roku 2005, to není žádný automobilový dávnověk. Představte si vozy jako BMW 3 E46, Škodu Octavia II nebo Volkswagen Passat B6, to jsou mezi obyčejnými lidmi stále žádané bazarové automobily. Do zmíněných belgických měst už se nepodívají a státní aparát to jistě neoplakává, bizarní ale je, že z tamního provozu omezení vyřadilo i část policejních vozů.
Ani u policie není o auta zmíněného stáří nouze, a tak omezení tuto instituci zasáhlo poměrně značně. Policejní mluvčí odmítla říci, o jaký počet vozů se přesně jedná, hovoří však o tisících aut z celé flotily. To není málo a pokud si říkáte, že zrovna u služebních aut policie snad o emise jít nemusí, mýlíte se. Výjimky nepřipadají v úvahu a policie nyní pracuje na tom, aby starší vozy převelela do venkovských oblastí a do měst stáhla ty novější. Na tak rozsáhlou modernizaci nemá peníze.
Trochu váháme, zda se smát a nebo brečet, ale svým způsobem je to dobře. Aspoň stát jednou vidí, jak podobná omezení zasahují do životů běžných lidí a do jak obtížné řešitelných situací je někdy staví. Auta plnící normu Euro 3 nejsou žádné kouřící vehikly z dávnověku a omezovat je v roce 2020 nám přijde být poněkud unáhlené.















Nejslavnějším belgickým policejním autem se u nás stala Octavia III v provedení „KITT”, ta novým omezením jistě unikla, řada jiných policejních vozů nikoli
Zdroje: Reuters, Archiv Autoforum
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 11 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Aukce ukázala skutečný zájem o nové BMW M5, majitel rychle přišel o obrovské peníze. A bude jen hůř
1.6.2025Nový Ford Mondeo je až nečekaný prodejní hit, při ceně od 450 tisíc Kč se ale nakonec není čemu divit
1.6.2025Průmyslové tragédie, o kterých se nemluví: Continental zavírá továrnu v menším městě, dopady na něj a okolí jsou drtivé
1.6.2025Majiteli začala reznout nová Alfa Romeo pouhý rok po její koupi, dealer na to říká, že je to normální
2.6.2025Známý fotograf ukázal, jak to dnes vypadá na dubajských vrakovištích, je to skutečně úplně jiný svět
2.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva