Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bentley Bentayga vs. EXP 9 F: koncept byl originální, realita není
14.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Koncept EXP 9 F vzbudil pozdvižení, i když ne zrovna kladné. Bentayga, produkční verze SUV, zase trochu moc připomíná Conti GT. Nebo nikoli?
Bentley Bentayga je první produkční SUV téhle značky, ale vůbec první SUV vůbec to není, budeme-li počítat také koncepty. V roce 2012 se v Ženevě ukázala studie Bentley EXP 9 F, která měla SUV s okřídleným B ve znaku předznamenávat. Její design byl ale kontroverzní a mnozí jej označili rovnou za ošklivý.
Problém mělo publikum zejména s přední částí vozu, která připomínala Mulsanne. Nebyla elegantní, jenže oproti přídi Bentaygy měla jednu výhodu - byla originální. Designéři se tedy vrátili k rýsovacím prknům a přišli s přídí, na kterou se s nepříliš velkými obměnami díváme už od roku 2003. Tehdy se objevila na Continentalu GT.
EXP 9 F také mělo ostré linie bočních oken, které mohly připomenout třeba první Range Rover a které vypadaly trochu utilitárně - to poslední, co chcete u luxusního SUV. Třebaže ono U znamená Utility a to auto vážně bude víc užitkové než dvoudveřový Continental GT. Také mělo EXP 9 F dvoudílné zadní čelo; okno se otvíralo nahoru a plech se světly dolů, stejně jako to dodnes má Range Rover.


V kabině to byl trochu jiný příběh, zde u konceptu designéři zvolili jednolitou palubní desku, jako známe třeba z vozů Rolls-Royce - nebo i z Bentley minulosti. V současné nabídce značky byl interiér unikátní, horní linkou trochu připomínal Mulsanne, ale středová konzole mu nemohla být dál. Byla to zajímavá kombinace historie a moderny.
Jenže podobně jako na zevnějšku, i zde vsadili designéři na známé tvary a palubní desku u řidiče a u spolujezdce jasně oddělili. Nezůstaly tu ani loketní opěrky pro každé přední sedadlo zvlášť, kterýžto prvek byl odkazem na luxusní britské vozy v minulosti; je tu obyčejná široká loketní opěrka mezi předními opěradly. Aspoň tu ale zůstaly analogové hodiny a s drobnými změnami i volant.
EXP 9 F vážně nebylo pohledné auto, alespoň zvnějšku, ale bylo rozhodně originální. Bentayga se snaží navodit sportovní tvary příliš silnými odkazy na Continental GT, přitom to je několikatunové SUV. Má sice 608 koní a 900 Nm, ale pořád by od něj bylo nemístné čekat nějaké sportovní výkony. Možná se na to ale díváme špatně. Tady je srovnání obou aut v obrázcích, račte posoudit sami...
Koncept EXP 9 F (vlevo) nebyl hezký, ale byl originální. Novince n=apad chybí
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před hodinouBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 3 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 4 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub