Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW 3 kombi málem přišlo o unikátní funkci víka kufru, prý o ní nikdo neví
16.7.2019 | Petr Prokopec
Technici automobilky jsou na celé řešení náležitě hrdí, jenže vedení se zdálo zbytečné, když o něm stejně nikdo neví. Produktový manažer se tak na něj nyní snaží upozornit.
Novou generaci BMW 3 Touring jsme si mohli představit před měsícem. Při té příležitosti jsme se ovšem spíše než zavazadelníku věnovali motorovému prostoru, což má své opodstatnění. Stávající model je s největší pravděpodobností tím vůbec posledním, u kterého je možné sáhnout po šestiválcové pohonné jednotce. Mnichovská automobilka vehementně propaguje downsizing a přeplňování, proto klade asi největší důraz na dvoulitrový čtyřválec TwinTurbo. Ten by pak u nástupce měl být vrcholným agregátem stejně jako dnes u jedničkové řady.
Prostor pod kapotou ale již opustíme a místo toho se zadíváme do toho nad zadní nápravou. Přivedla nás k němu slova produktového manažera automobilky Stefana Horna, který uvedl, že technici museli opravdu zoufale bojovat, aby si řada 3 Touring ponechala separátně otevíratelné okénko pátých dveří. „Je to tak trochu skrytá záležitost. Hlasovali jsme pro to, abychom ji ponechali ve výrobě - je ale třeba, aby o ni zákazníci měli větší povědomí, jinak zemře,“ uvedl Horn.
Marketingová divize značky by se tedy měla jaksepatří činit, aby naprostý unikát v rámci celého segmentu nezmizel z povrchu zemského. Zvláště když okno lze otevírat i dálkově, což naložení menších předmětu dělá mnohem snadnější činností. Tím finesy spojené se zavazadelníkem nekončí, majitelé si dokonce mohou v palubním menu iDrive i navolit výšku, jak vysoko se páté dveře vyklopí. Funkce Comfort Access pak zajišťuje otevírání a zavírání bez nutnosti užití rukou.
Samotný zavazadelník zvládá pobrat 500 litrů ve standardu a až 1 510 litrů po sklopení zadních sedadel. Ve srovnání s předchozí generací se navíc rozšířila plocha podlahy o 112 milimetrů, zatímco nákladová hrana byla snížena na 616 mm. Kromě toho byl snížen i prostor mezi ní a podlahou zavazadelníku, a to z 35 na pouhých 8 mm. Značka přitom podlahu opatřila automatickými ližinami, jenž se vysouvají po uzavření víka. Do originální pozice pak zaplují po vypnutí motoru.
Aby toho nebylo málo, lze zmínit, že zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40 a jejich opěradla lze sklopit i tlačítky v zavazadelníku. Panel s nimi zahrnuje jak háček, tak i zásuvku na 12 voltů. Ve finále tu pak máme ještě tažnou kapacitu, která v případě variant 320i, 330i, 318d a 320d osazených manuálními převodovkami činí 1 600 kilogramů, u zbytku nabídky pak 1 800 kg.






Nové BMW 3 Touring se i nadále chlubí separátně otevíratelným oknem v pátých dveřích, zároveň nově vyrukovalo s automatickými ližinami
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB