Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW a Mercedes cpou peníze do vývoje nesmyslů, říká šéf vývoje Hyundai
20.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mohlo by se zdát, že jde o závistivá slova někoho, kdo se Němcům nemůže vyrovnat, kdyby je ovšem nepronesl opět Němec, bývalý šéf BMW M.
Máte pocit, že v nových autech přibývá více než čeho jiného elektronických „serepetiček”, které mají jen velmi omezené využití? Nejste sami, nedávná studie společnosti J.D. Power, která se zaměřila právě na nové technologie a spokojenost zákazníků s nimi, konstatuje, že ač se automobilky snaží napěchovat svá auta elektronikou od podlahy až po střechu, mnohé jsou naprosto zbytečné a lidé je prakticky neužívají.
S tímto názorem se zjevně ztotožňuje šéf vývoje skupiny Hyundai-Kia Albert Biermann. Někdejší šéfdivize BMW M uvedl, že zejména BMW a Mercedes cpou peníze do vývoje nesmyslných elektronických hraček, místo toho, aby skutečně plnily přání svých zákazníků. „Je to v prvé řadě marketing. Tyhle systémy vznikají kvůli médiím, aby se o tom či onom výrobci psalo, aby se ukázala jeho technologická úroveň. Ale kdo si pak tyhle věci ve skutečnosti koupí?“ ptá se Biermann a zmiňuje třeba systémy sledující kvalitu silnice, které pak přizpůsobují nastavení podvozku. O těch doslova řekl, že jsou stupidní.
Říká, že jak pro luxusní značku Genesis, tak i pro mainstreamové Hyundai a Kiu byla narýsována trochu jiná cesta. „Když ona technika selže, pak vlastně přidáváte zákazníkovi na bedra další problémy, že?“ naznačuje její směr Biermann. Dle něj Korejci v čele s šéfem celé skupiny Chungem Mong-koo chtějí, aby všechny modely Genesis, Hyundai a Kie byly i po deseti letech na silnici „skoro jako nové“.
Tohoto cíle nelze dosáhnout pomocí překomplikované technologie, místo toho je pro Korejce prioritou náročné testování. „Nejprve najezdíme 30 000 km ve vývojovém centru v Namyangu, kde jsou takové kočičí hlavy a díry, jaké si ani nedovedete představit. A poté navrch toho všeho ještě absolvujeme 10 000 km na Nürburgringu. Nemyslím si, že to někdo další dělá - možná Porsche nebo Ferrari.“
Navzdory rozsáhlému testovacímu programu na Ringu navíc Genesis G90 nefiguruje v reklamách, jež jsou natáčeny na závodní dráze, jako je tomu třeba v případě BMW řady 7 či Mercedesu třídy S. „Jde o vozy luxusní třídy, ale oni je ukazují na okruhu. Ale která 2,2tunová luxusní limuzína kdy uvidí závodní okruh? My takové věci neděláme, zaměřujeme se na zákazníka, ne na média.“
„Náš model G90 nemá vzduchový podvozek či aktivní stabilizátory nebo aktivní cokoliv. Máme solidní ocelovou platformu - dobrá, jsme pak trochu těžší než konkurence - i stavitelné tlumiče, ale to je vše. Přesto jsme při změně jízdního pruhu v testu Consumer Reports překonali třídu S a málem jsme porazili i BMW se všemi jeho hračkami.“
Je to správný přístup? Dle nás ano, prokazují jej i prodejní statistiky. Kupříkladu v srpnu bylo ve Státech prodáno 305 kusů vrcholného Genesis G90 vůči 550 exemplářům BMW řady 7. Němci jsou tak sice stále před Korejci, nicméně kdo by ještě před pár lety řekl, že mnichovskou automobilku bude jednou ohrožovat... Hyundai? Nejspíše nikdo, a to ani v tom nejbláhovějším snu. Přesto je to nyní realita.



Albert Biermann byl nejvyšším šéfem divize M. Odešel kvůli nespokojenosti s vývojem BMW a ani teď mu nemůže přijít na jméno
Genesis G90 zvládá konkurovat BMW řady 7, přestože nemá na palubě vrcholné asistenční technologie a není hvězdou reklam představujících luxusní limuzíny na závodním okruhu
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Konec jedné éry: Za posledním lidovým autem s 492koňovým V8 se zavřela voda, i když zájem o něj byl do poslední chvíle enormní
dnesPolicista nezvládl pronásledování ujíždějícího auta a havaroval, jeho řidič měl víc štěstí než rozumu
včeraDoba je zlá, když si policisté v označených autech pletou kolegy v těch neoznačených se zločinci a bourají do nich
9.12.2023
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
V Rusku se začínají prodávat auta tradiční italské značky, toto chce parazitovat na slávě VW Golf
10.11.2023K mání je Škoda Rapid 130 ve stavu nového auta, na úchvatný stroj času ani milion nestačí
11.11.2023Američané stáhli ze silnic všech 950 robotických taxíků, dokud je nenaučí nejezdit po lidech a nebourat do dětí
11.11.2023I prodeje elektrických Polestarů upadají, značka jen za poslední měsíc už dvakrát snížila odhad letošního odbytu
11.11.2023Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké
11.11.2023
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva