Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem
30.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud máte pocit, že BMW už dnes nenabízí zdaleka tolik možností volby jako dříve, nemýlíte se. Bude ale jen hůře, z poněkud bizarních důvodů.
Při pohledu na kroky BMW z poslední doby se zdá, že mnichovská automobilka marně hledá pevnou půdu pod nohama. Její registrace sice rostou, pro automobilku je ovšem zásadní její skálopevné přesvědčení, že navzdory prvotnímu náskoku nyní ztrácí na Audi či Mercedes v oblastech vývoje elektromobility a autonomního řízení. Dělá kvůli tomu i hodně bizarní věci, nezůstane ale jen u nich - finanční ředitel značky Nicolas Peter nyní oznámil rozsáhlejší změnu strategie.
Nově má BMW urychlit výrobní proces a také zredukovat nabízené varianty motorů, převodovek i výbavy. To už přitom dělá v posledních letech s nebývalou intenzitou - neexistuje kupříkladu X1 s benzinovým čtyřválcem a manuální převodovkou, neexistuje třeba ani BMW 140i s pohonem xDrive a manuálem, neexistují typy jako 335d bez pohonu xDrive a nespočet dalších, kdysi samozřejmých variant, které BMW průběžně potichu vyřazuje z nabídky. Teď tento vývoj ještě akceleruje, pochopitelně kvůli dalši´m úsporám nákladů.
Ušetřené peníze přitom zamíří na vývoj výše zmiňovaných oblastí. Loni totiž značka na vývoji utratila 5,16 miliardy Eur (cca 135,54 mld. Kč) neboli 5,5 procenta svého obratu. „V příštích třech letech ale tento rozpočet navýšíme na částku, která se bude pohybovat mezi 5,5 a 6 procenty,“ upřesnil výhled Peter.
Finanční ředitel automobilky přitom dodává, že „v nabídce máme více než sto volantů. Opravdu ale potřebujeme tolik variant?“ Jen u toho ale šetření nezůstane, kupříkladu ve Spojených státech bude vypuštěna manuální převodovka u BMW 2 Coupe, pozbude ji základní dieselový model řady 5 a krouhat se bude i v nabídce motorů. Peter naznačuje, že například čtyři dieselové verze pětky jsou dále neúnosné.
Je to možná i překvapivé, neboť právě nová řada 5 se postarala o patřičné navýšení prodejů - zájem o ni dokonce překonal veškerá očekávání značky. Růst je přitom spojen hlavně s Čínou, kde BMW zakrátko představí ještě prodlouženou verzi pětky - a tím zájem zákazníků ještě více rozdmýchá. Značka ovšem vidí potenciál hlavě v hybridech a elektromobilech, jenž čínská vláda nadmíru podporuje.
Právě proto ostatně BMW potřebuje urychlit vývoj, proto tedy dochází k oněm škrtům na všech dalších frontách. Zapotřebí je přitom opravdu nemalých úspor, neboť s hybridy a elektromobily totiž není momentálně spojen prakticky žádný zisk, a to i přes jejich nemalou cenu. BMW proto musí šetřit jinde, aby tyto model mohlo dále úspěšně dotovat a přitom si zachovat ziskovou marži 8 až 10 procent. Jak moc rozumné to je, posuďte sami...



























BMW mělo po představení modelu i8 nemalý náskok před konkurencí. Teď je však přesvědčeno, že o něj přišlo a chystá nemalé škrty za účelem navýšení rozpočtu na vývoj elektromobilů, hybridů a aut s autonomním řízením
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před hodinouLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva