Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW chce kvůli emisním limitům elektrifikovat všechny budoucí modely
29.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Šéf vývoje bavorské automobilky tvrdí, že jedinou cestou, jak splnit striktní budoucí emisní limity, je elektromobilita. Pravda je to ale leda papírová.
Herbert Diess z představenstva BMW, který je zodpovědný za vývoj tvrdí, že všechny modely v budoucnu budou muset podstoupit alespoň nějakou formou elektrifikace a to v podobě hybridního nebo zcela elektrického pohonu, přestože to není to, co by si jejich zákazníci představovali. Něco takového už BMW naznačovalo, ale tak zle to nevypadalo. Nikdo si přece elektromobily už nechce ani půjčovat, někteří jim nepřikládají takovou váhu a jiní řadí zpátečku. A jak se ukázalo - nedělá to dobrotu ani pro image a hodnotu značky. Proč tedy BMW něco takového vypustí z pomyslných úst, chce se snad někomu zavděčit?
V rozhovoru pro britský Autocar Diess řekl, že přesto nadále hodlá zachovat tradiční vlastnosti a DNA, prvořadě radost z jízdy. Každý nechce jezdit autobusem nebo tramvají (a že už se jí snad některá auta podobají) a tlak na enviromentálnost produktů sílí, vždyť automobilový průmysl je jedním z nejpřísněji regulovaných. Co přijde v budoucnu, to prý není reakcí na přání zákazníků, ale primárně odpovědí na emisní regulace - zejména ty Evropské, které pocházejí z námi kritizovaného Bruselu.
S tím vším lze souhlasit, ale proč by se firma jako BMW měla dalším a dalším nařízením jen tupě podřizovat? Pokud by ji to opravdu trápilo, mohla by při své síle snadno spustit i větší protest vícero výrobců, který by se proti - s prominutím - zhovadilým a realitu zcela pomíjejícím regulacím postavil. Jakoby nestačily už tak šílené systémy start/stop, na které stejně nakonec doplatí všichni zákazníci kvůli zvýšeným nákladům na opravy, musí se stejným způsobem „zmrvit” i celá auta. A to pouze proto, že si někdo myslí, že výroba elektrické energie je bezemisní, zatímco výroba kinetické energie přímo v autě nikoli.
Dodat je třeba, že v případě regulací emisí CO2 je Evropa ke všem oproti zbytku světa zcela o pět až sedm let „napřed”. Průměrné a dost šílené hranice 95 g CO2 na ujetý kilometr pro celé portfolio značky, musejí v Evropě výrobci automobilů dosáhnout do roku 2020, zatímco v Číně je cílem 119 gramů, v Japonsku 117 gramů a v USA 102 gramů na ujetý kilometr - jenomže v Americe až v roce 2025. Velkou výzvou pro BMW je prý skloubit požadavky na řidičské zážitky s tímto přísným limitem. Skoro to popírá jakékoliv hranice možného, povede to maximálně ke „spotřebové přetvářce”, kterou nejvíce proslavil Opel Ampera.
A do budoucna bude ještě hůř, protože pokud si v Belgii vymyslí ještě nějakých 50 gramů, pak už asi nezbude než jezdit jen elektromobily. Elektrifikace tak prý bude pro BMW klíčová melodie blízké budoucnosti. Zpočátku plug-in hybridy, poté hybridy a nakonec už jen plně elektrifikovaná vozidla? To se nám snad ani nechce věřit.
Nemyslíme si, že je to dobrá cesta, je to jen převádění problémů jinam. Vždyť tvrdit, že elektromobily negenerujíí žádné emise CO2 je asi tak moudré jako vstoupit do toreadorské arény v obleku křiklavě červené barvy. Nežádoucí emise přece unikají do ovzduší i při výrobě elektřiny - rozdíly v reálné efektivitě elektřinou a spalovacími motory poháněnými vozy v globálním měřítku nejsou významné.
Model i8, který nám dnes příliš smyslu nedává, ukazuje, jak že se oněch vykazovaných 50 gramů emisí dosahuje a to jde jít ještě o kus níže. Tím Diess neznačil, že všechny standardní modely značky budou průměr emisí řady snižovat tím, že budou využívat plně elektrické výzbroje. Pro úspory nákladů na výrobu a vývoj by mohlo BMW používat modulární zástavbový kit na bázi pohonného ústrojí z futuristického i8 nebo malé í-trojky, která má benzinový motor za příplatek. Otázkou ovšem zůstává, co dobrého to přinese světu, co dobrého to přinese nám. Mnoho pozitiv stále nevidíme...



















Brusel nám zjevně v budoucnu ještě pořádně zkazí náladu, BMW mu při tom klacky pod nohy házet nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 2 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před hodinouMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 2 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 3 hodinamiTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 5 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 13:48 - GeneHawkins
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB