Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW se zeptalo fanoušků, kam by vyrazili s kritizovaným novým SUV, teď už jen lituje, že to udělalo
3.7.2022 | Petr Prokopec
Tohle auto je takový designový bizár, že jej „nedává” ani bývalý šéfdesignér BMW. Automobilka se ale tváří, jako by žádná kritika nepřišla, a rozhodla se položit svým fanouškům pozitivní dotaz s tímto vozem spojený. Neměla to dělat.
Mnichovská automobilka má jedny z nejvěrnějších fanoušků v branži. Do jisté míry by tak mohla přijít i s naprostým nesmyslem a stejně by nakonec přepočítávala utržené peníze. Nicméně zároveň je spojena s obrovským závazkem v podobě sportovního kreditu. Stačí tedy menší ústupek z tradic a už je oheň na střeše. Nebylo tedy nikterak překvapivé, když se na koncept XM snesla opravdu nemalá kritika. Jde totiž o teprve druhý samostatný model divize BMW M, přitom se zdaleka nejedná o klasický sporťák po vzoru legendární M1.
BMW navíc nehodlá zůstat jen u konceptu, ještě před koncem letošního roku odhalí prakticky totožnou sériovou verzi. Proto již začíná pracovat na kampani, která by ostré SUV dostala do co největšího množství garáží. Automobilka proto na Facebooku publikovala snímek vozu a souběžně s tím se fanoušků zeptala, kam by s ním nejraději vyrazili. A dočkala se takových reakcí, že toho hned začala litovat. A to až do té míry, že BMW nakonec popisek k fotce raději změnili. Dotaz je nyní minulostí, místo toho tu máme „vůz, který si získává veškerou pozornost“.
V tomto ohledu mnichovská automobilka není až tak úplně mimo mísu, XM totiž vskutku hýbá krky mnoha lidí. Nikoliv však tak, jak by si BMW přálo, což se ostatně projevilo v odpovědích na onen dotaz. Fanoušci totiž značce sdělili, že by s plug-in hybridním SUV nejraději „sjeli z útesu“. Nebo by zamířili do dealerství Porsche, kde by jej vyměnili za „hezky navržené auto“. Jeden člověk pak dokonce zašel tak daleko, že by místo něj raději řídil Yugo, další by pak vyrazili rovnou na vrakoviště.
Jeden z fanoušků BMW by prý neměl problém ani s pojistným podvodem. XM by rád „poslal do stromu, abych mohl požadovat pojistné plnění“. Za dané peníze by si pak koupil „opravdový vůz divize M“, ideálně pak M3 E46. Jak jsme tedy zmínili na úvod, minulost značky je její devizou a zároveň prokletím. Lidé si ji svým způsobem zaškatulkovali, a cokoli, co překračuje určité hranice, šmahem odsuzují. Nejde přitom jen o Evropany, negativně na příspěvek odpověděli i lidé z Indie či Pákistánu.
Fanoušci z Velké Británie a Spojených států pak naznačují, že designéři BMW „jsou na výplatní listině Audi a Mercedesu“. A právě díky tomu posílají do světa auta, která zákazníky nutí, aby se před showroomem mnichovské značky otočili na podpatku a raději vyrazili ke konkurenci. To se pochopitelně v případě produkčního XM může snadno stát, odpor vůči vzhledu je totiž evidentně globální. Ve finále ale nakonec přijde spíše úspěch nežli fiasko.
Jak jsme totiž zmínili, jde o teprve druhý samostatný model divize BMW M. Kombinace 4,4litrového osmiválce a elektromotoru navíc v případě konceptu přinesla 750 koní, tedy nejvyšší výkon, s jakým kdy produkční vůz značky byl spojen. Již to jsou samy o sobě argumenty, které povedou k otevření několika tisíc peněženek. Více pak vlastně značka ani nepotřebuje, tohle zkrátka není vůz, který se má prodávat po milionech.



Pokud se vám BMW XM nelíbí, chápeme to, opravdu nejde o žádnou královnu krásy. Nicméně kombinace vysokého výkonu a skutečnosti, že jde o teprve druhý samostatný model divize M, bude pro spoustu lidí nadmíru lákavá i přes jeho vizuální podivnost. Foto: BMW
Zdroje: Auto Evolution, BMW@Facebook
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa včera 15:35
- Moto2 kořistí lokalmatadora Viettiho, 18. Salač včera 12:54
- V Misanu vyhrál lídr šampionátu Rueda včera 11:38
- Pramac uvažuje: Salač, Ferrandez, Van den Goorbergh? včera 11:14
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash 13.9.2025
Nejčtenější články
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025
Živá témata na fóru
- IT poradna 09.15. 07:18 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 06:58 - Stepan
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.14. 12:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB