Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
před 7 hodinami | Petr Prokopec
Pro normálně uvažujícího člověka je to vlastně nepochopitelné. Firma má zboží. Lidé ho chtějí kupovat. Firma ho může dál bez velkých nákladů prodávat. Lidé by ho kupovali dál. Firma ho ale stejně přestane prodávat. Přesně tohle je případ Fordu Focus a jeho verze ST, obojí v listopadu skončí stůj do stůj. BMW naštěstí reaguje jinak.
Není žádným tajemstvím, že automobilová branže není zrovna v nejlepší ekonomické kondici. Výrobci by tedy měli být vděční za každý model, o který mají lidé zájem, zvláště pokud jejich obchodní výsledky postavené kolem toho, co chtěli prodávat, míří od desíti k pěti. Mezi takové automobilky jednoznačně patří Ford, který v roce 2015 na starém kontinentu prodal 1,5 milionu nových aut. Loni však již šlo o pouhých 426 307 registrací. To je vskutku šílený sešup, který jen dokládá, co už hezkou chvíli zmiňujeme - že modrý ovál vrší jedno chybné strategické rozhodnutí na druhé.
Ford to ostatně nedávno potvrdil, když ukončil přijímání objednávek na Focus ST. Je nám sice známo, že tento model v listopadu ve výrobě končí, a to nikoli jen ve sportovní verzi, ale obecně, nicméně vážně je značka v takové pozici, aby mohla odpravit to, po čem lidé touží nakolik, že vykoupí dostupnou produkci na víc než půl roku dopředu? Odpověď se s ohledem na výše zmíněné rýsuje sama. Ford tak dělá jen další chybu, však ve výrobě Focusu mohl pokračovat dál, nemusí pro to nic zvláštního udělat. Manažeři firmy by se tedy měli zadívat směrem k Mnichovu, tamní BMW podobnou situaci řeší diametrálně jinak.
Němci se totiž letos chystali ukončit výrobu roadsteru Z4. Jeho montáž má na starosti společnost Magna Steyr v rakouském Štýrském Hradci, která měla dle původních záměrů ukončit produkci letos v říjnu. Loni se nicméně začalo mluvit o novém finálním termínu, kterým se měl stát březen 2026. Jenže značka v mezičase přivedla na svět šestiválcovou verzi s manuálem, která se v USA zasadila o loňské zvýšení prodejů o 13,1 procenta a letos žene prodeje výš i v Evropě. A to jsou pro BMW pádné argumenty k přehodnocení dosavadních záměrů.
Jak tedy nyní zmiňují nadšenci z BMW Blogu s odvoláním na obvykle dobře informované členy fóra na Bimmerpostu, výroba Z4 byla prodloužena nejméně do května 2026, dva měsíce k dobru ovšem mělo dostat právě americké provedení. Vůbec by nás ovšem nepřekvapilo, kdyby při letošním vzedmutí zájmu v Evropě došlo na totéž u verze určené starému kontinentu. Už jen proto, že BMW s přímým nástupcem nepočítá, minimálně ne v nejbližších letech. A protože s prodloužením výroby nepřichází žádné dodatečné náklady, není těžké takový krok odklepnout. Proč je to tak těžké pro Ford, nemáme tušení.
BMW loni po celém světě prodalo 10 482 kusů Z4, zatímco Ford Focus jen v Evropě dosáhl na 85 118 registrací. Po modelech Puma (149 112 ks) a Kuga (105 143 ks) tak byl třetím nejžádanějším modelem značky, což je na vůz, který debutoval v roce 2018, velmi slušný výsledek. Jenže modrý ovál má zjevně pocit, že udělá lépe, když se bude soustředit na elektromobily typu Capri, které nekupuje téměř nikdo (letos 3 672 lidí).



BMW Z4 by se dle nejnovějších neoficiálních informací mělo vyrábět nejméně do května příštího roku, i když původně mělo skončit letos v říjnu. Lidé to chtějí, BMW ho může dát nabízet, to je celý příběh. Ford ho zjevně nechápe. Foto: BMW
Zdroj: BMW Blog, JATO Dynamics
Bleskovky
Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
před 10 hodinamiŽádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
včeraŠéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025
Nejnovější články
Honda prý chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
před 2 hodinamiŠéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
před 4 hodinamiVýrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
před 5 hodinamiNávrat nuceně zaříznutých osmiválců ukazuje sílu konkurence, jejich nový znak je kouzelným symbolem vzdoru
před 7 hodinamiBMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva