Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bohatí sběratelé aut našli nový způsob, jak skladovat své ceněné kolekce
23.10.2018 | Mirek Mazal
Říkat těmto lidem, že auta jsou na ježdění a ne na sbírání, nemá smysl. Své exkluzivní automobily si hlídají jako oko v hlavě a teď jim staví speciální garáže, přežijí apokalypsu.
Sběratelé exkluzivních aut řeší problémy, které jejich „kolegové” zaměření na jiné komodity neznají. Když investujete třeba do šperků, stačí vám větší trezor, na víno jedna malá místnost a s obrazy to bude podobné. Kde ovšem nechat desítky nebo stovky aut až miliardových hodnot?
Domácí garáže jsou malé a upravená skladiště také neodolají všemu. Co tedy s takovým motoristickým pokladem? V ideálním případě by se hodil speciální sklad určený výhradně pro skladování rozměrných cenností, který by odolal i ničivému zemětřesení, měl důkladné protipožární zabezpečení a neohrozily jej ani záplavy či hurikány. Utopie? Nikoli, přesně tímto směrem se vydávají bohatí sběratelé z USA.
Aktuálně si investoři k výjimečným vozům začínají budovat i extrémně zabezpečené skladovací prostory, které mají přežít i světovou apokalypsu. Můžeme se ptát, k čemu jim po ní ceněná auta vůbec budou dobrá, ale možná jde jen o přeopatrný přístup, k němuž přispěla nepříznivá situace na americkém kontinentu. Tam v posledních letech pravidelně úřadují například hurikány, které k běžné skladovací prostory nezřídka nepřežijí ve zdraví.
Jedním z „postižených” je Matt Farah, známý i jako automobilový novinář, dnes spíše bohatý nadšenec vlastnící rozsáhlou kolekci cenných aut. Právě on v současnosti buduje dokonalý příbytek pro auta na západě Los Angeles. Na pevných základech vyroste odolná budova podle nejvyšších bezpečnostních standardů, za jejímiž nezničitelnými zdmi si na 13 800 m2 prostoru najde místo až 140 výjimečných automobilů.
Všechna místa Matt nedokáže obsadit vlastním majetkem, proto prostory poskytne i 85 dalším zájemcům, kteří jsou ochotní zaplatit 850 až 1 500 USD (22 000 až 38 800 CZK) měsíčně za spolehlivé uskladnění. Sklad by měl být připraven v létě, projekt vychází na 10 milionů dolarů (225 milionů Kč), protože se počítá s přísnými požárními a bezpečnostními normami.
Místo pro zahájení budování krytu hledal Farah dva roky. Chtěl by svůj záměr rozšířit na další místa planety, protože nejen USA zažívá kruté rozmary počasí. „Můj obchodní model závisí na umístění těchto věcí na místa s velkým množstvím peněz a bez možnosti parkování.“ Hlavními zákazníky by měli být spekulanti, kteří vkládají peníze do aut a logicky je nechtějí nechat stát u sebe v obýváku.
Podobné stavby se začínají objevovat i v jiných státech. „Je po tom poptávka,“ říká mecenáš automobilismu Henry Robertelli, který v partnerství s fondem Axius Holding stojí za příměstským skladištěm v Atlantě. „Většina sběratelů dává přednost tomu, aby vozy zůstaly někde jinde než v místě jejich bydliště,“ řekl Timothy Sheehan, odborník na investice. A dává to smysl - vyhlédnout si obydlí bohatého člověka je jistě snazší, než se dostat do trezoru na auta...








V USA vyrůstají nová místa pro uskladnění automobilových sbírek, která mají přežít i apokalypsu
„Pouhé” obří haly proměněné v klimatizované garáže zámožným sběratelům zjevně nestačí...
...čekejme tedy něco jako „trezor na auta”, který krom nich dokáže pojmout i jiné cennosti
Zdroj: Car Buzz
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Francouzi s Číňany a Araby rozjeli výrobu dalšího řešení, které dovolí automobilkám vrátit se zpět ke spalovacím motorům
před 2 hodinamiUdávaná rychlost hybridního Lamborghini při řádění po Autobahnu je stará „dobrá” italská lež, realita je úplně jiná
před 3 hodinamiObří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 5 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva