Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze

Jsou si svou podstatou a nakonec i svými technickými parametry velmi blízká, a tak by leckdo mohl čekat vyrovnaný souboj. Nakonec se ale znovu ukázalo, že M5 v provedení CS hraje i vedle M5 CP a M8 CP svou vlastní ligu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze

27.1.2022 | Petr Miler

Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze

/

Foto: BMW

Jsou si svou podstatou a nakonec i svými technickými parametry velmi blízká, a tak by leckdo mohl čekat vyrovnaný souboj. Nakonec se ale znovu ukázalo, že M5 v provedení CS hraje i vedle M5 CP a M8 CP svou vlastní ligu.

Jde velmi pravděpodobně o vrcholy evoluce svého druhu, které nikdy nebudou překonány. Tak, jako se dnes podobným způsobem můžeme dívat do minulosti na BMW M3 E92 coby poslední štaci M3 s točivými, atmosféricky plněnými motory, které posílají svůj výkon přes manuální převodovku na zadní kola, můžeme se dnes dívat na M5 a odvozenou M8 jako na nejspíše poslední štaci ryze spalovacích motorů v takto výkonných BMW.

Někoho možná bude dráždit slovo „odvozená” v předchozí větě popisující M8 či osmičkovou řadu jako takovou, je to ale celkem přesné vyjádření reality. Ačkoli se tento model tváří jako samostatný typ kdesi na vrcholu potravního řetězce, jde o derivát pětkového sedanu, což nakonec nejlépe ukazuje srovnání modelu M5 Competition, M5 CS a M8 Competition z dílny Mata Watsona z Carwow.

Auta mají prakticky úplně stejné technické parametry - všechna pohání motor 4,4 V8 biturbo posílající výkon primárně na všechna kola přes osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem. Rozdíly v parametrech jsou skutečně drobné, když všechny tyto stroje pracují s točivým momentem 750 Nm, výkon je v případě M5 a M8 CP 625 koní, verze CS má 635 koní. Proslula také svým odlehčením, ovšem nakonec jde o 70 kg vedle M5 (1 825 vs. 1 895 kg) a ani noblesněji působící M8 není s 1 980 kg (jakkoli je to vysoká hmotnost sama o sobě) zase o tolik těžší.

Výsledkem by tedy mělo být velmi vyrovnané klání, ale není. Postupem času jsme stále více přesvědčeni, že CS dostalo více koní a méně kilo, než automobilka tvrdí, nebo zbylá vylepšení (výkonu může být relativně více ve středních otáčkách, své mohou udělat hrátky s převodovkou, přenosem výkonu...) hrají větší roli, než jsme ochotni připustit. Na každý pád CS nepatrně slabší M5 Competition dynamicky naprosto likviduje při startu z místa i po letmém startu. A lepší je také na brzdách.

M8 si vede o něco lépe, ač by neměla. Je ale možné, že auto dodané soukromým majitelem není úplně sériové. Vlastník a zjevně velký fanda BMW si potrpí na řadu viditelných dodatečných (byť továrních) úprav a nelze vyloučit, že nezůstal jen u nich. Ani tak ale jeho vůz na M5 CS nestačil, pokud s ním Mat neulil start, řidič CS netrefil letícího ptáka nebo cokoli podobného. Odlehčené provedení M5 zkrátka vyhrálo, co mohlo.

Podívejte se na to sami a pokud po něčem takovém toužíte (a můžete si to dovolit), neváhejte. M5 je už zaručeně tou poslední čistě spalovací a verze CS je evidentně perla v její nabídce. M8 (zde jako čtyřdvéřové Gran Coupe) pak nejspíše se současnou generací skončí zcela.


Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 1 - BMW M5 Competition 2021 nove foto 01Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 2 - BMW M5 Competition 2021 nove foto 02Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 3 - BMW M5 Competition 2021 nove foto 03
BMW M5 Competition... Foto: BMW

Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 4 - BMW M5 CS 2021 prvni sada 02Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 5 - BMW M5 CS 2021 prvni sada 04Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 6 - BMW M5 CS 2021 prvni sada 31
...by nemělo být o mnoho pomalejší než M5 CS, ale je a o dost. Foto: BMW

Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 7 - BMW 8 propadak 2021 01Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 8 - BMW 8 propadak 2021 02Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 9 - BMW 8 propadak 2021 03
O něco těžší M5 Competiton (zde jako kupé) CS sekunduje, ale též mu nestačí. Foto: BMW

Zdroj: Carwow@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše