Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze
27.1.2022 | Petr Miler
Jsou si svou podstatou a nakonec i svými technickými parametry velmi blízká, a tak by leckdo mohl čekat vyrovnaný souboj. Nakonec se ale znovu ukázalo, že M5 v provedení CS hraje i vedle M5 CP a M8 CP svou vlastní ligu.
Jde velmi pravděpodobně o vrcholy evoluce svého druhu, které nikdy nebudou překonány. Tak, jako se dnes podobným způsobem můžeme dívat do minulosti na BMW M3 E92 coby poslední štaci M3 s točivými, atmosféricky plněnými motory, které posílají svůj výkon přes manuální převodovku na zadní kola, můžeme se dnes dívat na M5 a odvozenou M8 jako na nejspíše poslední štaci ryze spalovacích motorů v takto výkonných BMW.
Někoho možná bude dráždit slovo „odvozená” v předchozí větě popisující M8 či osmičkovou řadu jako takovou, je to ale celkem přesné vyjádření reality. Ačkoli se tento model tváří jako samostatný typ kdesi na vrcholu potravního řetězce, jde o derivát pětkového sedanu, což nakonec nejlépe ukazuje srovnání modelu M5 Competition, M5 CS a M8 Competition z dílny Mata Watsona z Carwow.
Auta mají prakticky úplně stejné technické parametry - všechna pohání motor 4,4 V8 biturbo posílající výkon primárně na všechna kola přes osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem. Rozdíly v parametrech jsou skutečně drobné, když všechny tyto stroje pracují s točivým momentem 750 Nm, výkon je v případě M5 a M8 CP 625 koní, verze CS má 635 koní. Proslula také svým odlehčením, ovšem nakonec jde o 70 kg vedle M5 (1 825 vs. 1 895 kg) a ani noblesněji působící M8 není s 1 980 kg (jakkoli je to vysoká hmotnost sama o sobě) zase o tolik těžší.
Výsledkem by tedy mělo být velmi vyrovnané klání, ale není. Postupem času jsme stále více přesvědčeni, že CS dostalo více koní a méně kilo, než automobilka tvrdí, nebo zbylá vylepšení (výkonu může být relativně více ve středních otáčkách, své mohou udělat hrátky s převodovkou, přenosem výkonu...) hrají větší roli, než jsme ochotni připustit. Na každý pád CS nepatrně slabší M5 Competition dynamicky naprosto likviduje při startu z místa i po letmém startu. A lepší je také na brzdách.
M8 si vede o něco lépe, ač by neměla. Je ale možné, že auto dodané soukromým majitelem není úplně sériové. Vlastník a zjevně velký fanda BMW si potrpí na řadu viditelných dodatečných (byť továrních) úprav a nelze vyloučit, že nezůstal jen u nich. Ani tak ale jeho vůz na M5 CS nestačil, pokud s ním Mat neulil start, řidič CS netrefil letícího ptáka nebo cokoli podobného. Odlehčené provedení M5 zkrátka vyhrálo, co mohlo.
Podívejte se na to sami a pokud po něčem takovém toužíte (a můžete si to dovolit), neváhejte. M5 je už zaručeně tou poslední čistě spalovací a verze CS je evidentně perla v její nabídce. M8 (zde jako čtyřdvéřové Gran Coupe) pak nejspíše se současnou generací skončí zcela.



BMW M5 Competition... Foto: BMW



...by nemělo být o mnoho pomalejší než M5 CS, ale je a o dost. Foto: BMW



O něco těžší M5 Competiton (zde jako kupé) CS sekunduje, ale též mu nestačí. Foto: BMW
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 8 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 56 minutami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 2 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 3 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 5 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
