Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bratrovražedný souboj dvou německých superkombíků nemá až tak jasného vítěze
21.6.2020 | Petr Miler
V obou případech jde o úctyhodné stroje, auta snů svého druhu, jedno z nich je ale hierarchicky přirozeně nadřazeno tomu druhému. Přesto větší Audi RS6 menší RS4 zase tak moc nepřekonává.
Kombíky jsou hlavně evropská libůstka a velmi výkonná auta pro každý den pak specialita především německé prémiové trojky. Člověk nemusí být génius, aby si si dal dvě a dvě dohromady a věděl, kam se vydat pro auto pro čtyři nebo pět lidí a spoustu bagáže, které bude na okruhu úspěšně vzdorovat supersportům pro dva s nanejvýš příručními zavazadly.
Z Audi, BMW a Meredesu se o velmi výkonné kombíky otírá nějakým způsobem každá z těchto značek, první jmenovaná na nich ale skoro založila existenci divize Sport. Ta se proslavila hlavně modely s písmeny RS ve znaku - typy jako RS2, RS3, RS4 nebo RS6 byly či jsou primárně nebo pouze kombíky či podobně vyhlížející vozy a divizi definují jako nic jiného.
Právě čtyři kruhy v poslední době vypustily na trh novou generaci modelu RS6 a faceliftovnou RS4 a kolegy z Autobildu nenapadlo nic lepšího, než je postavit proti sobě ve srovnání dynamiky v přímce i na okruhu, konkrétně na Lausitzringu. Na první pohled zbytečná práce, však RS6 je citelně dražší a výkonnější - pracuje s výkonem až 441 kW, tedy 600 koní, a točivým momentem 800 Nm, který na kola posílá čtyřlitrový osmiválec dopovaný nejen dvěma turby, ale i jedním elektromotorem. Oproti tomu si RS4 musí vystačit s ani ne třílitrovým V6, jehož 450 koní a 600 Nm vykouzlí krom zdvihového objemu už „jen” dvě turba.
Je tu ale ještě jeden podstatný rozdíl - i když RS4 se a 1 790 kg hmotnosti všechno, jen ne lehké auto, RS6 s 2 150 kg je ještě podstatně těžší. Přesto má být rychlejší - stovka za 3,6 sekundy a maximálka 305 km/h jsou údaji, které RS4 s 4,1 sekundy a 280 km/h (v obou případech příplatkové omezovače) nedokáže vyrovnat. Ale je taková i praxe? Zvláště když přijde na jízdu po okruhu?
Podívejte se sami na video níže a uděláte si obrázek sami, ale ve zkratce. Na stovku zrychlí RS6 za 3,4 s, zatímco RS4 za 3,6 s. Na dvoustovce je rozdíl 1,8 sekundy, ani to ale není propast a když RS6 jede tachometrových 266 km/h, RS4 je na 252 km/h. Na okruhu je pak RS6 opět rychlejší, ani zde ale 1,04 s na relativně dlouhém okruhu neznamená až takový odstup, navíc je třeba říci, že RS4 z vida působí v zatáčkách mnohem nenuceněji, přirozeněji, pro RS6 to vypadá trochu jako trápení.
Posuďte sami, s ohledem na asi 700tisícový rozdíl v ceně bychom ale váhali, jestli má smysl si za RS6 vůbec připlácet, hlavně kvůli své vysoké hmotnosti v očích nadšence poněkud ztrácí své kouzlo.








Audi RS6 s v přímém klání s RS4 porazí, jak by měla, rozdíly mezi oběma auty ale nejsou tak velké, jak by technická data mohla naznačovat
Zdroj: [https://www.youtube.com/channel/UCZVleWoR__eD9RjCyYeFfTQ AUTO BILD SPORTSCARS@Youtube]
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejčtenější články
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
