Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bratrovražedný souboj technicky stejné Toyoty s BMW skončil nečekaným debaklem
8.7.2019 | Petr Prokopec
Používají stejný motor, převodovku, přenos výkon a jedno je akorát o 40 kg těžší. Měl by to tedy být velmi vyrovnaný souboj, jenže není, ani trochu.
Říká se, že neexistuje nic jako špatná reklama. Nicméně asi i Toyota už musí být rozmrzelá z kritiky, jíž se dočkala nová Supra. Na pátou generaci čekal celý svět téměř dvě dekády, lednová premiéra však většinu fanoušků neuspokojila. Na jedné straně tu totiž byl poněkud kontroverzní design, v jehož případě jen málokterý otvor na karoserii je funkční. Pod ní byste pak marně hledali techniku Toyoty, místo toho japonská novinka ve velkém spoléhá na komponenty BMW - Supra totiž vznikla po boku nového Z4 a klíčové komponenty má úplně shodné.
Japonci sice od počátku prohlašují, že oba vozy jsou odlišné, je ale těžké tomu věřit, když Supru a Z4 M40i spojuje třeba naprosto identický motor o naprosto identickém výkonu 340 koní či identická osmistupňová automatická převodovka a identický pohon zadních kol. Je tedy vůbec možné, že kupé i kabriolet mířily jiným směrem - tedy stran faktu, že je dělí odlišný typ střechy? To se rozhodl zjistit Mat Watson z Carwow ve sprintu, kdy usedl za volant japonského kupé, zatímco pod plátno německého roadsteru nacpal jednoho ze svých kolegů.
Stalo se přitom něco nečekaného, Supra totiž svého příbuzného sfoukla jako svíčku. A to způsobem, který rozhodně neodpovídá 40kilovému rozdílu v hmotnosti. Mohlo by se tedy zdát, že Toyota odvedla mnohem lepší práci než BMW v rámci sladění motoru, převodovky a pohonu zadních kol. Disponovat by také mohla lepším softwarem i systémem Launch Control, kromě toho mohli Japonci i zapracovat na samotné pohonné jednotce a vylepšit tak kupříkladu její odezvu.
Možností, proč Supra nechala Z4 za zády, je hodně. Ta nejpravděpodobnější ale spočívá v tom, že Supra klame tělem a jakkoliv Toyota v případě výkonu uvádí „pouze“ 340 koní, vůz je takřka stoprocentně silnější. Když jej totiž nedávno vzal britský Car Throttle na motorovou brzdu, bylo z toho 376,6 hp, tedy dokonce 382 koní. Supra by tak byla stejně výkonná jako americké BMW Z4 M40i, které ovšem Mat stejně jako zbytek Evropy neměl k dispozici.
Samozřejmě nemůžeme dát hlavu na špalek a tvrdit, že Toyota stejně jako kdysi uvádí mnohem nižší výkon, než jaký ve skutečnosti dostanete. Nicméně fakt, že jednomu exempláři bylo naměřeno více koní, než kolika měl disponovat, zatímco druhý byl výrazně rychlejší než papírově shodný model, naznačuje, že tu nejspíše jisté čachry máme. Ostatně i proto možná ono americké BMW Z4 dorazilo až poté, co Toyota odhalila technické parametry své dlouho očekávané novinky.
Doufejme proto, že se co nejdříve objeví video, jehož středobodem budou právě americké verze Toyoty Supra a BMW Z4 M40i. Ty by poté nejprve měly zamířit na motorovou brzdu, abychom zjistili, jak na tom jsou s výkonem. V tuto chvíli ale očividně platí, že v Toyotě Supra dostanete citelně rychlejší auto, i když to papírové údaje ani nenaznačují.












Nová Toyota Supra ve sprintu sfoukla BMW Z4 M40i jako svíčku. Spíše než 40kilový rozdíl v hmotnosti za tím ale stojí vyšší než udávaný výkon japonského kupé
Zdroj: [ Carwow@Youtube]
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nejčtenější články
Nejnovější Kia nejen odporně vypadá, je i odporně drahá. Konečně zná své první ceny
19.7.2025Opěvovaná Corvette C8 to rozbalila na německé dálnici v základní evropské verzi. Na „levnej americkej kýbl” exceluje
19.7.2025Renomovaná značka bojuje se stále tragičtější kvalitou. Letos vyhlásila už 90 svolávacích akcí, jen ta poslední ji vyjde na 12 miliard
19.7.2025Od „nadřazené technologie” k imitaci „dinosaurů”: Porsche s novým elektromobilem udělá přesně to, co roky zarytě odmítalo
19.7.2025Nula lidí. Manažer automobilky poctivě sečetl počet zákazníků, kteří si od ní chtěli koupit elektrické auto, tím vývoj skončil
20.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva