Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Brit otestoval novou Dacii Duster. A dává zvláštní radu, jak koupit lépe
20.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Existuje vůbec k rumunskému SUV při jeho ceně nějaká alternativa? Na první pohled nikoli, Mat Wilson z Carwow ale jednu vidí. Jen si nejsme jisti, jestli jeho rada není tak trochu knížecí.
Evropské prodeje Dacie Duster letos dosáhnou absolutního rekordu, to je jasné už v půlce července. Zatím sice máme k dispozici pouze data za prvních pět měsíců, nicméně během této doby rumunská automobilka prodala více exemplářů (78 961 ks) než loni za půl roku (73 501 ks). Květen byl navíc pro toto SUV vůbec nejlepším v celé historii, s příchodem Silvestra bychom se tak možná mohli dočkat i protnutí hranice 180 tisíc aut.
Nejspíše není třeba dodávat, že za enormním zájmem publika stojí především nízká cena. Kupříkladu v Česku startuje Duster na 259 900 Kč, za což jiné SUV této velikosti prostě nekoupíte. Počítat přitom v takové chvíli můžete s atmosférickým 1,6litrovým motorem, 114 koňmi a základní výbavou Access, která již není takovým holobytem jako kdysi, ale klidně bychom jí mohli brát jako takovou garsonku se základními prvky k životu.
Nicméně je třeba rovněž dodat, že pokud chcete prvky jako klimatizaci či audio systém, a to navíc jako součást standardní výbavu, musíte se posunout až na třetí úroveň Comfort. V takové chvíli ovšem z vašeho účtu pořád zmizí jen 317 900 Kč. I to vnímáme jako bezkonkurenční nabídku, podle Mata Watsona z Carwow se ale již dostáváte do té části trhu, kde lze hledat i případné alternativy.
Britský novinář se nejnověji posadil za volant rumunského SUV a rozhodně nepěl pouze chválu. Ve své recenzi zmiňuje řadu nedostatků, což se obecně u Dacie až tak moc nenosí. Právě s ohledem na nízkou cenu, která podle mnohých ospravedlňuje cokoliv. U základního modelu za oněch 260 tisíc by tomu tak mohlo být, u dražších verzí ale oči přivírat nelze.
S čím tedy budete muset žít? Mat zmiňuje hlavně tvrdé plasty, lacinost některých řešení (jako třeba díra ve středovém tunelu, jenž u čtyřkolky slouží k ovládání systému 4x4), méně prostoru na zadních sedadlech, zavazadelník se schodem i absenci prostoru na jeho kryt, usazení rezervy zvenčí pod vozem či letargický motor a nezáživné řízení.
To je jistě poměrně dlouhý výčet nedostatků, kvůli kterému již budete muset nad koupí o trochu více přemýšlet, zvláště u takové výbavy, která již zahrnuje klimatizaci a rádio. Mat tak připouští, že Duster je hodný úvah o koupi, dává ale poněkud zvláštní radu, po čem sáhnout raději.
Je to Renault Kadjar od stejného automobilového koncernu, který v základu nabídne motor Energy TCe 130, tedy s přeplňovanou jedna-dvojku o výkonu 130 koní. V základní výbavě Zen navíc nechybí ani manuální klimatizace či základní rádio, tedy tytéž prvky, jakými disponuje Dacia. Ta si ale musí vystačit s ocelovými šestnáctkami, Renault užívá lité sedmnáctky.
Zní to pěkně, jenže takový Kadjar v Česku startuje na částce 444 900 Kč. To je o 127 tisíc korun více než u slušně vybaveného Dusteru a obáváme se, že takový manévrovací prostor typický zájemce o Dacii nemá. Ten se spíše nechá zlákat nabídkou nejlevnějšího provedení za za oněch 260 tisíc Kč a když se „plácne přes kapsu”, skončí u lépe vybaveného provedení téhož.
Je samozřejmě na vás, jak se rozhodnete. Pokud je váš rozpočet opravdu napjatý, pak nejspíše zakotvíte u Dacie tak či onak, protože v její cenové hladině není co vybírat. Pokud vás ale Duster zlákal spíše cenou a můžete si dovolit utratit více, bude asi skutečně lepší zvážit alternativy z vyšší pater trhu. Tam nenajdete jen modernější a luxusnější Renault, ale řadu jiných možností i od dalších automobilových koncernů...








Dacia Duster má dle Mata Watsona řadu nedostatků, jenž vyvažuje nízká pořizovací cena základního modelu. U výše postavených úrovní se ale již oči přivírají o trochu hůře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Oznámení IRRC se na mnoha místech setkává s nepochopením včera 20:00
- Oficiálně Moto2: MSi Racing se loučí s Ericem Fernandezem a představuje Unaie Orradreho včera 15:03
- Bez hvězd: Mistrovství světa superbiků hrozí vykrvácením včera 11:00
- WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko včera 10:25
- 8h Suzuka vyhrála favorizovaná dvojice Hondy, YART out 3.8.2025
Nejnovější články
Nejnovější Bugatti nemá v interiéru jediný klasický reproduktor, přesto má hrát jako víno díky v autech nevídanému řešení
před 2 hodinamiNahrazení žádaného spalovacího auta elektrickým nástupcem poslalo prodeje dolů o 89,3 %, tolik k „elektrické revoluci”
před 3 hodinamiMuž si v roce 1996 koupil ještě jako „mlaďas” nové BMW. Nechal si ho letoška, najel s ním přes 1 milion km s původní technikou
včeraElektrokola se dnes prohání po silnicích rychlostmi až přes 110 km/h. A některé státy už to „nedávají”
včeraEU opět „vítězí”. Místní výroba je drahá i pro Číňany, odkládají spuštění továrny v Maďarsku, upřednostní Turecko
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva