Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Brit po testu Škody Scala říká, že jde o vůz s nejlepším poměrem výkon/cena na světě
11.5.2020 | Petr Prokopec
Říkat to někdo z Čechů, budete se smát jeho zaslepenosti, ale Britové nemají důvod vyzdvihovat auto, které by se jim nezamlouvalo. Škoda Scala v tomto směru vysoce zabodovala.
Prodeje Škody Scala jistě nejsou na takové úrovni, po jaké původně toužila automobilka. A to i ve srovnání s předchozím Rapidem, který nebyl vnímán jako extrémně úspěšné auto. I proto ostatně došlo na změnu karosářského stylu, kdy liftback byl nahrazen hatchbackem. Či spíše kombíkem? To je otázka, kterou řeší i Mat Watson z britského Carwow. Jen u ní ovšem nezůstává, stejně jako v jakémkoliv testu procházejí pod drobnohledem veškeré důležité atributy vozu.
Po důkladném prozkoumání nakonec Mat Scalu vyhlásil vozem s nejlepší hodnotou za peníze na celém světě. To je samozřejmě odvážné tvrzení, ovšem britský novinář jej podepřel pádnými argumenty. A nezapomněl přitom ani na negativní stránky, jakkoliv ty jsou stejně jako v případě pozitiv často reflexí osobních potřeb. Dost možná proto právě v těchto ohledech nebudete s Matem souhlasit.
Po stránce designové přitom nejspíše není co Škodě Scala vytknout, tedy za předpokladu, že přejdete univerzální styl, který značka aktuálně aplikuje na každou svou novinku. Přesunout se tedy můžeme do interiéru, který je plný příjemných materiálů i velkého množství odkládacích prostor a úložných schránek. Díky velkorysému rozvoru se dovnitř bez problémů vejde pět pasažérů, přičemž Scala zvládne pobrat i tři dětské autosedačky. Dále pak nabízí takřka rekordní zavazadelník.
Nabídka techniky už je omezenější, Scalu nelze mít s pohonem všech kol, pod kapotou navíc mají své místo pouze maloobjemové jednotky. Mat měl k dispozici litrový tříválec se 116 koňmi, jenž po stránce dynamické lehce zaostával za oficiálními údaji. To ale nejspíše většině lidí vadit nebude, přeci jen tohle auto nebylo navrženo kvůli dechberoucímu zrychlení. Prioritou byla spíše ona praktičnost, ve které Scala skutečně exceluje.
Nicméně i tak došlo na jisté, řekněme přehmaty. Vůz dostal do vínku i volič jízdních režimů, kdy je možné volit mezi normálním či sportovním nastavením. Ikonka pro obojí je ale prakticky stejná a odkazuje spíše na dálnici než zakroucené okresky, navíc v rámci sportovního módu můžete volit pouze odezvu řízení a plynového pedálu. A poté je tu ještě možnost úpravy režimu klimatizace, nad čímž zůstává rozum stát nejen Matovi.
Brit vyzdvihuje multimediální systém, který dokonce disponuje ovládáním gesty, ovšem peníze za něj zjevně vyhazujete zbytečně. Místo toho je raději šetřete na ubrousky, kterými budete 9palcovou středovou obrazovku stírat od rána do večera. Jak je totiž patrné, otisky prstů ji pokrývají odshora až dolů. To je ovšem nešvar moderní doby, stejně jako třeba imitace výfuků, jež nás dle Mata mají připravit na dobu elektrickou.
I když se může zdát, že Scala až tak dokonalá není, je třeba si uvědomit, že k mání je o poznání levněji než třeba konkurenční VW Golf. Vůči němu pak sice nabízí o trochu méně komfortní jízdu, ovšem překonává jej zavazadelníkem i praktickými finesami, jako je třeba deštník ve dveřích či škrabka na led ve víčku palivové nádrže. Suma sumárum pak vlastně v žádném ohledu není špatná, maximálně průměrná. To je ovšem hodnocení, o kterém si konkurence často nechává pouze zdát a přesto žádá více peněz. Proto Scala z testu vyšla tak dobře.









Škoda Scala je z britského pohledu nadmíru povedeným vozem, zvláště na danou cenu
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva