Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové porovnali nový Peugeot 508 se Škodou Superb, verdikt je jednoznačný
17.12.2018 | Petr Prokopec
Novému francouzskému sedanu a kombi střední třídy nikdo nemůže upřít působivý design. Jenže to je naneštěstí pro něj asi jediná vlastnost, kterou dokáže okouzlit, alespoň podle What Caru.
Stále více při koupi nového vozu míří směrem k SUV a množství zájemců o auta jiných obchodních tříd kvůli tomu ubývá. Na to reagují i automobilky, jejichž nabídka klasických osobních aut se začíná rychle smrskávat. Peugeot se rozhodl, že jako jeden z mála neprémiových výrobců zůstane věrný tradici a i v této době přijde s dalším velkým sedanem a kombíkem. Proto letos odhalil novou generaci modelu 508. Otázkou však zůstává, zda Francouzi tentokráte skutečně neměli raději plynout s davem, místo aby šli proti proudu.
V prvé řadě je totiž třeba si uvědomit, že nový Peugeot 508 rozhodně není levný. Na českém trhu startuje na částce 730 tisíc korun, za což je možné počítat s relativně bohatou standardní výbavou zahrnující třeba automatickou dvouzónovou klimatizaci, výškově stavitelné sedadlo řidiče, zadní parkovací asistent či řadu bezpečnostních systémů. Nicméně pod kapotou se nachází diesel, jemuž Evropa momentálně nefandí. Navíc jde o pouhou jedna-pětku, která nepatří zrovna mezi dynamické jednotky.
Tak to alespoň vidí Doug Revolta z magazínu What Car?, který za volant francouzského sedanu usedl. Základní agregát značky ale rozhodně nedoporučuje, nedostačující výkon neumožní bezpečné předjížděcí manévry a vlastně se ani nehodí na dálkové cestování. To vše lze vyřešit přestupem k dvoulitrovému turbodieselu, nicméně Revolta jako ideál vidí přeplňovanou benzinovou jedna-šestku. Ta je k mání se 180 a 220 koňmi, přičemž první z nich nabízí lepší hodnotu za peníze.
Volba benzínového motoru v kombinaci s výše zmíněnou výbavu ale zvýší cenu na 800 tisíc korun. To už je suma, která velkému Peugeotu sráží vaz. Jak Revolta dále dodává, kromě atraktivního designu vůz ve srovnání s konkurencí nemá mnoho co nabídnout. Mazda 6 se mu totiž vyrovná vizuálně, Peugeot navíc překonává zavazadelníkem. S tím pak samozřejmě nemá problém ani tuzemská Škoda Superb, která 508 válcuje vnitřním prostorem pro cestující, zejména pak pro ty vzadu.
Právě českému vozu nakonec Revolta dává před Peugeotem palec nahoru. Ten francouzský dle něj je vhodný leda pro firemní flotily, a to ještě navíc v nejslabší dieselové verzi, jež přichází s papírově nejnižší spotřebou. Jejím udávaným 3,8 litrům se Superb nemůže rovnat v žádném provedení, nicméně na druhou stranu i základní 1,5 TSI se 150 koňmi nechává ve sprintech Francouze dalece za sebou, stejně jako nejlevnější 2,0 TDI znovu se 150 oři.
Snad nejpodstatnější ovšem je, že Superb je u nás i v Británii při vyšších kvalitách o poznání levnější než Peugeot - tady začíná na 660 tisících s 1,5 TSI a 704 tisících s 2,0 TDI. Navíc v tomto případě je třeba dodat, že ani Superb vlastně není ošklivé kačátko. I proto se jej v říjnu v Evropě prodalo skoro pětkrát více než Peugeotů 508, a to v nabídce Škody řádila černá ruka zvaná WLTP, na níž byli Francouzi lépe připraveni.








Nový Peugeot 508 je sice na pohled překrásný, nicméně zároveň je spojen i s řadou prohřešků, díky nimž jej jasně překonává i letitá Škoda Superb
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 2 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 3 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 5 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon