Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové zveřejní emise nových aut zjištěné v reálném provozu
30.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Emise z reálného provozu aut by měly být známy už od ledna 2016, kdy je chce zveřejnit firma Emissions Analytics. Chce mít vliv i na nová pravidla.
Již brzy bude možné zjistit reálné emise automobilu i bez nutnosti sledovat občasná nezávislá měření jako ta, o která se nedávno postaral německý ADAC. Alespoň to tvrdí iniciativa britské firmy Emissions Analytics, která od roku 2011 otestovala údajně více než tisícovku vozidel v reálném světě. Použila údajně stejnou metodiku měření, kterou Evropská unie od roku 2017 zakomponuje do měření emisí a spotřeby pro homologaci nového auta.
Emise jsou touto organizací měřeny přenosným zařízením ve skutečném provozu při skutečné jízdě, nikoliv v laboratoři s dopočítáním do „reálného” světa pomocí nějakého koeficientu. To znamená, že jakýkoliv případný software dedikovaný pro emisní testy NEDC nemůže být spuštěn a auto funguje, jako normálně v provozu - protože normálně v provozu je.
Také to ale znamená, že srovnání aut pomocí takto naměřených emisí či spotřeby nikdy nemůže být úplně přesné. Totiž, při měření emisí v reálném provozu nikdy nedosáhnete na úplně stejné podmínky pro všechny testované subjekty; i když pro všechny zvolíte identickou trasu jako např. Auto Bild, budou na ní panovat pokaždé trochu jiné podmínky - různý provoz, různá teplota a vlhkost vzduchu, bude foukat různý vítr apod.
Emise naměřené tímto způsobem tedy budou pochopitelně jiné než ty uváděné v oficiálních údajích automobilek, bude to zkrátka jen informace uváděná na webu Emissions Analytics. Firma přesto doufá, že její nálezy budou mít nějaký efekt, a to nejen v kupním rozhodování zájemců, které to po našem soudu zase tak moc zajímat nebude. Nějaký efekt to přesto mít může, však i jiná nezávislá měření, pakliže mají hodně odlišné než očekávané výsledky, mohou rozhýbat ledy. Nakonec i celá Dieselgate má základ v podobném měření.
„Vidíme v těchto měření pozitivní přínos automobilovému průmyslu, otřesenému skandály poslední doby, a těšíme se na spolupráci s různými organizacemi po jejich zveřejnění,” uvedla firma. Kupní rozhodování tyto informace ovlivnit můžou, ale spíše skrze reálnější informace o spotřebě, které se s emisemi CO2 ponesou ruku v ruce. S ovlivněním nových pravidel to už možná bude složitější, ovšem má-li Emissions Analytics dostatečně schopné lobbisty a rozjíždí-li spolupráci s dostatečně vlivnými „nevládními a neziskovými” nátlakovými organizacemi, ani tohle jistě není nereálné.
Emissions Analytics se profiluje jako nezávislý specialista a uvádí, že pro tuto novou iniciativu přizvala odborníky z akademické půdy a také z Mezinárodní rady pro čistou dopravu (ICCT). Tato organizace stojí i za měřeními, které v USA poukázaly na emisní čachry Volkswagenu.



Emise podle norem a v reálném světě se leckdy výrazně liší (ilustrační foto)
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Porsche stále chystá elektrické nástupce svých menších sporťáků, i když prodeje jasně ukazují, že je skoro nikdo nechce
před hodinouČíňané zajdou ještě dál, upřesnili podstatné detaily ke svému novému velkému dieselu pro osobní auta
před 2 hodinamiNejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva