Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch
20.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Budoucnost sportovních modelů mnichovské značky BMW bude díky divizi M Performance pestřejší. Očekávat můžeme i něco jako M7.
Při prezentaci M550d xDrive padla zajímavá otázka. Někdo chtěl vědět, zdali nová divize M Performance upraví také benzínovou pětku. Odpovědí bylo, že nikoli. Lidé od BMW vysvětlili své rozhodnutí poměrně jednoduše.
Nové sportovní oddělení se pustí také do zážehových motorů, ale pouze u těch modelových řad, které budou přehlíženy dcerou M GmbH. Pokud eMko v rámci nějakého typu vznikne, M Performance se pro změnu zaměří na dieselovou verzi. Co to znamená? Třeba špatnou zprávu pro ty, kteří očekávají druhou generaci 1 M, naopak dobrou pro všechny doufající v sedmičku s písmenem M na zádi.
Další informace na toto téma nedávno prozradil Friedrich Nitschke, nejvyšší šéf divize BMW M, v rozhovoru s lidmi z amerického magazínu Car and Driver. Řeč se nejdříve stočila k modelu M135i představeném na posledním ženevském autosalonu v podobě konceptu. Kolegy patrně nepotěšil rozhodnutím automobilky nenabízet tohle auto ve Spojených státech, každopádně potvrdil, že zbytek světa se produkční varianty určitě dočká a navíc k tomu za příplatek dostane i pohon všech kol a na výběr mezi manuální nebo automatickou převodovkou.
V souvislosti s výše uvedeným to kromě jiného znamená, že oba hatchbacky s interním kódem F20 a F21 se ani v druhé generaci jako nejostřejší typ 1 M neobjeví. Zastoupí jej M135i a M135i xDrive a podle všeho se od M Performance dočkáme i dieselových verzí M1XXd. Zároveň to značí, že 1 M Coupe se nedočká následníka, respektive nástupce s identickým označením. Jak už víme, z kupé a kabrioletu se stane samostatná řada 2, byť budou prozatím stát na identické platformě. Zájemcům ale bude pravděpodobně jedno, když si místo 1 M Coupe koupí novou M2...
U trojky nebo pětky je situace asi jasná, ale Car and Driver zcela logicky vyzvídal, co plánují s řadou 7 a jestli můžou zákazníci očekávat přímého konkurenta Mercedesu třídy S od AMG a Audi S8. Nitschke v odpovědi doslovně řekl, že firma skutečně takový vůz vyvíjí.
Šéf M GmbH dále vysvětlil, že M550d nemá dostatečný potenciál na to, aby se prodávala také v USA, ačkoli tuto možnost zcela nevyloučil. Mimochodem, Nitschke vysvětloval také to, proč není M5 s manuálem, která je v Americe dostupná, nabízena také v Evropě: „To je kuriózní situace. Spojené státy jsou trhem automatů. Entuziasti přitom vždycky dávali přednost manuálním převodovkám před automaty, které měli často jen tři nebo čtyři kvalty a jejich účinnost byla nevalná. Technologie ale pokročily - osobně jsem s automatem rychlejší než s manuálem. Naši evropští zákazníci to pochopili,“ zobecnil Nitschke.
„Nicméně ve Spojených státech máme sice malou ale velmi stabilní skupinu klientů, kteří na manuálu prostě trvají. Nebylo to pro nás snadné. M5 a M6 mají takový výkon, že špatné řazení může velmi snadno zničit převodovku. Jak říkám, není to snadné. Proto jsme - vůbec poprvé - vyvinuli software, který sníží špičku a elektronicky manuál ochrání,“ řekl Nitschke. Jeho odpověď o ochraně převodovky patrně zaujala, kolegové totiž vyzvídali, jestli je manuál natolik spolehlivý, aby mohl být dlouhodobě používán třeba v Německu na dálnicích s neomezenou rychlostí. „Samozřejmě, v tomto neděláme rozdíly,“ potvrdil. „Tyto převodovky strávily hodiny a hodiny při jízdě na limitu.“
A co nějaké M verze připravovaného hatchbacku i3 a hybridního sportovního modelu i8? Podle šéfa sportovního oddělení není šance. „Značka i je také o sportovním modelu, ale hlavně o nízké spotřebě, zatímco M GmbH nabízí nejefektivnější sportovní vozy,“ dodal.
Na závěr rozhovoru se Friedrich Nitschke vyjádřil také k otázce skutečného supersportu s motorem uprostřed, který by mohl být duchovním nástupcem M1, jeho odpověď ale mnoho nadějí nedává. „Neznám v divizi M člověka, který by nechtěl na takové projektu pracovat. Máme na to technologie, know-how i skutečné schopnosti. Vezměte si třeba naše znalosti zpracování karbonových kompozitů, jsme světová špička. Jenže chybí nám to definitivní, ,jděte do toho‘.“






1 M z hatchbacku opět nebude, jeho místo zastoupí M135i s pohonem zadních nebo všech kol a manuálem nebo automatem
Pokud někdo doufal v BMW M5 s manuálem pro Evropu, doufal marně. Řidiči na starém kontinentu to prý "pochopili"
M7 je nereálná, M Performance se však do úprav sedmičky již pustilo, což znamená, že by se teoreticky mohla objevit s faceliftem
Z BMW i8 nikdy skutečný supersport nebude, jeho priority jsou jinde
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nejnovější články
Prodeje elektromobilů v USA náhle nabraly směr, který vyděsil automobilky. A to má to nejhorší teprve přijít
včeraMuž si před dvěma léty koupil nové Ferrari. Rozpadat se začalo hned po koupi a nefunguje dodnes, firma roky odmítala záruční opravu
včeraZnačka, která se rozhodla zbavit svá auta zadních oken, nedokáže ani po dvou svolávacích akcích opravit nefunkční parkovací kamery
včeraTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraNissan v rámci rozsáhlých škrtů rozhodl o zavření jedné ze svých historických továren, tisíce lidí čeká vyhazov
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 07.16. 20:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 07.16. 15:45 - pavproch
- Jak vyhledat majitele Autovraku (potřebuju poradit) 07.16. 14:32 - Carrert93
- BMW Divize 07.16. 14:31 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 07.16. 13:10 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.16. 12:32 - Truck Daškam
- Toyota obecně 07.15. 21:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 07.15. 19:51 - Stepan