Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Chiron prošlo realistickými testy spotřeby paliva. Výsledky umí překvapit
28.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ne snad, že by zrovna u auta za desítky milionů korun někdo řešil, o kolik paliva si řekne, testy ale projít musí. A výsledky jsou pozoruhodné.
Bugatti Chiron stejně jako předchozí Veyron definují především ohromující čísla. Dosud ale byla hlavně hlavně ta, která souvisí s výkonem 1 500 koní či jízdní dynamikou. V případě akcelerace z klidu na stovku lze očekávat hodnotu pod 2,5 sekundy, v případě nejvyšší rychlosti pak cifru 420 km/h. Je to elektronicky omezená rychlost, přesto platí, že pokud se hypersport z Molsheimu bude pohybovat pouze touto maximálkou, vyprázdní svou stolitrovou palivovou nádrž za pouhých 9 minut.
Znamená to tedy, že Chiron může dosáhnout i spotřeby 158,7 litru benzínu na sto kilometrů. To je ale extrém, s jakou spotřebou má Chiron zvládnout běžné ježdění? To naznačují oficiální data agentury EPA, jenž byla momentálně publikována. Ta jsou vzhledem ke složitosti testovací procedury obvykle velmi realistická, a tak se můžeme dozvědět, za kolik nové Bugatti skutečně zvládne jezdit v momentě, kdy s ním... nepojedete jako s Bugatti.
Dle měření je Chiron o chloupek úspornější než Veyron, což můžeme vzhledem k pěti stovkám koní výkonu navíc považovat za první překvapení. V kombinovaném režimu si totiž řekne o 21,38 litru na sto kilometrů, teoretický dojezd na jednu nádrž tak činí 468 km.
V rámci městského provozu jezdí Chiron za 26,13 l/100 km, což vůči Bugatti Veyron představuje zlepšení o 3,2 litru na sto kilometrů. Na dálnici je ovšem novinka s ohledem na ostatní výsledky opět překvapivě o trochu žíznivější než předchůdce (16,8 l versus 15,68 l). Podle agentury EPA by tak průměrné roční náklady na palivo měly dosahovat 3 800 USD (cca 85 000 Kč), což není hrozivé číslo - odráží se na něm ovšem velmi malý očekávaný nájezd.
Zajímavé je pak srovnání Bugatti s konkurencí. Kupříkladu Lamborghini Aventador S je certifikováno na spotřebu 23,52/13,84/19,6 l/100 km (město/mimo město/kombinovaná). V případě Ferrari 812 Superfast pak lze počítat s trochu lepšími hodnotami (19,6/14,7/18,09 l/100 km), stejně jako u Fordu GT (21,38/13,07/16,8 l/100 km). Hlavně srovnání s ním nakonec překvapí nejvíce - GT má spotřebu nižší jen o necelých 5 litrů benzinu na 100 km, přitom má o 4,5 litru objemu a 10 válců menší motor Bugatti, o hmotnosti ani nemluvě. Na to, že je GT neobyčejně žíznivé, jsme ostatně naráželi dříve...

































Bugatti Chiron se pochlubilo spotřebou dle certifikace EPA. Nízká rozhodně není, to ale nejspíše od vozu s výkonem 1 500 koní nikdo ani neočekával
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
před 8 hodinami
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
před 9 hodinami
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
před 11 hodinami
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
