Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy
11.3.2025 | Petr Prokopec
Stroje za 500 milionů korun? To jich muselo být, že? No, šlo přesně o pět aut, víc Bugatti Bolide není třeba na to, abychom došli k takové cifře. Všechna se sešla na legendárním okruhu Paula Ricarda a bylo na co se dívat.
Ve své novodobé historii Bugatti nepředstavilo šílenější vůz, než je Bolide. Tedy okruhový speciál postavený okolo ikonického motoru W16. Jeho osmilitrový objem se nikterak nezměnil, stejně jako nikam nezmizela ani čtyři turbodmychadla. S jejich pomocí jednotka produkuje 1 600 koní a 1 600 Nm, tedy stejný výkon a točivý moment, jaký má k dispozici i výchozí Chiron. Jenže oproti němu Bolide prošel neskutečnou dietou, na jejímž konci stojí pouhých 1 450 kg hmotnosti. Poměr 1,1 koně na kilo se pak s pohonem všech kol mají postarat o zrychlení z 0 na 500 km/h za pouhých 20 sekund.
Bugatti již dříve oznámilo, že vyrobí pouze 40 exemplářů, přičemž s jejich předáváním začalo během minulých měsíců. Nyní automobilka pro zákazníky uspořádala první okruhový den, který se konal na prakticky domácí trati Paul Ricard. Tam dorazila jak čtyři klientská auta, tak vlastní prototyp značky v provedení Équipe Pur Sang, které má odkazovat na závodní kořeny automobilky. Za volant tohoto vozu se pak mohli usadit i vybraní novináři.
Jedním z nich byl Ollie Marriage z britského Top Gearu, který se rozhodně nedržel zkrátka, aby mohl potenciál hypersportu z Molsheimu prozkoumat naplno. Jak uvedl, Bolide v mnohém připomíná Koenigsegg Jesko, které se pyšní podobným výkonem a je dokonce ještě o sto kilo lehčí. Osmiválcový motor však roztáčí pouze zadní kola švédské stíhačky, zatímco Bolide má k dispozici pohon všech kol a tedy vždy dostatek trakce.
V důsledku toho můžete jít na plyn o poznání dříve, jak ostatně tovární testovací jezdci Bruno Spengler a Andy Wallace nevysvětlili pouze Olliemu, ale i čtyřem majitelům Bugatti Bolide, kteří na Paul Ricard dorazili. Ti si nejprve „ohmatali“ trať v Porsche 911 GT3 RS, než přesedli do svých aut. Každý měl navíc k dispozici svého vlastního instruktora, který se zaměřil na specifický jízdní styl zákazníků, aby jej pak následně sladil s individuálním nastavením vozu.
Klientela tak stejně jako Marriage postupně zlepšovala své časy na kolo, přičemž dle Hendrika Malinowskiho, provozního ředitele značky, jde pouze o počátek jejich nové kapitoly spojené s vlastnictvím vozu. Podobných akcí se totiž bude pořádat několik do roka, a to na různých kontinentech, načež si na své přijde i realitní magnát Manny Khoshbin, jehož auto bylo první mezi dodanými v Americe. Ve Francii tedy logicky chyběl, svou šanci má ovšem dostat ještě během letošního jara.















Majitelé Bugatti Bolide za sebou mají první dostaveníčko, které se konalo na okruhu Paula Ricarda. Tam automobilka představila i verzi Équipe Pur Sang, která se zbarvením vrací k závodním kořenům značky. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti, Top Gear
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 11 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
