Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Českou modlu mezi kombíky s nejlepším motorem teď koupíte za čtvrtinu původní ceny
5.1.2021 | Mirek Mazal
Snad ještě více než škodovky se mezi univerzálními rodinnými auty líbí jejich německý souputník, VW Passat Variant. S jeho cenou je to horší, čas ale otupí i ostrý břit původních ceníků.
Jeden z nejčastějších a možná i úplně nejvytouženější kombík českých silnic netřeba detailně představovat. Volkswagen Passat Variant je coby dražší kolega nedotknutelné Octavie Combi a spřízněného Superbu Combi notoricky známým vozem, pro mnohé hlavy místních rodin ale zůstává nedosažitelným snem. Vzhledem ke své značce dosti drahý model z Emdenu začíná vedle tuzemských výplat dávat obvykle smysl až po prvním či druhém majiteli, přímo z výroby jej obvykle volí jen lépe zajištění zájemci nebo výše postavení zaměstnanci.
Záplava autobazarů se ale naštěstí stará o dostatek dostupných Passatů, kamkoli se podíváte. Většina lidí chce čtyřválcový diesel, což není špatná volba, menší sorta zájemců s kalkulačkou v ruce sáhne po přibližně stejně objemném benzínu. Fajšmekři si ale pořád mohou koupit vrcholnou variantu zdobenou 3,6litrovým objemem v šesti válcích do V.
Výkonný stěhovák ani nenaznačující svou skutečnou dynamiku zastupuje velmi okrajovou výkonných dostupných Passatů, přitom příplatek za výkonovou rezervu při předjíždění není nijak závratný. Nejrychlejší sériová verze Variantu vybavená po strop dnes stojí v perspektivním stavu od asi méně než 400 tisíc českých korun ve slušném stavu. Názorný příklad z října 2011 s bezproblémovým nájezdem 114 tisíc km a pravidelným servisem vychází na 14 600 Eur, tedy asi 328 tisíc Kč.
Tato verze exceluje tím, čeho se lidé nejvíce bojí, lákadlem je VR6 pod přední kapotou. Motor, který byl použitý mimo jiné pro Porsche Cayenne, Audi Q7 nebo VW Phaeton se vyjímá i v Passatu B7 VR6 4Motion. Stříbrný stěhovák z Mönchengladbachu disponuje výkonem až 220 kW (299 koní) a 350 Nm točivého momentu. Atmosférický motor s interním označením BWS je spřažen s šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem 4x4.
První majitel připlatil za větší litá kola s desetipaprskovým designem, která padnou ke světle lakované karoserii lemované chromovými proužky. Kromě dvou výfuků nic nenapovídá zážehovému ústrojí, neznalé oko vidí jen další tuctové TDI. Uvnitř je zřetelný vrchol nabídky, zejména černá kůže a bohatá výbava nidky nebyla součástí většiny objednávek nových Passatů.
Zájemce by neměl přehlížet všechna samozatmívací zrcátka, jízdní asistenty, navigaci, dotykový displej na palubní desce, vyhřívaná přední sedadla, multifunkční sportovní volant nebo DCC či adaptivní xenony s denním svícením LED. Známý interiér se od ostatních odlišuje karbonovým dekorem a černým zbytkem typického německého rozvržení.
Před sedmi léty všechny položky vymrštily výslednou částku faktury na téměř 60 tisíc Eur (dnes 1,57 milionu Kč). Aktuálně skoro přesně za čtvrtinovou sumou nabízení kus patří mezi levnější v nabídce evropských bazarů, přesto nejspíše poslouží ještě několik sezón - má bezproblémovou historii s posledním servisem v 95 241 km. A vybrali jsme jej i proto, že s prodejcem je rozumná řeč - i v lockdownové době vám auto (pochopitelně za příplatek) doveze vlastním autem klidně i do ČR.














VW Passat Variant B7 VR6 za méně jak 400 tisíc Kč je vedle udýchaných čtyřválců velmi zajímavá alternativa za velmi podobnou cenu. Foto: Autohaus Carmobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 6 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 6 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 7 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 9 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 10 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva