Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Čínské klony útočí: Yema zkopírovala Audi A4, VW Tiguan i Infiniti EX
18.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Číňané se zase „inspirovali” v zahraničí. Na autosalonu v Chengdu představili tři nové vozy, které jako by vypadly z oka modelům Audi, VW a Infiniti.
Museli byste strávit posledních deset let v kómatu, abyste nevěděli, že Číňané svůj rychlý technický i ekonomický vzestup do značné míry založili na kopírování cizích úspěšných výrobků všeho druhu. Někteří na to jdou chytřeji a zahraničními produkty se nechávají pouze inspirovat a berou si nápady spíše z jejich technických částí, jiní vytvářejí prachsprosté plagiáty, které se od původního výrobku na první pohled liší leda logem. Všechna čest těm čínským podnikatelům, kteří to nedělají, ti ostatní ale v rámci jakéhosi národního sportu kopírují prakticky úplně všechno nevyjímaje ani auta. A to se vším všudy.
Jistě jste i vy minulosti slyšeli o nějakém tom čínském plagiátu evropského, asijského nebo amerického vozu, z naší nedlouhé historie můžeme vytáhnout třeba Brilliance A3 jakožto klon BMW X1, Beijing Auto Works B70 coby napodobeninu Jeepu, Hummeru i Land Roveru naráz nebo celou plejádu modelů automobilky Geely, která zvládla naráz zkopírovat tolik aut, že se k tomu na tomto místě raději ani nebudeme vracet. Pokud byste snad měli pocit, že Číňané přece musí „dospět” a začít se postupně prezentovat trochu jinými produkty, jste na velkém omylu. Svědčí o tom i exponáty na autosalonu v čínském Chengdu.
Zatímco na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu můžeme vidět velký zástup skutečných světových novinek, čínské automobilové dostaveníčko v Chengdu připomíná spíše festival plagiátorství. Na velké části aut pro nás zcela neznámých firem bychom našli více či méně prvků, které nám připomenou auta nám mnohem známější, nejzajímavější jsou ale ty „novinky”, které vypadají jako velká kumulace chyb v Matrixu. Tak působí i stánek firmy Yema Auto, na kterém jsou k vidění modely E-SUV, T-SUV, F-16 a E-Taxi. Tak se na ně pojďme podívat.
Yema E-SUV
Déja-vu číslo jedna se jmenuje E-SUV. „E” snad proto, že jde o vykradené Infiniti EX, tak aby se to hned poznalo - rozeznat modely EX a FX japonského výrobce nemusí být pro laika snadné.
Když si toto dílo srovnáte se skutečným Infiniti EX v našem nedávném testu, zjistíte, že počet rozdílů mezi oběma vozy se limitně blíží nule. My jsme našli jen trochu jinak řešené spodní části předního a zadního nárazníku a i když do interiéru není pořádně vidět, neočekáváme, že by zrovna zde konstruktéry Yamy políbila můza.










Yema T-SUV
T-SUV už je dílo o poznání chytřejší. Názvem sice zůstává konzervativní, když naznačuje plagiát něčeho od T (ano, je to hlavně Volkswagen Tiguan), svým ztvárněním ale přece jen není pouhou stoprocentní kopií.
Když se pozorně podíváte na zadní partie, nutně odhalíte zásadní nesrovnalost s Tiguanem - zadní světla jsou očividně z Touaregu. Že by soudruzi z Číny někde udělali chybu? Ale co, od T je to také, takže jdeme dál.
Yema F16
A nyní pozor, je tu hotová stíhačka mezi plagiáty, Yema F16. Tajemné jméno, které ani vzdáleně nepřipomíná žádný existující vůz (zato jedno letadlo ano...) skrývá skoro dokonalou kopii německého Audi A4.
Číňanům v tomto případě nelze upřít smysl pro detail, podívejte se třeba na přední světla, která byste od těch skutečných snad ani nerozeznali. V tomto případě odpovídají i ta zadní a varovat může leda vyšší světlá výška, která připomene spíše provedení A4 Allroad (i když zbylé část vozu odpovídají ztvárnění běžného kombi).
Yema E-Taxi
Model E-Taxi už nemá smysl podrobněji zkoumat, je to jen „ef-šestnáctka” v taxikářském provedení. Až pojedete do Číny, nezapomeňte si přivolat jako taxík A4, přijede pro vás pravděpodobně toto...
O technice ani dalších detailech těchto vozů mnoho nevíme, nepředpokládáme však, že by v tomto případě byly až tak věrnými kopiemi jako na pohled. Což je vlastně zvláštní - vlastními silami vymyslet a realizovat nějaké designové řešení se zdá být mnohem snazší (však mnohá slavná designérská studia neúpí zrovna pod tíhou zakázek a čínští výrobci nedostatkem peněz obvykle netrpí) než vyvinout třeba skvělý podvozek nebo špičkový motor. Přesto Číňané kopírují spíše řešení designová než technická. Ačkoli i to má jistou logiku (však i u nás by si leckdo rád koupil něco co bude vypadat jako Audi A4 za zlomkovou cenu), přece jen se nám zdá, že auta jsou něco trochu jiného než tričko a 90 procent jejich ceny nedělá logo výrobce.
Co si o čínských praktikách myslíte vy? Je reálné, že by s nimi někdy mohli skončit? Nebo lze jim vůbec nějak zamezit?
Zdroj: auto.ifeng.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 6 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 5 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 6 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 8 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 9 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1