Clarkson přiznal, že Top Gear zfixloval scény s převracením tříkolek Reliant

(+ video) Že je Top Gear show a ne dokument, víme. Přesto překvapí, že Clarkson a spol. úmyslně upravili auta tak, aby nefungovala, jak mají.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Clarkson přiznal, že Top Gear zfixloval scény s převracením tříkolek Reliant

14.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Clarkson přiznal, že Top Gear zfixloval scény s převracením tříkolek Reliant

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Že je Top Gear show a ne dokument, víme. Přesto překvapí, že Clarkson a spol. úmyslně upravili auta tak, aby nefungovala, jak mají.

Jste-li fanoušky Top Gearu, asi vám neunikl fakt, že ne všechno, co bylo v tomto pořadu k vidění, bylo skutečné. Tedy ne že by se dvě třetiny Top Gearu natáčely před zeleným plátnem, i když i na takové momenty jistě došlo, natočené scény byla ale obvykle stvořeny podle předem daného scénáře, nikoli tak, jak se v tu chvíli skutečně staly. Přesto přinejmenším v případě prezentace jednotlivých aut nevíme o případu, kdy by si produkce něco „vycucala z prstu”.

Jistě, byl tu kontroverzní případ okolo selhání Tesly Roadster, jenže jeho recenze nebyla vymyšlená. Scény s vozem byly částečně sehrané, ale na základě toho, co Top Gear skutečně zjistil a chtěl to tak odprezentovat i divákům. Má to jistě své mezery, za korektní to ale označil i soud. To, co Top Gear v díle, v němž vidíme Jeremyho Clarksona testovat tříkolové vozítko Reliant Robin, ale úplně korektní nebylo.

Toto vozítko bylo Top Gearem konstantně zesměšňováno pro fakt, že vepředu má jen jedno kolo, a tak je tento automobil náchylný k převrácení. Právě tenhle aspekt Robinu se přímo Clarkson rozhodl v Top Gearu zvýrazni. Asi by stačilo, kdyby jej „správným” způsobem protáhl „správnou” zatáčkou jako onehdá Němci tříkolou Fabii, jenže asi by to nebylo dokonalé. A tak produkce z Jezzova popudu upravila diferenciál vozu tak, že se převracel skoro v každé zatáčce.

Přesně to Clarkson přiznává ve svém nejnovějším sloupku v The Sun, kde konstatuje, že pokud s Robinem jezdíte alespoň trochu slušně, nikdy se nepřevrátí. : „Normální Reliant Robin by se nepřevrátil, pokud poblíž není rugbyový tým na cestě z hospody. A nebo nefouká silný vítr. Ale ve snaze rozesmát a pobavit jsem požádal hochy z produkce, aby si pohráli s diferenciálem, aby se ta nebohá malá věc převrátila pokaždé, kdy jsem zatočil,” píše doslova Jeremy Clarkson ve svém sloupku.

V onom filmu, který si můžete pustit i níže, to samozřejmě není řečeno. Z výbavy vozu je ale patrné, že se o převrácení vozu štáb minimálně bude snažit - standardní výbava Robinu rozhodně neobsahuje skořepinovou sedačku a čtyřbodové bezpečnostní pásy. A také není běžné, aby řidič vozu používal závodní helmu. Clarkson dále zmiňuje, že ekvivalent oddělení BOZP v BBC požadoval, aby v autě bylo malé kladívko, kterým by šlo rozbít okno, kdyby byl Clarkson ve voze uvězněn. Jestli je to žertovná narážka nebo fakt, je otázkou, ale Clarkson tak či onak jistě nebyl jediný, kdo věděl, že auta nejsou v úplně běžném stavu. A slavný moderátor nezůstal u tohoto kousku jen v rámci televizních pořadů.

„Od té doby jsem používal podobně 'cinknuté' Robiny v nespočtu automobilových fotbalových klání na našich živých show. Ve výsledku tak zřejmě není nikdo jiný na celém světě, kdo by se s autem převrátil tolikrát jako já,” konstatuje zjevně s úsměvem Clarkson a dodává, že toto auto má vlastně rád. Život s ním je prý jako péče o domácího mazlíčka - někdy je to „opruz”, neboť vůz je někdy umíněný a nespolehlivý, přesto si s ním užijete spoustu legrace. Zvláště když diferenciál není sériový.

Top Gear se zesměšňování Reliantu Robin věnoval docela hodně, ovšem když Clarkson, Hammond, May a Andy Wilman ustanovili novou produkční společnost, Clarkson si koupil Robin jako služební auto. A stejně to udělali i ostatní tři, takže nyní na parkovacích místech pro vedení stojí tři malé a trochu směšné tříkolky. Prý - berme i to s nadsázkou.

Toto odhalení nám na každý pád dopřává zajímavý pohled do zákulisí příprav Top Gearu. Na jednu stranu je jasné, že tento pořad byl vždy show a nikoli dokumentem, navíc staré britské auto připodobnitelné třeba k místnímu Velorexu není tím, o němž by bylo nutné v pořadu hovořit s vážností. Přesto tu vyvstává otázka, kam až byl Top Gear schopen zajít pro co nejlepší pobavení publika a co všechno v něm bylo podobně nafingované. Přece jen, třeba recenze nových aut - jakkoli podávané zábavnou formou - by se k podobným praktikám uchylovat neměly. A po dnešku je otázkou, zda se k nim s určitostí nikdy neuchýlily...


Clarkson přiznal, že Top Gear zfixloval scény s převracením tříkolek Reliant - 1 - reliant robin top gear 01Clarkson přiznal, že Top Gear zfixloval scény s převracením tříkolek Reliant - 2 - reliant robin top gear 02Clarkson přiznal, že Top Gear zfixloval scény s převracením tříkolek Reliant - 3 - reliant robin top gear 03Clarkson přiznal, že Top Gear zfixloval scény s převracením tříkolek Reliant - 4 - reliant robin top gear 04Clarkson přiznal, že Top Gear zfixloval scény s převracením tříkolek Reliant - 5 - reliant robin top gear 05Clarkson přiznal, že Top Gear zfixloval scény s převracením tříkolek Reliant - 6 - reliant robin top gear 06Clarkson přiznal, že Top Gear zfixloval scény s převracením tříkolek Reliant - 7 - reliant robin top gear 07Clarkson přiznal, že Top Gear zfixloval scény s převracením tříkolek Reliant - 8 - reliant robin top gear 08
Reliant Robin dostal v Top Gearu pořádně zabrat, jeho náchylnost k převrácení ale není taková, jako ji pořad prezentoval

Zdroj: The Sun Driving

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.