Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Co se stane, když dojezd ukáže za jízdy 0 km u elektrické Tesly Model 3?
15.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
U konvenčních aut je jen zřídka nula opravdu nulou a i kdyby byla, není to zase tak neřešitelná situace. Co se ale stane v případě elektromobilu?
Špatný odhad spotřeby paliva a ztroskotání s prázdnou nádrží mimo civilizaci je to poslední, oč řidiči stojí. Kontrolka nízkého stavu paliva informuje včas, ale na rezervu lze ujet ještě mnoho kilometrů, a tak lidé nezřídka pokouší, co auto ještě zvládne. Někdy přetáhnou strunu a je to jistě nepříjemná situace, není ale zase tak neřešitelná - dojít k nejbližší benzince pro kanystr s benzínem nebo naftou nebývá problém. A fungují i služby, které vám jeden přivezou.
Horší to mají řidiči elektromobilů. Sami víme, co se stane, když 0 % ukáže stav akumulátoru v telefonu nebo notebooku - kolikrát jej ani neukáže a zařízení se nemilosrdně vypne. Řešením je jen dobití, k čemuž potřebujete nabíječku a zdroj elektřiny. U takového telefonu to ještě není taková výzva, prostě ho k nabíječce donesete a už po pár minutách dobíjení chvíli vydrží. Elektrické auto ale nedonesete nikam, musíte ho nechat odtáhnout. A v případě dobíjení z běžné zásuvky ani hodina dobíjení nepřidá podstatný dojezd.
Tzv. „range anxiety”, úzkost z omezeného dojezdu, zkrátka není jen fóbie. Jak tanec na hranici možností akumulátoru vypadá v praxi, předvedl kolega Miles Branman se svým kamarádem. Ti projížděli novou Teslu Model 3 a až při dojezdu okolo 16 kilometrů začali řešit, jak dobít baterky. Na hlavním displeji vyhledali nejbližší nabíjecí místo, ale zjistili, že všech 16 stojanů je obsazených. Mohli počkat, ale chtěli jet dál co nejdříve, a tak vyrazili k dalšímu zdroji, který byl za hranicí udávaného dojezdu Tesly.
Stav dojezdu tak dostali až k 0 kilometrům a čekali, co se stane. Z běžné jízdy po městě se tak stalo menší drama, však vyšťavený elektrický pohon vážně nedobijete uprostřed silnice. Jak se ale dalo čekat, nový elektromobil dokázal ještě pokračovat v jízdě, navzdory svítícímu nulovému dojezdu.
Bylo by zajímavé vidět, kdy cesta tohoto vozu opravdu skončí, hlavní aktéři ale skoro pohádali ještě před tím, a tak situaci do krajnosti nedovedli. S nulou na displeji ujeli ještě asi 4,5 kilometru a zvládli i 5 minut čekání. Ani zobrazená nula na displeji Tesly Model 3 tedy neznamená konec jízdy, podobně jako u aut se spalovacím motorem - konstruktéři zkrátka i tady mysleli na to, že lidé budou nulu pokoušet. Přesto je z reakcí řidiče se spolujezdcem zjevné, že jde u elektrického auta o ještě méně příjemnou situaci...






Ani v případě elektrické Tesly není nula tak úplně nula, přesto je pro posádku zjevně více nepříjemným pocitem vědět, že baterie uprostřed cesty člověk jen tak nenabije
Zdroj: MilesPerHr@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
Moskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před hodinouFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan