Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Co to je za tajemné nové SUV? Připomíná stroje z Šíleného Maxe
1.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Korama a přitáhlo pozornost jak málokterý jiný testovací prototyp. Teď je jasné, o co přesně jde. Vůz vlastně i jde do prodeje, jen trochu jinak.
Pro pick-upy je Austrálie zemí zaslíbenou. Tamní zastoupení Volkswagenu již na sklonku října evidovalo více než 7 300 objednávek na faceliftovaný Amarok osazený šestiválcovým turbodieselem. K tomuto stavu se přitom automobilka dopracovala ještě předtím, než vůbec novinka k protinožcům dorazila. Dá se proto předpokládat, že konečné číslo bude ještě vyšší. Aby měl Volkswagen jistotu, že se tak stane, rozhodl se příchod pick-up pořádně okořenit.
Světlo světa tak spatřil prototyp Korama (jinak také Amarok pozpátku), který plně zapadá do pochmurných vizí o apokalyptické budoucnosti jako vystřižené z filmů o Šíleném Maxovi. Toto přirovnání není ani za mák náhodné, neboť na zcela novém bodykitu a krycí arktické kamufláži skutečně pracoval tentýž člověk, jenž má na svědomí modifikace aut pro čtvrtý díl filmové ságy nazvané Mad Max: Fury Road.
Zmiňovaný bodykit byl stvořen za pouhých pět týdnů, přičemž popisován je jako „brnění do boje“. Aby mohl být na Amarok nasazen, musela zmizet část původní karoserie. Nenechte se tedy zmást záběry z níže přiloženého propagačního videa. Reakce čtyř profesionálních testovacích jezdců ale již autentické jsou, nikdo z nich totiž původně nevěděl, co se pod extrémní nástavbou skrývá.
Australské zastoupení Volkswagenu čtveřici vyslalo na různá místa nejmenšího kontinentu světa, aby neobvyklou kreací vzbudila zájem veřejnosti. To se skutečně stalo, tamní sociální sítě totiž záhy začaly zaplavovat snímky tajuplného SUV, o němž nikdo nevěděl, jaké značce patří a kdy jej lze očekávat v prodeji. V prvním ohledu je nyní vše jasné, ve druhém ovšem musíme zájemce zklamat.
Korama je pouze prototypem vyrobeným na míru reklamní kampani, v showroomech jej tedy nemohou očekávat ani v limitované edici. Vůči sériovému provedení nebyl upraven pouze vzhled, ale navýšena byla také bezpečnost díky celé řadě výztuh. Sériový ale zůstal třílitrový turbodiesel, který standardně produkuje 224 koní. Tento výkon přitom lze krátkodobě navýšit na 245 koní.

Volkswagen Korama se ukázal na oficiálních fotkách...







Posloužit můžeme také záběry z promo kampaně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
