Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dacia Sandero selhala v losím testu. Podívejte se, co předvedla
27.12.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pro většinu moderních aut je tato zkouška formalitou a řeší se pouze to, v jaké rychlosti ji zvládne. Dacia Sandero ji zjevně nezvládá.
Losí test, původem švédská simulace momentu, kdy s autem na silnici musíte zničehonic provést ostrý úhybný manévr před překážkou na silnici, je pro auta vždy tvrdým oříškem. Klade velké nároky zejména na správné nastavení podvozku, ale i na kalibraci elektronických systémů, které v takový moment mohou a také nemusí pomoci. Od doby, kdy se v této zkoušce neslavně převrátil tehdy nový Mercedes třídy A, si výrobci dávají pozor na to, aby vůz losí testy zvládal co nejlépe. A většinou se jim to daří.
Pravda, některá auta jsou v tomto testu docela pomalá, tedy zvládnou simulovaný problém vyřešit při nižší rychlosti než jiná, nepovažujme to ale automaticky za tragédii. Bylo by samozřejmě lepší, kdyby to zvládla v rychlosti vyšší, pokud ale mění tuto schopnost za komfort či jiný pozitivní aspekt, je na každém, aby se rozhodl, co preferuje - že každé auto nemůže jezdit jako Ferrari, je nabíledni.
Pak jsou tu ale vozy, které v určité chvíli zcela začnou ztrácet balanc a buď se zcela převrátí, nebo k tomu nemají daleko. O Mercedesu třídy A už jsme hovořili, docela nedávno měla podobný problém i Toyota. Ta už se zcela nepřevrátila, chybělo ji k tomu ale velmi málo. A dnes se podíváme na ne zcela radostný případ, který je nám z automobilového pohledu o dost bližší.
Pick-upy Toyoty u nás totiž nejsou zrovna masové oblíbenými vozy, modely Dacie ano. Jedním z nich je i Sandero, jedno z nejlevnějších aut na trhu, které v České republice stojí od 174 900 Kč. Čeho všeho se při tak nízké ceně musíte vzdát? Bezpečnosti? Do jisté míry ano, a to i když sáhnete o poznání dražší verzi Stepway stojící od 276 400 Kč.
Španělští kolegové z KM77 podrobili právě tuto variantu standardizovanému losímu testu a byli překvapeni. Sandero již v 72 km/h, tedy na poměry této zkoušky v průměrné rychlosti, nejenže kapitulovalo před snahou celý test vůbec absolvovat, ale začalo hrozit i převrácením na bok. A není to tak, že by se naklonilo a zase „přistálo”, zjevně měkčí nastavení podvozku se spolu s dalšími aspekty postaralo o to, že vůz dostal něco highsider na motocyklu - laicky řečeno se „žvejknul” a trvalo mu ještě hodně dlouho, než získal zpět stabilitu a byl schopen pokračovat dále alespoň v přímém směru. A to není dobré.
Je otázkou, co by se stalo ještě v citelně vyšší rychlosti. Testovací pilot pak zkusil zkoušku absolvovat ještě v 75 a 77 km/h a dokonce ji zvládl, chtělo to ale značnou míru přizpůsobení se vrtošivému chování aut (které je i v těchto rychlostech jasně patrné), kterého obyčejný řidič v dost pravděpodobně jediné takové situaci za celou dobu vlastnictví auta nebude schopen - nebude na to mít schopnosti ani zkušenosti.
Sandero tedy na losí test stavěné není, to je zřejmé. Ani to není nutně nezbytné brát jako tragédii, i tuto vlastnost vůz za něco mění - hlavně extrémně nízkou cenu. Sami bychom ale raději sáhli po autě, které se i v takovém případě chová poněkud vyzpytatelněji. Bude dražší, ale ne nutně méně komfortní...

Schema losího testu španělských kolegů














Tohle předvedlo Sandero v 72 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 3 hodinami
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení včera 13:55
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejčtenější články
K mání je úplně poslední vyrobené Ferrari s manuální převodovkou. Cenu jinak celkem obyčejného modelu posílá do desítek milionů
25.10.2025
Číňané se spalovacími motory nekončí. Vyvinuli nové jednotky s 48procentní termální účinností, mají až 380 koní a 4litrovou spotřebu
25.10.2025
Smáli se mu jako jednomu z nejošklivějších aut posledních let, teď se po šestinásobném zvýšení výroby znovu vrací do prodeje
25.10.2025
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
26.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
