Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dacia Sandero selhala v losím testu. Podívejte se, co předvedla
27.12.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pro většinu moderních aut je tato zkouška formalitou a řeší se pouze to, v jaké rychlosti ji zvládne. Dacia Sandero ji zjevně nezvládá.
Losí test, původem švédská simulace momentu, kdy s autem na silnici musíte zničehonic provést ostrý úhybný manévr před překážkou na silnici, je pro auta vždy tvrdým oříškem. Klade velké nároky zejména na správné nastavení podvozku, ale i na kalibraci elektronických systémů, které v takový moment mohou a také nemusí pomoci. Od doby, kdy se v této zkoušce neslavně převrátil tehdy nový Mercedes třídy A, si výrobci dávají pozor na to, aby vůz losí testy zvládal co nejlépe. A většinou se jim to daří.
Pravda, některá auta jsou v tomto testu docela pomalá, tedy zvládnou simulovaný problém vyřešit při nižší rychlosti než jiná, nepovažujme to ale automaticky za tragédii. Bylo by samozřejmě lepší, kdyby to zvládla v rychlosti vyšší, pokud ale mění tuto schopnost za komfort či jiný pozitivní aspekt, je na každém, aby se rozhodl, co preferuje - že každé auto nemůže jezdit jako Ferrari, je nabíledni.
Pak jsou tu ale vozy, které v určité chvíli zcela začnou ztrácet balanc a buď se zcela převrátí, nebo k tomu nemají daleko. O Mercedesu třídy A už jsme hovořili, docela nedávno měla podobný problém i Toyota. Ta už se zcela nepřevrátila, chybělo ji k tomu ale velmi málo. A dnes se podíváme na ne zcela radostný případ, který je nám z automobilového pohledu o dost bližší.
Pick-upy Toyoty u nás totiž nejsou zrovna masové oblíbenými vozy, modely Dacie ano. Jedním z nich je i Sandero, jedno z nejlevnějších aut na trhu, které v České republice stojí od 174 900 Kč. Čeho všeho se při tak nízké ceně musíte vzdát? Bezpečnosti? Do jisté míry ano, a to i když sáhnete o poznání dražší verzi Stepway stojící od 276 400 Kč.
Španělští kolegové z KM77 podrobili právě tuto variantu standardizovanému losímu testu a byli překvapeni. Sandero již v 72 km/h, tedy na poměry této zkoušky v průměrné rychlosti, nejenže kapitulovalo před snahou celý test vůbec absolvovat, ale začalo hrozit i převrácením na bok. A není to tak, že by se naklonilo a zase „přistálo”, zjevně měkčí nastavení podvozku se spolu s dalšími aspekty postaralo o to, že vůz dostal něco highsider na motocyklu - laicky řečeno se „žvejknul” a trvalo mu ještě hodně dlouho, než získal zpět stabilitu a byl schopen pokračovat dále alespoň v přímém směru. A to není dobré.
Je otázkou, co by se stalo ještě v citelně vyšší rychlosti. Testovací pilot pak zkusil zkoušku absolvovat ještě v 75 a 77 km/h a dokonce ji zvládl, chtělo to ale značnou míru přizpůsobení se vrtošivému chování aut (které je i v těchto rychlostech jasně patrné), kterého obyčejný řidič v dost pravděpodobně jediné takové situaci za celou dobu vlastnictví auta nebude schopen - nebude na to mít schopnosti ani zkušenosti.
Sandero tedy na losí test stavěné není, to je zřejmé. Ani to není nutně nezbytné brát jako tragédii, i tuto vlastnost vůz za něco mění - hlavně extrémně nízkou cenu. Sami bychom ale raději sáhli po autě, které se i v takovém případě chová poněkud vyzpytatelněji. Bude dražší, ale ne nutně méně komfortní...

Schema losího testu španělských kolegů
Tohle předvedlo Sandero v 72 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
před 3 hodinamiVorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty
před 2 hodinamiŠéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
před 3 hodinamiJezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut
před 4 hodinamiHybridní ojetiny trápí další dosud přehlížený problém, v podstatě se všemi kupujete zajíce v pytli
před 5 hodinamiKolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.30. 11:06 - Truck Daškam
- VZKAZY 09.30. 10:18 - pavproch
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.30. 09:09 - DoubleSix
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.29. 19:13 - Sato
- Mazda CX-5 2,5i 09.29. 18:37 - pavproch
- IT poradna 09.29. 12:58 - petr_riha
- Onboard videa 09.29. 09:01 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 09.28. 23:09 - Kavis