Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Další přehmat VW? Lamborghini Urus má prý stejné kliky dveří jako Škoda Fabia
27.1.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Koncern VW v minulosti nejednou narazil, když použil stejné viditelné díly na autech docela jiných tříd. Teď to měl podle některých udělat znovu.
Pokud jste velký automobilový koncern, máte proti menším konkurentům jednu obrovskou výhodu - větší možnosti tzv. úspor z rozsahu. Můžete zkrátka stejné díly používat na nesrovnatelně větším množství aut, odebírat je od dodavatelů v obrovských sériích a tím dosahovat jejich nižších jednotkových cen.
Že vás to jako zákazníka nemusí příliš zajímat? Neříkejte dvakrát. Nevede to nutně jen k vyšším ziskům výrobce, ale třeba i k nižším prodejním cenám pro zákazníka. A nebo k tomu, že dostanete o trochu lepší auto. Výrobce totiž může spoustu komponentů vyrábět ve specifikacích, které jsou pro některé modely až zbytečně dobré, ale vyplatí se zkrátka dělat jeden stejný v devíti milionech exemplářů než tři různé po po třech. Asi nutně nepotřebujete na Škodě Fabia motorek stěračů, který je utáhne i v situaci, kdy kolem vozu proudí vzduch rychlostí 250 km/h. Jenže když se takový vyplatí vyrobit pro všechny vozy koncernu stejný? Pak dostanete ten samý, co Porsche Macan a něco tím přece získáte - on bude lépe fungovat i ve 150 km/h.
Tohle jsou neviditelné komponenty, které automobilky jako VW Group mezi různými modely nepochybně sdílí a nikomu to nevadí. Na sdílení těch viditelných jsou ale zákazníci hákliví. Však kdo by chtěl mít byť jen stejně vyhlížející ovladač stahování oken na Bentley jako v Golfu? Pravda, majitelům Golfu to asi vadit nebude, ale prestiž onoho Bentley by tím dozajista utrpěla. Právě s tímto v minulosti koncern Volkswagen párkrát narazil, a tak si na to v posledních letech dával pozor. Někteří se ale nyní ozývají s tím, že v době všeobecných úspor vstoupil do stejné řeky znovu. A má to být vskutku bizarní přešlap.
Středem pozornosti je nové Lamborghini Urus, které mělo použít kliky dveří ze současné Škody Fabia. Všimli si toho lidé na fórech a někteří novináři se toho chytli, však by to byl opravdu velmi nevhodný způsob sdílení komponentů - když se stejný viditelný díl objeví na Superbu a Passatu, asi to nikomu vadit nebude. Ale na Fabii a Urusu? To jsou dva jiné světy, sada nových kol na Lambo bude stát to, co celá škodovka, tady se nesnese ani stejné ovládání vnějších zpětných zrcátek.
Rozhodli jsme se tedy celou věc prozkoumat a... nejsme si jisti. Oba vozy mají kliky dveří opravdu velmi podobné, máme ale pocit, že totožné nejsou. Podívejte se se sami níže na fotky klik Urusu a Fabie v různých barevných verzích a posuďte. Každý úhel dělá trochu jiný dojem, zdá se nám ale, že minimálně na přední části klik sází Urus na tradiční šestiúhelníkový tvar, tj. svrchu je viděl ještě jeden záhyb navíc. Tvar klik Fabie se jeví být prostší, kulatější.
My bychom řekli, že tohle obvinění pravdivé není, nakonec i kvůli příliš odlišným proporcím obou vozů. Kliky vypadají podobně, nakonec jsou to kliky, ale totožné po našem soudu nejsou. Pokud to ovšem uvidíte jinak, podělte se o svůj názor v diskuzi...








Kliky dveří Lamborghini Urus jsou těm Fabie opravdu nápadně podobné. Podle nás ale pojetí vrchní části kliky prozrazuje, že na mini Škody jsou trochu jiné
Při detailním srovnání s Fabií to vynikne nejlépe
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 39 minutamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejnovější články
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu opěvované nové Corvette ZR1
před 36 minutamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 2 hodinamiMédia tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před 3 hodinamiK mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včeraNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva