Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Designér jiné automobilky z nudy „spravil“ zpackaný vzhled nového BMW, Mnichov by ho asi měl zaměstnat
1.12.2022 | Petr Prokopec
Pokud nenosíte od pondělí do neděle spodní prádlo BMW s názvy jednotlivých dnů, nevěříme, že o nové M2 upřímně říkáte, že je hezká. U bavoráků to dnes nakonec není až tak raritní stav, pozoruhodné ovšem je, že se jej pokusil napravit designér konkurenční značky. A podle nás zabodoval.
Obchodní strategie BMW z posledních let je zjevná - vytoč a rýžuj. Mnichovská automobilka se vědomě rozhodla kráčet cestou co nejvíce pobuřujících designů, což na první pohled nevypadá jako zrovna správný směr. Snad kromě limitované edice 3.0 CSL si totiž nedokážeme vybavit novinku, jenž by vzhledem dokázala uchvátit davy. Spíše se jí povedl pravý opak, na design iX, M3 či řady dvě v důsledku toho prší kritika od rána do večera. Nebylo by tedy vůbec podivné, kdyby řada lidí očekávala, že BMW ve velmi brzké době ohlásí bankrot.
Stačí se nicméně podívat na obchodní výsledky značky a rázem je evidentní, že ke kolapsu má značka opravdu daleko. Za prvních devět letošních měsíců tedy prodala „jen“ 1 747 889 nových vozů, což představuje 9,5procentní propad vůči stejnému období loňského roku, na poměry současného vývoje je to ale velmi dobrý výsledek. Zvláště když BMW přišlo o ruský trh, který pro něj byl jen o trochu méně významný než pro českou Škodu.
Pohled na třetí letošní kvartál je navíc ještě uspokojivější. Prodáno bylo 587 785 vozů, tedy jen o 0,9 procenta méně než loni. Z toho přitom 43 259 vozů připadá na divizi BMW M, která si dokonce o 9,1 procenta polepšila. Dosáhla tak jednoho z vůbec nejlepších čtvrtletních výsledků v historii, a to přesto, že zákazníci nyní mají na výběr právě ony kritizované modely M3, M4 či iX. Směr vytyčený vedením značky, která vědomě dráždí s vidinou vyšších prodej, je tedy evidentně funkční, ať se nám to líbí nebo ne.
Dost by nás přitom zajímalo, zda by při volbě designu, který se líbí prakticky všem, na tom BMW bylo podobně či ještě lépe. Velmi pravděpodobně ale ne, jakkoli to zní podivně. Kontroverze skutečně funguje jako marketing už proto, že lidé si těchto aut všímají a stávají se tématy hovorů, článků, příspěvků na sociálních sítích atp. A čím více o daném voze mluví, tím více si na něj zvykají.
Přesto platí, že nové bavoráky obvykle prostě nejsou hezké a leckomu se zasteskne po jejich někdejší nadčasové eleganci. Mezi takové patří David Schneider, který není žádným amatérským internetovým kreslířem, je to designér automobilky Rivian, a to již od prosince roku 2013. Nové BMW M2 mu zřejmě uvízlo v krku jako příliš velké sousto, a tak se jej rozhodl napravit.
Jeho pojetí M2 je rozhodně pohlednější než oficiální počin, byť tu i nadále máme prvky pro mnichovskou automobilku typické. Nicméně čelní ledvinky jsou užší a širší, přičemž na ně lépe navazují úzká světla s protaženou LEDkovou linkou určenou k dennímu svícení. Vůz díky tomu vypadá opticky širší a nižší, což jen umocňuje ostře řezaný nárazník. Schneider si pohrál rovněž s boky, které nyní již nepůsobí tak pouťově. Zadní partie nevidíme, ovšem dá se předpokládat, že na zlepšení došlo také zde.
Podle nás by jej BMW mělo oslovit, dělalo by hezčí auta. Otázkou ovšem je, zda by to vedlo k vyšším prodejům. Podle nás ale - přes výše zmíněné - budou dlouhodobě fungovat jen designy nadčasově atraktivní a mnichovská automobilka by neměla myslet jen na okamžité výsledky. Stala by se taková M3 E46 takovou legendou i bez svého nenuceně elegantního designu? A bude jí někdy dnešní M3 G80 s ledvinkami jako od bobří řeky? Čas odpoví, asi ale cítíte, na co bychom si vsadili my.



Takto vypadá nové BMW M2 ve své originální podobě. Hezké opravdu není, prodávat se ale bude už kvůli své unikátní technice. Nebylo by ale přece jen lepší, kdyby vypadalo jako skicách designéra konkurenční automobilky níže? Foto: BMW
Zdroj: Schneider.sketch@Instagram, BMW
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 2 hodinamiPopulární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včeraHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva