Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dieselgate zdaleka nezajímá celý svět. Koho ano? A na co se ptají?
17.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dieselgate zdaleka nemá tak globální rozměr, jak se může zdát. Ani v Evropě se o tuto kauzu nezajímají všichni a když ano, zajímají je pozoruhodné věci.
Našim komplexním zpravodajstvím o emisním skandálu Volkswagenu se snažíme odpovědět na každou otázku, která se kauzy Dieselgate týká. Zmínili jsme tak kupříkladu detaily svolávací akce i fakta spojená se samotným podvodem. Podle Googlu ovšem zrovna toto nejsou věci, které lidi po celém světě nejvíce zajímají. Kupříkladu v Americe, kde má skandál kořeny, jsou dva nejčastější dotazy spojené se skandálem zaměřené na samotnou společnost VW Group - kdo ji vlastní a jakou má hodnotu. Z toho je zřejmé, jak málo Volkswagen v Americe znamená, v obecném povědomí zjevně není ani to, že VW je obří automobilový koncern, který objemy svých prodejů strčí do kapsy kteroukoli z amerických automobilek.
V Německu je tomu pochopitelně jinak. Mezi pěti nejčastějšími otázkami figurují dvě, jež se týkají akcií koncernu, a sice jejich hodnoty a také možností, kde je koupit. Ve Francii, kde jsou tradicemi všemožné protesty a stávky, lidi pro změnu zajímá, jak mohou podat na Volkswagen stížnost. Britští motoristé pak mají podobné zájmy jako ti němečtí, více se ale zajímají i povahu samotného podvodu.
Zajímavější než podobné dotazy je ale demografická studie, která ukazuje, kdo se vůbec na světě o kauzu zajímá. Je z ní zřejmé, že se zdaleka nejedná o tak globální aféru, jak se leckomu může zdát. V zásadě lze říci, že Dieselgate rezonuje v Evropě, Severní Americe a také v Austrálii, tím její dosah končí.
Příčiny jsou logické. VW Group je jedna z klíčových evropských firem a místní obliba dieselových motorů je nesrovnatelná s jakýmkoli jiným kontinentem světa. V Severní Americe celá aféra začala a ani Austrálie se k dieselům nestaví zády. V Asii nebo Jižní Americe jako by o této věci ani nevěděli, což je podtrhuje naše nedávné přesvědčení o tom, jak iluzorní je spojování Dieselgate s poklesy prodejů VW, které mají kořeny hlavně v Číně, Rusku a Brazílii.
Mezi zeměmi pak logicky dominuje Německo, na druhém místě pak figuruje Švýcarsko, tedy země zaslíbená spíše benzinovým a hybridním motorům než dieselům. Spojené státy najdeme až na páté příčce, osmou překvapivě okupuje Taiwan a devátou Mexiko. Po takové Francii ovšem není ani vidu, ani slechu - tamní popularita dieselů je přitom enormní.
Zmínit můžeme ještě dotazy, jež se týkají bývalého šéfa Volkswagenu Dr. Martina Winterkorna. Nejčastější otázkou je totiž výše jeho platu, teprve poté lidi zajímá, zda o skandálu něco věděl. Čtvrté místo v pořadí ovšem již patří odstupnému, páté pak jeho automobilu. Pomalu tedy skutečně můžeme zmínit, že celá kauza je pro Volkswagen nemalou reklamou (i když zatím spíše negativní), díky níž se o koncern zajímají i lidé, kteří dosud o jeho existenci neměli ani tušení.
Více se dozvíte v níže přiložených přehledech, mezi nimiž figuruje srovnání s automobilkou Hyundai a výrobcem airbagů Takata. Také tyto společnosti si v poslední době prožily své aféry, žádná z nich se však neukázala být tak zásadní jako skandál VW...
Zájem o kauzu Dieselgate dle zemí


Nejčastější dotazy ve světě
Nejčastější dotazy v USA
Nejčastější dotazy v Německu
Nejčastější dotazy ve Velké Británii
Nejčastější dotazy ve Francii
Dotazy ohledně Dr. Martina Winterkorna
Srovnání kauzy Dieselgate se svolávacími akcemi Hyundai a Takata
Zdroj: Google Trends
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
před 4 hodinamiČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včera
Nejnovější články
Britové si mohou gratulovat, svými nesmyslnými tlaky mohutně vhání kupce aut i peníze do rukou Číňanů
před hodinouJaguar Land Rover ani po pěti týdnech od zavření všech továren naplno nerozjel výrobu, známky života ale už vykazuje
před 3 hodinamiNový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
před 4 hodinamiPoslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání nejeté po 1. majiteli, o skoro dokonalou specifikaci se fandové poperou
před 5 hodinamiNizozemská elektrická revoluce narazila na problém, majitelé karavanů se elektromobilům ve velkém vyhýbají
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.08. 21:42 - Eda
- Fiat a vše kolem nich 10.08. 18:39 - pavproch
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12