Divize BMW i neztrácí jen zákazníky, opustili ji i čtyři klíčoví lidé z vedení

Mnichovská automobilka přišla během krátké doby o tvůrce modelu i8 a osoby zodpovědné za pohonné ústrojí či design elektromobilů a hybridů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Divize BMW i neztrácí jen zákazníky, opustili ji i čtyři klíčoví lidé z vedení

21.4.2016 | Petr Prokopec | 4 příspěvky

Divize BMW i neztrácí jen zákazníky, opustili ji i čtyři klíčoví lidé z vedení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichovská automobilka přišla během krátké doby o tvůrce modelu i8 a osoby zodpovědné za pohonné ústrojí či design elektromobilů a hybridů.

Ještě před několika málo měsíci se mohlo zdát, že BMW má nakročeno k tomu stát se jednou z vedoucích automobilek na poli elektrifikace a hybridizace. Opřít se přitom mohlo hlavně o modely i3 a i8, na které se zpočátku stály fronty pomalu jako za komunismu na Škodu Favorit. Nicméně jak jsme zmínili na počátku tohoto týdne, zájem výrazně opadl, neboť prodeje za první tři měsíce letošního roku jsou o téměř čtvrtinu nižší než loni ve stejném období.

Pokles registrací ale dost možná není tím hlavním problémem, který divizi BMW i trápí. Oddělení zabývající se elektromobilitou opouští jeden klíčový pracovník za druhým. Již minulý měsíc z Mnichova odešel Carsten Breitfeld. Ten přitom pro automobilku pracoval dlouhých 20 let a stál za vývojem již zmiňovaného hybridního sporťáku i8. Nově ovšem vede čínský startup Future Mobility Corp.

Do stejné firmy, která je financována společností Tencent Holdings, nyní zamířili také Dirk Abendroth, Benoit Jacob a Henrik Wenders. Ti budou zastávat posty viceprezidentů pro software a konektivitu, design a marketing. První přitom pro BMW vyvinul pohonné ústrojí divize i, druhý byl šéfem designu a třetím hlavou produktového plánování.

Aktuálně není jisté, co za tímto exodem stojí, sázka na finance ale nejspíše nebude střelou výrazně mimo terč. Kromě toho se evidentně zdá, že BMW poněkud podcenilo konkurenci, která na trh chrlí jeden hybridní či elektrický model za druhým. Ačkoliv se tedy letos dočkáme faceliftu i3, třetí vůz divize je prozatím v nedohlednu. Spekulovaný čtyřdveřový sedan i5 by měl dorazit až v roce 2020.

Lidé blízcí automobilce naznačují, že pro mladé lidi, kteří chtějí změnit svět, je to příliš dlouhá doba. Na druhou stranu je otázkou, jestli tady BMW něco utíká - racionálnějším se jeví být přístup Sergia Marchionneho, který ví, že s elektromobilem snadno přijde na trh v momentě, kdy bude možné vyrobit vůz rozumně fungující a pro automobilku ekonomicky ospravedlnitelný. To dnešní „íčka” nejsou a pokud někdo říká, že brzy budou, neměl by zapomínat, že podobná očekávání automobilový svět skloňuje už déle než sto let...


Divize BMW i neztrácí jen zákazníky, opustili ji i čtyři klíčoví lidé z vedení - 1 - Test BMW i8 2014 001Divize BMW i neztrácí jen zákazníky, opustili ji i čtyři klíčoví lidé z vedení - 2 - Test BMW i8 2014 004Divize BMW i neztrácí jen zákazníky, opustili ji i čtyři klíčoví lidé z vedení - 3 - Test BMW i8 2014 013Divize BMW i neztrácí jen zákazníky, opustili ji i čtyři klíčoví lidé z vedení - 4 - Test BMW i8 2014 061Divize BMW i neztrácí jen zákazníky, opustili ji i čtyři klíčoví lidé z vedení - 5 - Test BMW i8 2014 064Divize BMW i neztrácí jen zákazníky, opustili ji i čtyři klíčoví lidé z vedení - 6 - Test BMW i8 2014 108
BMW již před měsícem přišlo o tvůrce hybridního sporťáku i8, nyní divizi opustili další tři klíčoví pracovníci

Zdroj: The Wall Street Journal

Petr Prokopec

Diskuze 4 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše