Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 | Petr Miler
Je fascinující, že tohle auto dnes na silnicích prakticky nepotkáte, i když to není zase tak dávno, kdy bylo jedním z těch nejběžnějších vůbec. V mezičase jako by přestalo existovat. Této Vectře B se koroze a nespolehlivost vyhnuly jen díky tomu, že skoro nejezdila.
Chápeme, že později narození tomu budou mít problém uvěřit, králem evropských prodejů aut byl ale v 90. letech nejčastěji Opel. Svého německého rivala z Wolfsburgu porážel velmi přesvědčivě až do chvíle, kdy z Volkswagenu udělal trochu jinou firmu Ferdinand Piëch. A podobně jako se VW tehdy opíral o několik málo klíčových modelů typu Polo, Golf a Passat, Opel měl zejména Corsu, Astru a Vectru.
I poslední jmenovaný vůz byl mimořádně prodejně úspěšný, jakkoli surreálně to dnešní optikou může působit. Například v roce 1997 si našel jen v Evropě 384 855 kupců - skutečně tolik exemplářů prodal Opel jediného modelu střední třídy na jediném kontinentu za jediný rok. Letos má celá automobilka v Evropě zatím na kontě zatím 328 646 prodaných vozů všech modelů, tedy méně než kdysi samotné Vectry. I to je bohužel fakt.
Je to fascinující vzpomínka, co ovšem z někdejší německé královny střední třídy zbývá dnes? To není řečnická otázka, odpověď se nabízí sama: Nic. Z většiny Opelů Vectra z konce 90. let a přelomu milénia (tedy druhé generace značené písmenem B) skutečně nezbylo nic, neboť šlo o auta dost náchylná ke korozi. A když se ani zbylá technika neukázala být příliš trvanlivou, skončila většina těchto vozů nevyhnutelně na vrakovištích či rovnou ve šrotu dávno předtím, než si Elon Musk koupil Twitter.
Hledat dnes v prodeji zachovalou Vectru B tak vůbec není jednoduché, taková auta skoro neexistují. Vůz na fotkách níže je ale sympatickou výjimkou, kterou si roce 2001 pro občasné ježdění pořídil první majitel. A nechal si jej dodnes. Jeho využití bylo tak malé, že vůz do dnešních dnů najel pouhých 26 074 km, jezdil tedy jen asi 1 100 kilometrů ročně. Dost lidí toho najede více za týden, taxikáři i za den nebo dva. A protože po zbylý čas auto stálo v garáži, vypadá stále skvěle. To, co mu sebral čas, pak autu vrátili lidé z nám už dobře známého projektu Fabrieksnieuw, který se snaží dát auta do stavu, ve kterém - a to byste uhodli - vyjela jako nová z fabriky.
Výsledkem je hotový muzejní kus, stroj času svého druhu, jde o skoro dokonale zachovalou Vectru B po faceliftu. Specifikace je navíc velmi zajímavá, motor 2,2i se 150 koňmi byl nejsilnějším čtyřválcem v nabídce, který tehdy sloužil i v Omeze. S 1 393 kg hmotnosti se bavíme o slušně rychlém autě - stovka za 9,5 sekundy a maximálka 218 km/h rozhodně neurazí. Navíc má manuální převodovku a velmi slušnou výbavu včetně kůže, dřeva, vyhřívaných sedadel, automatické klimatizace... S tím půjde žít.
Klíčový je tu ale stav, kterému nelze vyčíst snad vůbec nic, vše viditelné vypadá perfektně. Nakonec i interiér vypadá spíš na 2 600 najetých km, ne 26 000. Pokud byste o něj měli zájem, auto může být vaše, láci ale nečekejte. 16 950 Eur alias 428 tisíc Kč je na Vectru B soda non plus ultra, ale ukažte nám druhou takovou? Někdo z velkých fandů Opelu se možná nechá nalákat, je to vážně muzejní záležitost.




























Tento Opel Vectra B měl dodnes jediný majitel, který jej pomalu jen garážoval a servisoval. Takové auto je dnes v prodeji velkou raritou, také ale stojí podle toho. Foto: Fabrieksnieuw, publikováno se souhlasem
Zdroj: Fabrieksnieuw@Autowereld
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 4 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Uniklé e-maily ukazují, jak zoufalé kroky musí Nissan podnikat, aby se vyhnul totálnímu kolapsu
před 3 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 4 hodinamiPotopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 5 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva