Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Domnělá spása italské klasiky je průšvih jako hrom, nechce ho skoro nikdo. Proč?
8.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tohle auto mělo být tím, čím se kdysi stal Cayenne pro Porsche. Jenže opak je pravdou, už tak trápenou značku táhne ke dnu, s pořádnou vervou.
Maserati je na tom bledě už dlouho a z bryndy mu měl pomoc model Levante. Pod tímto názvem je celosvětově nabízeno první firemní SUV, od kterého si značka slibovala nemalé prodeje. Však auta tohoto typu jsou dnes skoro univerzální zárukou úspěchu, a to tím spíše, čím dražší jsou. Jenže u Levante to nevyšlo.
Zájem publika byl totiž od počátku minimální a postupně klesá na úplnou nulu. Za celý loňský rok se v Evropě prodalo jen 5 733 kusů, v Americe pak dokonce ještě méně (5 460). Prosincové evropské prodeje byly o polovinu horší než v témže měsíci roku 2016 a v USA klesají meziročně asi o třetinu.
Nedivili jsme se tedy řadě odstávek výroby, k nimž v průběhu loňského roku docházelo. Už na jeho konci se mluvilo o dalších a pikantní v tomto kontextu je, že na konci prosince vydalo české zastoupení značky prohlášení, podle nějž se montážní linky měly od letošního ledna opět plně rozeběhnout. Nestalo se to a nestane, dojde k pravému opaku.
Automobilka již oznámila, že výrobu zredukuje také v příštích měsících, a to více než výrazně. Zaměstnanci sice propuštěni nebudou, museli však s vedením sepsat novou, tzv. solidární smlouvu, která výraznou měrou sníží jejich příjmy. Minimálně do července bude počet pracovních hodin zredukován o 59 %, přičemž toto opatření platí jen pro továrnu Mirafiori, kde se Levante vyrábí.
Je pak otázkou, co bude dále. Už zmíněný pohled na poslední prodejní čísla nenaznačuje, že bychom se dočkali změny k lepšímu. Pád prodejů pokračuje i před minimální čísla z minulosti. Pro Maserati je navíc ještě horší, že nemá k dispozici bezednou pokladnu. Minimálně do září tedy značka uťala veškeré investice, přičemž tento stav možná prodlouží do konce roku.
Musíme se ptát, proč to tak je, odpověď ale neznáme. Obliba SUV má různá pseudoracionální vysvětlení, od mohutnosti až po snazší nastupování, jenže ten pravý důvod jejich popularity zůstává v mlze. Lidé z několika automobilek nám už v minulosti řekli něco v tom smyslu, že vlastně neví, proč se to či ono SUV prodává tak dobře a že to nové považují trochu za sázku do loterie. Většinou vyšla, Maserati nikoli, a to přes design, který je o poznání přitažlivější než u většiny konkurentů, nebo jízdní výkony, které s až 430 koňmi pod kapotou rozhodně nejsou nezajímavé. V poněkud iracionálním světě SUV zkrátka Levante nemá to, co lidi k těmto autům táhne...











Zájem o Maserati Levante i v době šílenství po crossoverech a SUV překvapivě klesá, značka proto omezí výrobu až do července
Zdroje: Maserati, Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 10 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 4 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 6 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 18:33 - Spectral
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
