Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Důchodce po 31 letech prodává auto, které proslulo sklony ke korozi, toto je jako nové
21.2.2021 | Mirek Mazal
Vzniklo ve 2,5 milionu exemplářů, naprostou většinu z nich ale dávno sežrala rez a kousky v dobrém stavu jsou dnes velká rarita. Tento je jedním z nich, první majitel s ním od roku 1990 sotvakdy vyjel.
Opel Vectra první generace je dnes už pomalu zapomenutý matador střední třídy z přelomu 80. a 90. let minulého století. Sedan a liftback debutovaly na podzim 1988 a vydržely v prodeji sedm let, během nichž se do historie zapsaly jako nenápadné, spolehlivé, ale zoufale korodující automobily. První iterace označovaná jednoduše písmenem A zaujala neskutečných 2,5 milionu zákazníků (tolik aut střední třídy dnes za 7 let neprodá už nikdo a nikde) hledajících odolnou techniku a uspokojivý poměr ceny vůči užitné hodnotě.
Ve Vectře ale našli tu pravou jen částečně. Renomé německého stroje kazila protivná rez rozšiřující se po každé zimě na další a další místa. Majitelé museli věnovat zvýšenou pozornost jízdám v solených oblastech, nejlepším řešením bylo vůbec nevyjíždět. Poněkud kontraproduktivním návodem se zjevně řídil první a dodnes jediný majitel tmavě modrého sedanu z února roku 1990, který si auto pořídil na důchod. Mohl si s ním užít své, ale dělal všechno, jen ne to - po 31 letech vlastnictví se jej jako stále první majitel rozhodl prodat.
Možná si ze slov „sotvakdy vyjel” myslíte, že zvládl třeba tři tisíce tisíce kilometrů za rok, i to by ale za 31 let dalo docela vysoký nájezd. On ale jezdil něco okolo stovky kilometrů měsíčně a dnes jednatřicetiletá Vectra má najeto jen 39 000 km. V garáži tak stála asi 99,98 % času a není divu, že na sobě nemá jedinou známku hnědých fleků. Krásný stav stvrzují nejen pravidelné servisní prohlídky po celou tu dobu, ale i vždy řádně absolvované STK. Všechny viditelně části udržovaného automobilu vypadají pořád jako nové, taková Vectra A už se v bazarech nevídá a je tou bezpečně nejzachovalejší v současné nabídce.
Pod stále naleštěnou kapotou je umístěn svého času docela 2,0litrový benzínový čtyřválec o výkonu 85 kW (116 koní). Vzhledem ke stáří majitele si do auta našel cestu i tehdy neobvyklý čtyřstupňový automat. V dobách krátce po sametové revoluci byl tento Opel slušně vybaveným autem - ve verzi GL byla i klimatizace, posilovač řízení, elektrická zpětná zrcátka, elektrická přední okna, centrální zamykání nebo ABS.
Výjimečný stav se až tak nepromítá do dnes požadované částky, která se s cifrou 4 400 Eur (asi 114 tisíc Kč) drží docela nízko. Není to láce na Vectru A, pochopitelně, prodávající ale správně tvrdí, že dnes už je to sběratelský vůz ve stavu nového auta s plnou servisní historií a pořád po prvním majiteli. Za nejzachovalejší Opel Vectra první generace na dnešním trhu to zkrátka není přehnané, však se na ni podívejte sami.











Opel Vectra A 2,0 GL žádá za svůj prvotřídní stav s jen 39 tisíci najetými km přijatelných 114 tisíc Kč, minimálně pro sběratele to může být zajímavá nabídka. Foto: Herrmanns-Liebhaberfahrzeuge, publikována se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Nové BMW M3 s bizarním výfukem předvedlo svůj zvuk. Zní stejně podivně, jako vypadá
5.3.2021 - Elon Musk si pochvaloval přistání rakety, která záhy explodovala, lidé mu to dali „sežrat”
4.3.2021 - Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
3.3.2021 - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
2.3.2021
Nejnovější články
- Ani zákazníci Ferrari o downsizing nestáli a nestojí. A dávají to jasně najevo
před hodinou - James May prodává své nejoblíbenější auto, vede ho k tomu nakonec jen jedno
včera - Celých 96 procent řidičů riskuje nehodu v autě kvůli hlouposti za pár stovek
včera - Zánovní Lada 2110 na prodej v USA je velká rarita, vetřelec z Ruska stojí majlant
včera - Průkopník ostrých SUV měl 650 koní už v roce 2004, tehdy ani nevěděl, jak si říkat
včera - ADAC varuje před drahými programy na mytí aut, vašemu vozu prý jen uškodí
včera - Fotbalisté Realu Madrid rozprodávají svá Audi z loňska, s většinou si moc neužili
včera - Firma říká, že dosáhla největšího pokroku v historii elektromotorů
včera - Rusové postavili Ladu s průhledným motorem a ukázali, co se v něm děje za chodu
včera - BMW definitivně schválilo nový způsob značení svých aut, velký smysl opět nedává
6.3.2021
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Auto s vyšším posedem 00:15 - Honza42
- Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia 3 22:47 - rutak11
- Koronavirus 22:35 - GeneHawkins
- Politický koutek 20:51 - honziss
- Policejní kontroly a měření 17:07 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 11:43 - abgx1
- Onboard videa 6.3.2021 - aikoN
- Fiat a vše kolem nich 6.3.2021 - M.Z.
- BMW Divize 6.3.2021 - M.Z.
- Porsche - vse o sportovnich modelech 6.3.2021 - HondaMan