Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dvanáctiválcové Ferrari s manuálem se dnes prodává za polovinu ceny sporťáku Toyoty
1.10.2020 | Petr Prokopec
Jakkoli to může znít absurdně, je to tak a jen to ukazuje, do jak podivných poměrů může trh dostat ceny některých aut. Podobně staré Ferrari může být levnější než Toyota.
Jedním z hitů na trhu s ojetými vozy je už od ledna loňského roku čtvrtá iterace Toyoty Supra. Současná pátá generace zklamala a zájem o ni je malý, což na druhou stranu žene vzhůru ceny předchozího provedení. A to opravdu neskutečně, jak pravidelně dokládají výsledky aukcí. Jeden černý exemplář japonského kupé byl nedávno vydražen za 137 200 dolarů (cca 3,2 milionu Kč). Za takovou cenu by nový majitel mohl mít hned dva kusy páté generace, a ještě by mu zbylo na benzín. Či třeba dvě dvanáctiválcová Ferrari, klidně i méně jetá a novější.
Čtete správně, Supra čtvrté generace je nyní skutečně i násobně dražší než některá ojetá Ferrari, kterých si sběratelé nijak zvlášť neváží, přestože neplatí za černé ovce historie vzpínajícího se koníka. Na mysli máme model 550 Maranello, kterých se momentálně v Evropě prodává přes 50 a nejlevnější kusy s cenou začínají okolo 1,6 milionu Kč. To je opravdu velmi slušná cena, za kterou nedostanete pouze 5,5litrový motor V12, ale rovněž šestistupňovou manuální převodovku, která ostatně pro tento vůz byla jedinou volbou.
Pro Ferrari Maranello svého času představovalo extrémně důležitý model, neboť značka se v jeho případě po dlouhých 23 letech vrátila ke koncepci motoru vpředu a pohonu zadních kol. Kupé vyráběla v letech 1996 až 2001, v roce 2000 pak nabídku obohatila ještě o otevřený roadster zvaný Barchetta. Toho však vzniklo pouze 448 kusů, zatímco Maranello bylo vyrobeno v 3 083 exemplářích. Stále je však mnohem vzácnější než jakákoli Supra, o prestiži značky nemluvě.
Navzdory stáří je to rychlejší auto než Supra, jakkoliv je v tomto případě motor atmosférický a jeho protiváhou je poměrně vysoká hmotnost 1 774 kg. Nicméně díky 485 koním a 568 Nm točivého momentu stále můžete počítat se sprintem na stovku za 4,5 sekundy a maximálkou 320 km/h. K dispozici pak sice máte menší praktičnost, neboť zadní sedadla nebyla nabízena ani za příplatek, toto „utrpení“ vám ale nejspíše logo vzpínajícího se koníka bohatě vynahradí.
Můžeme už jen dodat, že i nejlevnější kousek dnes prodávaný v Evropě má najeto jen 27 500 km, neboť najít jakékoli Ferrari s alespoň stotisícovým nájezdem je docela obtížné. Nejlevnější kusy v Evropě jistě nebudou levné pro nic za nic, i ty nejzachovalejší s prvotřídní servisní historií ale pořád vyjdou zásadně levněji než jakkoli lepší Supry IV prodané od loňského ledna.
Tato situace má jistou logiku, Ferrari 550 Maranello pro většinu movitých lidí nepředstavuje nic výjimečného. Z jejich úhlu pohledu je to zkrátka regulérní model, který nemá podstatnou sběratelskou hodnotu. Oproti tomu se z Toyoty Supry A80 stal kult, který je u nejetých a tuningem nezkažených exemplářů vyvažován zlatem. Přesto je bláznivé, že lidé zaplatí dvakrát víc za Toyotu než za Ferrari, jehož prodeje dodnes lituje Richard Hammond. A takovému člověku se nezalíbí hned tak něco.












Ferrari 550 Maranello se dnes jako ojetá prodávají za podstatně nižší částky, než za jakou nyní mění majitele Toyota Supra čtvrté generace. A může jít klidně i o starší a více ojeté Supry, přesto jsou dražší. Foto: Ferrari
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
včeraFerrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
včeraMožná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
17.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprakův vítězný hattrick se nepodařil včera 14:00
- SSP300: Vítězí KTM před Kove a Yamahou včera 13:36
- Další turecké vítězství v Mostě; zásluhou Cana Öncua, 15. Vostatek včera 13:08
- Vítězem Superpole Sprint Race je v Mostě Toprak včera 11:29
- Toprakovi Most sedí a cítí šanci 17.5.2025
Nejčtenější články
Mini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
18.4.2025Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
18.4.2025Nejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
19.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Soudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
19.4.2025
Živá témata na fóru
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.18. 14:00 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 13:27 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.17. 19:29 - Vrooom
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 05.17. 16:49 - Vincente DePalito
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 18:57 - Truck Daškam
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon