Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dvanáctiválcové Ferrari s manuálem se dnes prodává za polovinu ceny sporťáku Toyoty
1.10.2020 | Petr Prokopec
Jakkoli to může znít absurdně, je to tak a jen to ukazuje, do jak podivných poměrů může trh dostat ceny některých aut. Podobně staré Ferrari může být levnější než Toyota.
Jedním z hitů na trhu s ojetými vozy je už od ledna loňského roku čtvrtá iterace Toyoty Supra. Současná pátá generace zklamala a zájem o ni je malý, což na druhou stranu žene vzhůru ceny předchozího provedení. A to opravdu neskutečně, jak pravidelně dokládají výsledky aukcí. Jeden černý exemplář japonského kupé byl nedávno vydražen za 137 200 dolarů (cca 3,2 milionu Kč). Za takovou cenu by nový majitel mohl mít hned dva kusy páté generace, a ještě by mu zbylo na benzín. Či třeba dvě dvanáctiválcová Ferrari, klidně i méně jetá a novější.
Čtete správně, Supra čtvrté generace je nyní skutečně i násobně dražší než některá ojetá Ferrari, kterých si sběratelé nijak zvlášť neváží, přestože neplatí za černé ovce historie vzpínajícího se koníka. Na mysli máme model 550 Maranello, kterých se momentálně v Evropě prodává přes 50 a nejlevnější kusy s cenou začínají okolo 1,6 milionu Kč. To je opravdu velmi slušná cena, za kterou nedostanete pouze 5,5litrový motor V12, ale rovněž šestistupňovou manuální převodovku, která ostatně pro tento vůz byla jedinou volbou.
Pro Ferrari Maranello svého času představovalo extrémně důležitý model, neboť značka se v jeho případě po dlouhých 23 letech vrátila ke koncepci motoru vpředu a pohonu zadních kol. Kupé vyráběla v letech 1996 až 2001, v roce 2000 pak nabídku obohatila ještě o otevřený roadster zvaný Barchetta. Toho však vzniklo pouze 448 kusů, zatímco Maranello bylo vyrobeno v 3 083 exemplářích. Stále je však mnohem vzácnější než jakákoli Supra, o prestiži značky nemluvě.
Navzdory stáří je to rychlejší auto než Supra, jakkoliv je v tomto případě motor atmosférický a jeho protiváhou je poměrně vysoká hmotnost 1 774 kg. Nicméně díky 485 koním a 568 Nm točivého momentu stále můžete počítat se sprintem na stovku za 4,5 sekundy a maximálkou 320 km/h. K dispozici pak sice máte menší praktičnost, neboť zadní sedadla nebyla nabízena ani za příplatek, toto „utrpení“ vám ale nejspíše logo vzpínajícího se koníka bohatě vynahradí.
Můžeme už jen dodat, že i nejlevnější kousek dnes prodávaný v Evropě má najeto jen 27 500 km, neboť najít jakékoli Ferrari s alespoň stotisícovým nájezdem je docela obtížné. Nejlevnější kusy v Evropě jistě nebudou levné pro nic za nic, i ty nejzachovalejší s prvotřídní servisní historií ale pořád vyjdou zásadně levněji než jakkoli lepší Supry IV prodané od loňského ledna.
Tato situace má jistou logiku, Ferrari 550 Maranello pro většinu movitých lidí nepředstavuje nic výjimečného. Z jejich úhlu pohledu je to zkrátka regulérní model, který nemá podstatnou sběratelskou hodnotu. Oproti tomu se z Toyoty Supry A80 stal kult, který je u nejetých a tuningem nezkažených exemplářů vyvažován zlatem. Přesto je bláznivé, že lidé zaplatí dvakrát víc za Toyotu než za Ferrari, jehož prodeje dodnes lituje Richard Hammond. A takovému člověku se nezalíbí hned tak něco.
Ferrari 550 Maranello se dnes jako ojetá prodávají za podstatně nižší částky, než za jakou nyní mění majitele Toyota Supra čtvrté generace. A může jít klidně i o starší a více ojeté Supry, přesto jsou dražší. Foto: Ferrari
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 27 minutami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva