Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dvanáctiválcové Ferrari s manuálem se dnes prodává za polovinu ceny sporťáku Toyoty
1.10.2020 | Petr Prokopec
Jakkoli to může znít absurdně, je to tak a jen to ukazuje, do jak podivných poměrů může trh dostat ceny některých aut. Podobně staré Ferrari může být levnější než Toyota.
Jedním z hitů na trhu s ojetými vozy je už od ledna loňského roku čtvrtá iterace Toyoty Supra. Současná pátá generace zklamala a zájem o ni je malý, což na druhou stranu žene vzhůru ceny předchozího provedení. A to opravdu neskutečně, jak pravidelně dokládají výsledky aukcí. Jeden černý exemplář japonského kupé byl nedávno vydražen za 137 200 dolarů (cca 3,2 milionu Kč). Za takovou cenu by nový majitel mohl mít hned dva kusy páté generace, a ještě by mu zbylo na benzín. Či třeba dvě dvanáctiválcová Ferrari, klidně i méně jetá a novější.
Čtete správně, Supra čtvrté generace je nyní skutečně i násobně dražší než některá ojetá Ferrari, kterých si sběratelé nijak zvlášť neváží, přestože neplatí za černé ovce historie vzpínajícího se koníka. Na mysli máme model 550 Maranello, kterých se momentálně v Evropě prodává přes 50 a nejlevnější kusy s cenou začínají okolo 1,6 milionu Kč. To je opravdu velmi slušná cena, za kterou nedostanete pouze 5,5litrový motor V12, ale rovněž šestistupňovou manuální převodovku, která ostatně pro tento vůz byla jedinou volbou.
Pro Ferrari Maranello svého času představovalo extrémně důležitý model, neboť značka se v jeho případě po dlouhých 23 letech vrátila ke koncepci motoru vpředu a pohonu zadních kol. Kupé vyráběla v letech 1996 až 2001, v roce 2000 pak nabídku obohatila ještě o otevřený roadster zvaný Barchetta. Toho však vzniklo pouze 448 kusů, zatímco Maranello bylo vyrobeno v 3 083 exemplářích. Stále je však mnohem vzácnější než jakákoli Supra, o prestiži značky nemluvě.
Navzdory stáří je to rychlejší auto než Supra, jakkoliv je v tomto případě motor atmosférický a jeho protiváhou je poměrně vysoká hmotnost 1 774 kg. Nicméně díky 485 koním a 568 Nm točivého momentu stále můžete počítat se sprintem na stovku za 4,5 sekundy a maximálkou 320 km/h. K dispozici pak sice máte menší praktičnost, neboť zadní sedadla nebyla nabízena ani za příplatek, toto „utrpení“ vám ale nejspíše logo vzpínajícího se koníka bohatě vynahradí.
Můžeme už jen dodat, že i nejlevnější kousek dnes prodávaný v Evropě má najeto jen 27 500 km, neboť najít jakékoli Ferrari s alespoň stotisícovým nájezdem je docela obtížné. Nejlevnější kusy v Evropě jistě nebudou levné pro nic za nic, i ty nejzachovalejší s prvotřídní servisní historií ale pořád vyjdou zásadně levněji než jakkoli lepší Supry IV prodané od loňského ledna.
Tato situace má jistou logiku, Ferrari 550 Maranello pro většinu movitých lidí nepředstavuje nic výjimečného. Z jejich úhlu pohledu je to zkrátka regulérní model, který nemá podstatnou sběratelskou hodnotu. Oproti tomu se z Toyoty Supry A80 stal kult, který je u nejetých a tuningem nezkažených exemplářů vyvažován zlatem. Přesto je bláznivé, že lidé zaplatí dvakrát víc za Toyotu než za Ferrari, jehož prodeje dodnes lituje Richard Hammond. A takovému člověku se nezalíbí hned tak něco.
Ferrari 550 Maranello se dnes jako ojetá prodávají za podstatně nižší částky, než za jakou nyní mění majitele Toyota Supra čtvrté generace. A může jít klidně i o starší a více ojeté Supry, přesto jsou dražší. Foto: Ferrari
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch