Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ecclestone chce do F1 atmosférické motory, FIA tomu prý už nemůže bránit
12.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Motory V8 i V10 bez přeplňování by mohly již pro rok 2016 nahradit V6. FIA se prý vzdala vlivu na pravidla.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) nově drží určitý podíl v Berniem Ecclestonem vedené firmě Delta Topco, která je vlastníkem komerčních práv k seriálu Formule 1. Není to mnoho, jen okolo jednoho procenta, ale i tak to očividně není jen formalita, jak ukazují čerstvá slova Bernieho Ecclestona, tlumočená magazínem Forbes.
Při včerejším setkání s některými novináři se šéf F1 Ecclestone nechal slyšet, že se bude snažit o návrat atmosféricky plněných motorů do F1, a to už pro sezónu 2016. Podle vlastních slov toto téma otevře při jednání Strategické skupiny, která se má sejít 18. prosince. Ecclestone nebyl konkrétní v počtu válců, zda chce do hry vrátit osmiválce nebo dokonce desetiválce, uvedl však, že motory by měly být označené jako hybridy a měly by využívat systému KERS.
Na veškeré námitky měl dost dobrou odpověď; odchod Mercedesu či Hondy, které by podle některých mohlo otočení pravidel zase zpátky odradit, podle něj nehrozí, protože by mohlo být „tak trochu snem postavit atmosférický motor a naladit ho na tisíc koní”. V tomto může mít do značné míry pravdu, je veřejným tajemstvím, že downsizing si přejí jen regulační úřady a zbytek světa nikoliv.
Zajímavé také je, že Ecclestone nevidí odpor FIA jako nepřekonatelnou překážku. Okolo nedávného nákupu onoho balíku akcií organizací FIA se objevily domněnky, že peníze za akcie zaplaceny nebyly, anebo aspoň ne v plné výši. S tím souvisí ustanovení oné Strategické skupiny, která podle všeho bude mít docela velkou moc. „Prodali práva ustanovit tuto skupinu ve formě, ve které jsme ji chtěli,” uvedl Ecclestone.
Za kousek komerčních práv na F1 se tak FIA pravděpodobně vzdala plné kontroly nad tímto seriálem závodů, zejména v oblasti pravidel. Nejspíš to nebude tak, že Delta Topco bude ovládat a měnit pravidla zcela sama, pravděpodobněji se bude na jejich tvorbě podílet spolu s FIA. Dost možná však končí doba, kdy za pravidly stojí jediná organizace.

Bernie Ecclestone, šéf Delta Topco a Jean Todt, prezident FIA
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před hodinou
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 4 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 11.04. 13:21 - ucollabn
 - Čínská auta v ČR 11.04. 13:18 - ucollabn
 - ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 11.04. 13:15 - ucollabn
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 
    
    
    
  
      
      
      
    