Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ecclestone říká, že současná Formule 1 je šmejd, prý to lze rychle změnit
21.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Principál F1 brojí za změnu pravidel, jež se týkají postihů jezdců po výměně motorů či převodovek. Podle nás by ale svůj vliv měl využít primárně docela jinde.
Stávající podoba Formule 1 není zrovna uspokojivá. Letošní sezónu ovšem máme díkybohu za sebou a těšit se můžeme na tu následující, kdy se dočkáme několika pozitivních změn. Budou sice minoritního charakteru, nicméně i tak mohou závodění zdramatizovat. S rokem 2017 by navíc novinek mělo být ještě více, dočkat bychom se tak mohli alespoň částečného návratu zašlé slávy. Vše ale samozřejmě závisí na dalších jednáních mezi zástupci týmů a mezinárodní automobilovou federací FIA. Stejně jako dříve pak vzduch nemalou měrou víří i principál F1 Bernie Ecclestone.
Pětaosmdesátiletý Brit v rozhovoru s magazínem Motorsport doslova uvedl, že „Formule 1 je šmejd” a v současné dobře opravdu potřebuje přijmout změny. Kupodivu však překvapivě nemá na mysli kupříkladu hlasitější monoposty nebo třeba předání větší kontroly nad vozem samotnému řidiči. Místo toho chce zjednodušit pravidla, která se starají o to, že pořadí v kvalifikacích i závodech vzniká spíše u zeleného stolu než na trati.
Řeč je především o penalizacích, které jezdce čekají v případě výměny motoru nebo převodovky mezi klasifikací a závodem. „Myslíte, že je správné, když je Fernando Alonso - pravděpodobně jste o něm už slyšeli, je bývalým mistrem světa - na chvostu startovního pole? Je správné, když řidič změní motor, kvalifikuje se na třetím místě a poté startuje ze třináctého? Je to správné,“ ptá se vcelku oprávněně Ecclestone, vše ale vychází z dávno stanoveného počtu přidělených počet pohonných jednotek na sezónu, s nimiž mají odjet kvalifikace i závody. Pokud přitom dojde k selhání agregátu, mohou použít jiný, ale musí počítat s postihem. Bez toho by totiž teoreticky mohli být zvýhodněni.
Bernie má ale pocit, že právě díky tomuto Formule 1 nestojí za moc. „Nyní se na tyto věci musíme podívat. Veřejnost v tom má hokej. Lidé se dívají na závod, přičemž vědí, že někdo se kvalifikoval druhý či třetí, ale náhle stojí uprostřed startovního pole. Proč? Protože musel změnit motor. Nebo převodovku. Tento problém můžeme vyřešit, nemůžeme ovšem čekat několik let.“
Na jednu stranu má Ecclestone pravdu, na druhou stranu se toto nezdá být tím nejpalčivějším problémem. Na F1 se většinou dívají lidé, kteří mají o pravidlech alespoň nějaké to základní povědomí a při spatření jezdce, který v kvalifikaci skončil vpředu, ale náhle je na chvostu, počítají s tím, že došlo k nějakému technickému problému. A kdyžtak vše ozřejmí moderátoři.
Navíc, tato pravidla pro každého bez rozdílu. Vždy tak záleží hlavně na týmu, jaký monopost dodá svému jezdci. Nicméně ten kupříkladu nemá prakticky jedinou šanci, jak se bránit svým pronásledovatelům, pokud jede na prvním místě. Ano, i v tomto případě samozřejmě platí, že všichni o daném pravidlu vědí a kdysi první jezdec může svému někdejšímu pronásledovateli předjetí vrátit. Nicméně zrovna tato snaha o umělé zdramatizování průběhu vývoje závodu by podle nás měla doznat úprav spíše než ony postihy za výměnu agregátů. Dá se ale předpokládat, že zrovna toho se nedočkáme...








Bernie Ecclestone chce projasnit prostředí F1. Na mušku si však bere pravidla, která až tak problematická nejsou
Zdroj: Motorsport Magazin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejčtenější články
Evropě uniká rychlost a míra rozmachu Číňanů v automobilovém světě, úpadek Ruska to ukazuje v plné nahotě
24.11.2025
Norové našli geniální řešení jedné z největších bolístek moderních aut, měli by ho nabídnout pro všechna
24.11.2025
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nástupce u nás tak populární Kie Ceed se začal prodávat. Jinde cenami šokuje, u nás může též
24.11.2025
James May prodává další ze svých aut a je to hotový řidičský ideál, Češi a Slováci na něm ale vadu najdou
25.11.2025
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
