Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ecclestone říká, že současná Formule 1 je šmejd, prý to lze rychle změnit
21.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Principál F1 brojí za změnu pravidel, jež se týkají postihů jezdců po výměně motorů či převodovek. Podle nás by ale svůj vliv měl využít primárně docela jinde.
Stávající podoba Formule 1 není zrovna uspokojivá. Letošní sezónu ovšem máme díkybohu za sebou a těšit se můžeme na tu následující, kdy se dočkáme několika pozitivních změn. Budou sice minoritního charakteru, nicméně i tak mohou závodění zdramatizovat. S rokem 2017 by navíc novinek mělo být ještě více, dočkat bychom se tak mohli alespoň částečného návratu zašlé slávy. Vše ale samozřejmě závisí na dalších jednáních mezi zástupci týmů a mezinárodní automobilovou federací FIA. Stejně jako dříve pak vzduch nemalou měrou víří i principál F1 Bernie Ecclestone.
Pětaosmdesátiletý Brit v rozhovoru s magazínem Motorsport doslova uvedl, že „Formule 1 je šmejd” a v současné dobře opravdu potřebuje přijmout změny. Kupodivu však překvapivě nemá na mysli kupříkladu hlasitější monoposty nebo třeba předání větší kontroly nad vozem samotnému řidiči. Místo toho chce zjednodušit pravidla, která se starají o to, že pořadí v kvalifikacích i závodech vzniká spíše u zeleného stolu než na trati.
Řeč je především o penalizacích, které jezdce čekají v případě výměny motoru nebo převodovky mezi klasifikací a závodem. „Myslíte, že je správné, když je Fernando Alonso - pravděpodobně jste o něm už slyšeli, je bývalým mistrem světa - na chvostu startovního pole? Je správné, když řidič změní motor, kvalifikuje se na třetím místě a poté startuje ze třináctého? Je to správné,“ ptá se vcelku oprávněně Ecclestone, vše ale vychází z dávno stanoveného počtu přidělených počet pohonných jednotek na sezónu, s nimiž mají odjet kvalifikace i závody. Pokud přitom dojde k selhání agregátu, mohou použít jiný, ale musí počítat s postihem. Bez toho by totiž teoreticky mohli být zvýhodněni.
Bernie má ale pocit, že právě díky tomuto Formule 1 nestojí za moc. „Nyní se na tyto věci musíme podívat. Veřejnost v tom má hokej. Lidé se dívají na závod, přičemž vědí, že někdo se kvalifikoval druhý či třetí, ale náhle stojí uprostřed startovního pole. Proč? Protože musel změnit motor. Nebo převodovku. Tento problém můžeme vyřešit, nemůžeme ovšem čekat několik let.“
Na jednu stranu má Ecclestone pravdu, na druhou stranu se toto nezdá být tím nejpalčivějším problémem. Na F1 se většinou dívají lidé, kteří mají o pravidlech alespoň nějaké to základní povědomí a při spatření jezdce, který v kvalifikaci skončil vpředu, ale náhle je na chvostu, počítají s tím, že došlo k nějakému technickému problému. A kdyžtak vše ozřejmí moderátoři.
Navíc, tato pravidla pro každého bez rozdílu. Vždy tak záleží hlavně na týmu, jaký monopost dodá svému jezdci. Nicméně ten kupříkladu nemá prakticky jedinou šanci, jak se bránit svým pronásledovatelům, pokud jede na prvním místě. Ano, i v tomto případě samozřejmě platí, že všichni o daném pravidlu vědí a kdysi první jezdec může svému někdejšímu pronásledovateli předjetí vrátit. Nicméně zrovna tato snaha o umělé zdramatizování průběhu vývoje závodu by podle nás měla doznat úprav spíše než ony postihy za výměnu agregátů. Dá se ale předpokládat, že zrovna toho se nedočkáme...









Bernie Ecclestone chce projasnit prostředí F1. Na mušku si však bere pravidla, která až tak problematická nejsou
Zdroj: Motorsport Magazin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva