Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ecclestone zkritizoval jezdce F1, jsou to prý tlachalové v područí stájí
4.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jezdecká asociace GPDA sestavila otevřený dopis, ve kterém volá po změně regulí. Ty však má dle ní tvořit někdo jiný, nikoliv samotní piloti F1.
Dnes už bývalá královská disciplína motoristického sportu je ve stavu, který jen ten největší optimista bude považovat za optimální. Jeho principál, Bernie Ecclestone, dokonce uvedl, že je nejhorší za celou dobu. Ne u všech se to setkalo s porozuměním, na druhou stranu však má „Malý velký muž“ naprostou pravdu. Všichni zúčastnění se nějakým způsobem snaží o změny, ovšem třeba nový formát kvalifikace prozatím vedl spíše ke zhoršení již tak špatných věcí. I proto jezdecká asociace GPDA dala dohromady otevřený dopis, ve kterém volá po změně.
Ecclestone si ovšem myslí, že zrovna tímto krokem nebude ničeho dosaženo. „Můžou si říkat, co chtěji. To je ale všechno,“ uvedl k otevřenému dopisu Ecclestone v Bahrajnu. „Nemohou totiž udělat vůbec nic. Mají názor, stejně jako ho má každý. Je to ale hlavně o jejich diskuzi s týmy, ty mohou něco změnit. Jenže oni pouze papouškují to, co jim týmy řekly,“ dodal na adresu jezdců Bernie s tím, že piloti jsou vlastně jen loutkami v rukou stájí.
Týmy se ale podle Ecclestona skrze jezdce vyjadřují proto, že se jim kvůli jejich popularitě dostává vyšší pozornosti. Tím se vlastně ale podle něj stávají jen mluvčími bez názoru, pouhými tlachaly, kteří jen papouškují názory jiných. Konkrétně sice Ecclestone nikoho nejmenoval, nicméně se dá očekávat, že na mysli má ty nejhlasitější kritiky. Tedy třeba i Sebastiana Vettela, podle kterého aktuálně F1 připomíná cukrárnu, jež se zákazníkům pouze snaží nabízet různé druhy zmrzlin, místo aby přišla s novými pamlsky.
„Pravděpodobně má i pravdu... ale myslíte, že tento závod vyhraje?“ reagoval na slova čtyřnásobného mistra světa Ecclestone. „Měl by si spíše promluvit se svým šéfem a říci mu to samé. Právě oni provozují cukrárnu už několik let.“ Tím přitom Bernie jen naráží na fakt, že Ferrari naposledy vyhrálo mistrovský titul mezi konstruktéry v roce 2008 a od té doby zůstávalo ve stínu Red Bullu a nyní Mercedesu, i když letošní zlepšení viditelné je.
Zůstaňme ale u onoho otevřeného dopisu, který Ecclestone tak sepsul. Podle šéfa stříbrných šípů Nicky Laudy za ním ovšem nestojí ani tak samotní piloti jednající pod taktovkou týmů, ale naopak sám šéf asociace GPDA Alex Wurz. „Je to jen jeho akce, to vám mohu zaručit. Jak jistě víte, Lewis se neumí vyjadřovat. Wurz je ovšem opravdovým mistrem jazyka. Jsem ovšem překvapen, že říká to, co my.“
Ostatní vedoucí členové GPDA pak dodávají, že dopis rozhodně nebyl o politických ambicích, ale jednoduše vznikl z lásky ke sportu. Podle Vettela „je zřejmé, že jezdci tu nejsou proto, aby ustanovovali pravidla. To se nestává v žádném odvětví sportu. Tak to prostě je. Nechceme být ti, kteří rozhodnou, jakým směrem se sport vydá. Koneckonců jsme tu proto, abychom řídili auta.“
„Nejsme tu tedy proto, abychom změnili regule. Záměr odeslat dopis tu byl již před závodem v Austrálii. Je ale očividné, že kvalifikace je nejlepším příkladem toho, že něco není v pořádku,“ dodal k danému tématu Vettel. My pak jen můžeme uvést, že ani přes veškerou kritiku se ovšem nový formát zatím nemění, neboť v Bahrajnu bylo rozhodnuto, že pokračovat bude také v Číně, neboť k dispozici není žádné lepší řešení.

Bernie je velkým obdivovatelem Putina, přičemž Formuli 1 by nejraději vládl stejným diktátorským způsobem


V Bahrajnu bylo rozhodnuto, že nový formát kvalifikace bude zachován i v Číně, neboť zatím neexistuje lepší alternativa
Zdroj: Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
25.11.2025
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- COMPOS s Vostatkem a Königem včera 20:20
- Testy Superbike a Supersport v Jerezu - 1. den včera 17:55
- Testy Moto2 v Jerezu - i se Salačem včera 10:00
- Testy Moto3 v Jerezu včera 09:00
- Indian Sport Scout Sixty 2026: vstupenka do světa cruiserů včera 08:00
Nejnovější články
Zákaz spalovacích motorů bude zrušen, není alternativy. „Nebo tu chcete všechno pohřbít?” ptá se šéf BMW
před 11 hodinami
Nové Porsche Cayenne je tak otylé, že se stalo vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
včera
Poslední nové BMW s tlačítky v interiéru a displejem menším než Afrika končí, zůstane po něm jen prázdnota
včera
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
včera
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, bublina baterek pro elektromobily je na pokraji prasknutí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
