Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elon Musk může kvůli jedinému tweetu z minulého týdne skončit v poutech
26.2.2019 | Petr Prokopec
Jediná nepřesnost, možná přeřeknutí může šéfovi Tesly způsobit velké nepříjemnosti. Má totiž zakázáno publikovat jakékoliv informace týkající se firmy bez souhlasu vedení a to neměl.
Okolo Tesly bylo v poslední době možná až příliš veliké ticho. Tedy alespoň si to myslel Elon Musk, který přesně před týdnem zamířil na Twitter, kde napsal: „Tesla vyrobila nula aut v roce 2011, ovšem v roce 2019 jich vyrobí okolo půl milionu.“ Chtěl se patrně jen pochlubit rychlým růstem firmy, teď toho ale může litovat.
Problém je v tom, že šéf automobilky má výslovný zákaz publikovat jakékoliv své výlevy na sociálních sítích, aniž by je neměl schválené představenstvem. Tedy alespoň takové, které se týkají jím řízené společnosti. To se ovšem tentokráte nestalo, Musk tak porušil podmínky dohody, kterou měl kvůli svému srpnovému tweetu o stažení Tesly z burzy s komisí pro cenné papíry.
Komise proto v pondělí navštívila federálního soudce, po kterém žádá, aby šéfa automobilky zadržel kvůli pohrdání soudem a jím posvěcené dohody. Nejde tu ani tak o to, že si dovolil něco říci bez souhlasu vedení, ale hlavně proto, že jeho výrok byl „nepřesný“. To ostatně nepřímo potvrdil i sám Musk, který později svůj tweet pozměnil na „roční výrobní kvótu“. Tesla by tedy letos půl milionu aut vyrobit neměla, nicméně najede na takovou úroveň, že od příštího roku půjde o tradici. Letos pak značka má dle Muska dodat zákazníkům zhruba 400 tisíc aut.
„Musk porušil konečné rozhodnutí soudu tím, že se zapojil do záležitosti, které se dle předběžného opatření daného soudním rozhodnutím měl vyvarovat,“ uvedla komise ve své žádosti o zadržení šéfa značky, který by měl být předveden a své chování vysvětlit. Není to ovšem jediná záležitost, kterou bude muset objasnit. V centru dění je nyní i nedělní havárie Tesly Model S z roku 2016, jež narazila na Floridě do skupinky palem. Při následném požáru pak zemřel její majitel.
Dle policie byla příčinou nehody rychlost, jež vyústila ztrátou kontroly nad vozem. Naznačují to alespoň stopy po pneumatikách táhnoucí se přes tři jízdní pruhy a končící před oněmi palmami. Poté se z Tesly stala ohnivá past, alespoň dle informací svědků. Ti se pokoušeli řidiče zachránit, ovšem bohužel se k němu nemohli dostat, neboť nešly vysunout kliky dveří. Na tento problém si stěžuje řada vlastníků značky, dosud však nikdy nevyústil ve fatální incident.
Tesla uvedla, že „jakmile se nafoukne airbag, Model S odemkne veškeré dveře, víko zavazadelníku a vysune kliky“. Svědci ovšem poukazují na skutečnost, že k aktivaci airbagů vůbec nedošlo. Je tedy dost možné, že došlo k selhání elektroniky, která navíc mohla být i jednou z příčin havárie. Překvapivé navíc je, že jeden z rychle se objevivších policistů zkusil rozbít okénko u řidiče, aby jej mohl dostat ven alespoň takto, ovšem ani tento způsob nezafungoval.
Další vyšetřování tedy ještě bude zajímavé, zvláště když není jediné. Policie dále šetří i loňskou nehodu dvou teenagerů, kteří rovněž zemřeli v Tesle Model S. Rodiny obětí navíc automobilku žalují a ani v tomto případě neklapla na jedničku veškerá tvrzení Muska i samotné značky. Vody okolo ní tedy opravdu začínají vřít, pročež jen dodáme, že ohořelý vrak z Floridy se druhý den ráno po nehodě a po odvozu z místa činu znovu vznítil. To ovšem v případě elektromobilů není zase tak neobvyklé.


Elon Musk má znovu problémy s komisí pro cenné papíry...
...stejně jako bude muset vysvětlit havárii Tesly Model S, při které v neděli zemřel její řidič
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 4 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 5 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 7 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 8 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva