Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elon Musk odhalil tajemství loga Tesly. Jen stylizované T to není
26.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Při pohledu na logo Tesla Motors se může zdát, že jde prostě o nějak stylizované písmeno T, za logem firmy se toho ale - jako již nejednou - skrývá více.
O automobilce Tesla jsme sepsali již bezpočet článků, žádný z nich se ale nezabýval firemním logem. Na první pohled k tomu není důvod - vidíme na něm stylizované písmeno „T“ zdánlivě nehodné dalšího zkoumání, nicméně ve skutečnost si jej zaslouží. Podobně, jako třeba logo Škody není až tak „okřídlený šíp”, skrývá totiž i tento symbol svůj příběh, který stojí za zmínku.
Možná už jste o něm slyšeli, neboť Elon Musk se o něm nepodělil poprvé, ale nás upoutal až nyní svým příspěvkem na Twitteru. Tam před pár dny prozradil, že logo odkazuje na příčný řez hnacím ústrojím, jež vozy jeho firmy ke svému pohonu užívají. Tedy jinými slovy, ono „Téčko“ vede k elektrické pohonné jednotce.
Nemělo by nás překvapit, že automobilka tímto způsobem skládá hold jedné z jejích klíčových technologií. Elektromotor se logo snaží napodobit co nejvěrohodněji, proto zde ostatně máme i zdvojení v horní části písmene. To odkazuje na mezeru, která je mezi rotorem a statorem. Na níže přiloženém obrázku jsou pak ještě purpurově vyznačeny permanentní magnety, oranžová pak vede k drátům omotávajícím statory.


Logo Tesly má odkazovat na elektrické ústrojí...
Je ovšem třeba dodat, že Tesla v tomto ohledu udělala menší chybu, dá-li se to tak říci. Její elektrické ústrojí totiž vychází z práce, kterou již před více než 100 lety započal Nikola Tesla. Řeč je tedy o indukčním motoru, jehož průřez je v závislosti na konkrétním použití poněkud odlišný. I když i v tomto případě je „Téčko“ jasně viditelné. Není proto divu, že automobilka byla Martinem Eberhardem a Marcem Tarpenningem, původními zakladateli firmy, pojmenována právě Tesla.
...značka však používá indukční motor, který je nepatrně odlišný
Až do loňského roku značka používala celé označení firmy, tedy Tesla Motors, slůvko „Motors“ ale bylo z prezentačních materiálů vypuštěno. Nenajdete jej tak ani na webové adrese, ta původní vás již automaticky přesměruje na novou. Proč se tak stalo, to již Musk neuvádí, dost možná chce ale automobilku ještě více propojit s legendárním chorvatským inženýrem. Navíc mezi lidem se mnohem více ujalo zkrácené označení, nikoliv plný oficiální název.
Tesla byla ve svém počátku v roce 2003 založena pouze Eberhardem a Tarpenningem. Ti firmu prvních pár měsíců financovali ze své kapsy, v roce 2004 se připojili další investoři, mezi nimi i Musk. Eberhard byl až do roku 2007 šéfem značky, poté jej správní rada vyzvala k rezignaci. Přešel pak na pozici technologického šéfa, nicméně v roce 2008 i s Tarpenningem firmu opustil.
Musk se stal šéfem společnosti právě v roce 2008, kdy již do automobilky investoval na 70 milionů dolarů (cca 1,767 miliardy korun). I přesto se Tesla potácela na hraně bankrotu, ze unikla až o rok později, kdy se majitelem 10procentního podílu stal za 50 mil USD (1,262 mld. Kč) německý koncern Daimler. Kromě toho firma získala první půjčku od americké vlády, a to ve výši 465 mil. USD (11,742 mld. Kč) a spoustu dalších financí od drobných investorů s pomocí řady úpisů akcií. Díky tomu přežívá dodnes navzdory kumulativní ztrátě v řádu desítek miliard dolarů, to už je ale trochu jiný příběh...
Elon Musk nově vysvětlil, co se skrývá za firemním logem Tesly. To bylo zpočátku vyvedeno na štítu, posléze ale došlo ke zjednodušení
Zdroj: Elon Musk@Twitter přes Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 5 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Elektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před hodinouKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 3 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 4 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 5 hodinamiMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva