Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elon Musk odhalil tajemství loga Tesly. Jen stylizované T to není
26.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Při pohledu na logo Tesla Motors se může zdát, že jde prostě o nějak stylizované písmeno T, za logem firmy se toho ale - jako již nejednou - skrývá více.
O automobilce Tesla jsme sepsali již bezpočet článků, žádný z nich se ale nezabýval firemním logem. Na první pohled k tomu není důvod - vidíme na něm stylizované písmeno „T“ zdánlivě nehodné dalšího zkoumání, nicméně ve skutečnost si jej zaslouží. Podobně, jako třeba logo Škody není až tak „okřídlený šíp”, skrývá totiž i tento symbol svůj příběh, který stojí za zmínku.
Možná už jste o něm slyšeli, neboť Elon Musk se o něm nepodělil poprvé, ale nás upoutal až nyní svým příspěvkem na Twitteru. Tam před pár dny prozradil, že logo odkazuje na příčný řez hnacím ústrojím, jež vozy jeho firmy ke svému pohonu užívají. Tedy jinými slovy, ono „Téčko“ vede k elektrické pohonné jednotce.
Nemělo by nás překvapit, že automobilka tímto způsobem skládá hold jedné z jejích klíčových technologií. Elektromotor se logo snaží napodobit co nejvěrohodněji, proto zde ostatně máme i zdvojení v horní části písmene. To odkazuje na mezeru, která je mezi rotorem a statorem. Na níže přiloženém obrázku jsou pak ještě purpurově vyznačeny permanentní magnety, oranžová pak vede k drátům omotávajícím statory.

 
Logo Tesly má odkazovat na elektrické ústrojí...
Je ovšem třeba dodat, že Tesla v tomto ohledu udělala menší chybu, dá-li se to tak říci. Její elektrické ústrojí totiž vychází z práce, kterou již před více než 100 lety započal Nikola Tesla. Řeč je tedy o indukčním motoru, jehož průřez je v závislosti na konkrétním použití poněkud odlišný. I když i v tomto případě je „Téčko“ jasně viditelné. Není proto divu, že automobilka byla Martinem Eberhardem a Marcem Tarpenningem, původními zakladateli firmy, pojmenována právě Tesla.

 
...značka však používá indukční motor, který je nepatrně odlišný
Až do loňského roku značka používala celé označení firmy, tedy Tesla Motors, slůvko „Motors“ ale bylo z prezentačních materiálů vypuštěno. Nenajdete jej tak ani na webové adrese, ta původní vás již automaticky přesměruje na novou. Proč se tak stalo, to již Musk neuvádí, dost možná chce ale automobilku ještě více propojit s legendárním chorvatským inženýrem. Navíc mezi lidem se mnohem více ujalo zkrácené označení, nikoliv plný oficiální název.
Tesla byla ve svém počátku v roce 2003 založena pouze Eberhardem a Tarpenningem. Ti firmu prvních pár měsíců financovali ze své kapsy, v roce 2004 se připojili další investoři, mezi nimi i Musk. Eberhard byl až do roku 2007 šéfem značky, poté jej správní rada vyzvala k rezignaci. Přešel pak na pozici technologického šéfa, nicméně v roce 2008 i s Tarpenningem firmu opustil.
Musk se stal šéfem společnosti právě v roce 2008, kdy již do automobilky investoval na 70 milionů dolarů (cca 1,767 miliardy korun). I přesto se Tesla potácela na hraně bankrotu, ze unikla až o rok později, kdy se majitelem 10procentního podílu stal za 50 mil USD (1,262 mld. Kč) německý koncern Daimler. Kromě toho firma získala první půjčku od americké vlády, a to ve výši 465 mil. USD (11,742 mld. Kč) a spoustu dalších financí od drobných investorů s pomocí řady úpisů akcií. Díky tomu přežívá dodnes navzdory kumulativní ztrátě v řádu desítek miliard dolarů, to už je ale trochu jiný příběh...

 
Elon Musk nově vysvětlil, co se skrývá za firemním logem Tesly. To bylo zpočátku vyvedeno na štítu, posléze ale došlo ke zjednodušení
Zdroj: Elon Musk@Twitter přes Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 včera
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 před 7 hodinami
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 8 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 10 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 11 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter