Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Existuje místo, kde nejlevnější nové auto stojí 2 miliony Kč. Tohle je ono
21.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Když se řekne nejlevnější auto na trhu, člověk si představí prťavý hatchback a cenu okolo 200 tisíc Kč. To první platí i v Singapuru, to druhé ani zdaleka.
O existenci automobilky Perodua, která patří pod křídla japonského Daihatsu, u nás ví asi jen málokdo. Přesto není radno ji přehlížet, je to největší výrobce automobilů v Malajsii, v níž společnost sídlí. Pohár za design a použité technologie by vozy této automobilky zcela určitě nedostaly, ale diplom za nejhorší koupi za peníze? O ten už by dost možná usilovat mohly, třebaže ne tak úplně vlastním přičiněním.
Stačí se podívat o kousek jižněji do Singapuru. Tam model Perodua Axia platí za nejlevnější auto na trhu, už jste ale asi slyšeli o tom, že „nejlevnější” a „levný” mohou být dvě docela jiné věci. Prodejní ceny aut značky Perodua až vyděsí, neboť začínají na 70 000 tamních dolarech (asi 1 100 000 Kč, skutečně přes milion). To je za malé městské vozítko pořádná darda, jenže pak přijdou na řadu daně. Prvních 20 000 dolarů je bez daně, za dalších 30 000 je daň 40 %, nad 50 000 dolarů pak 80 %. K tomu všemu ještě přidejte 20 % spotřební daně a výsledná cena vystoupá nad 120 000 dolarů (cca 1 900 000 Kč). A to stále nejsme na konci. Další peníze se platí za registraci a nutné je také vlastnictví parkovacího místa, bez kterého si auto nemůžete pořídit. Hrozné? Ano, ale ještě něco chybí.
Bohatým Singapurcům nevadí přeplácet, naopak se tlačí jeden přes druhého, aby mohli koupit vlastní dopravní prostředek. Výše závěrečné částky tak ovlivní ještě to, že pro koupi vozu je nutné získat povolení. Těch je omezené množství, a tak lidem nezbývá, než je kupovat v dražbách, ve kterých se jejich cena může vyšplhat i nad cenu nového automobilu. Vzhledem k tomu, že dokument souvisí s novým autem, musí se koupit obojí. Pořízení malého hatchbacku se vším všudy tak vyjde pěkně draho. A čehokoli lepšího ještě dráž.
Zůstaňme ale u nejlevnějšího vozu na singapurském trhu. Za zmíněné skoro dva miliony člověk získá nevelký nákupní vozík do města bez volby motoru. Jedinou variantou je litrový tříválec VVT-i s výkonem 50 kW (68 koní) a točivým momentem 91 Nm. V praxi to znamená zrychlení na 100 km/h za 15 sekund a dosažení maximální rychlosti 155 km/h. Slabý motor doprovází automatická čtyřstupňová převodovka nebo volitelný pětistupňový manuál. Jedinou útěchou za tolik peněz může být nízká spotřeba okolo 4 litrů na 100 kilometrů, ale za takové peníze by snad ani 1 litr nebyl dost málo.
Až se vám tedy bude zdát, že jsou u nás auta drahá, vzpomeňte si na Singapur - za cenu nejlevnějšího auta v Singapuru si u nás koupíte i Porsche. A nikdo se vás nebude ptát, jestli na to máte povolení nebo kde s ním hodláte parkovat...










Musí být utrpení obětovat skoro 2 miliony Kč za takové auto. Ještěže se náš prezident při inspirativních návštěvách Asie nezastavil v Malajsii...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 9 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval 16:32
- Na čele je Filip Salač 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? včera 14:00
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda včera 10:00
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejčtenější články
Francouzům asi přeskočilo, další novinkou Alpine je otylá absurdita s hmotností nejmíň 2,1 tuny
28.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Automobilka chtěla během pár let přejít jen na elektromobily. Teď investuje 19,5 miliardy, aby od roku 2027 vyráběla nové motory V8
28.5.2025Mercedes léta cpe do upadající třídy C nedůstojné motory 1,5 a chce za ně velké peníze. Teď s tím končí, ale možná ne u nás
28.5.2025Hyundai chystá návrat do Ruska, dochází mu totiž čas, musí to stihnout ještě letos. A není v tom samo
28.5.2025
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom