Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
F1 bude potřebovat tři lidi, aby nahradila Bernieho Ecclestona, říká ex-šéf Ferrari
15.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Lucy di Montezemola bude potřeba několika lidí, aby zvládli administrativu, logistiku a marketing Formule 1. To všechno dnes dělá jeden.
O principálovi F1 si můžeme myslet, co chceme. Pravdou nicméně zůstává, že na svůj věk (85 let) je neobyčejně činný a je to stále on, kdo tahá za všechny důležité nitky ve Formuli 1. Jiný na jeho místě by již dávno užíval nahromaděné miliardy, nicméně Bernie Ecclestone i nadále obstarává administrativu, logistiku i marketing Formule 1. A jak se již mnohokrát nechal slyšet, v nejbližších letech toho nehodlá zanechat, i když třeba takový Dr. Dieter Zetsche by byl rád, kdyby „Supremo“ pustil ze svých spárů alespoň onen marketing.
Dá se ovšem předpokládat, že i tuto činnost bude Ecclestone zastávat také nadále. Při takové šíři zájmů a nemalém pracovním vytížení tak asi nepřekvapí slova bývalého šéfa Ferrari Lucy di Montezemola, dle kterého bude muset britského byznymena a někdejšího závodníka zastat celá parta lidí. „Dříve nebo později musí F1 začít přemýšlet, jak nahradit Bernieho. On je fantastický člověk, bude nemožné najít jen jednoho člověka, který jej zastoupí. Je třeba přemýšlet o novém způsobu řízení.“
Montezemolo dodává, že někdejší královská motoristická disciplína díky tomu bude mít ideální příležitost, jak změnit celé vedení. „Pro F1 je lepší, když bude mít tři odlišné, ale jasné hlavy. Potřebujete malou skupinu lidí, velmi silnou v každém ohledu - s někým, kdo zná Formuli 1, kdo ví, co potřebuje trh a kdo ví, co potřebují fanoušci.“
Kromě organizace vedení by se ovšem měl změnit i samotný šampionát. Bývalý šéf Ferrari je totiž velkým kritikem současných hybridních jednotek, díky nimž vozy nejsou tak hlasité jako kdysi či dostatečně rychlé. „F1 musí zůstat extrémním sportem. Dnešní monoposty jsou ale příliš pomalé,“ nebere si servítky Montezemolo.
„Byl jsem nešťastný, když jsem slyšel zvuk motorů, který nebyl takový jako kdysi, neboť každý sport má své ingredience. Dokážete si představit Itálii bez těstovin? Potřebujete zkrátka hlučné motory, více kontaktu mezi publikem a řidiči... je tu zkrátka příliš mnoho příměsí (které chybí).“
V tomto ohledu by se přitom mnohé mělo změnit již od příštího roku, kdy Formule 1 projde nemalými změnami. Hybridní agregáty sice zachovány zůstanou, doprovázeny však budou lepším zvukem. Celkově pak monoposty zrychlí a přenesou více zátěže na řidiče. Jak velká změna to ale reálně bude a zda to něčemu pomůže, to je nyní ve hvězdách.









Bernie Ecclestone je sice nadmíru kontroverzní, ale zároveň velmi činnou personou. Najít jen jednoho nástupce je tak dle bývalého šéfa Ferrari nemožné
Zdroj: CNN
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
2.7.2025„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
2.7.2025Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva