Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
F1 možná v Německu skončí. Bernie na to: Německou GP ale máme, říká si rakouská
23.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bernie Ecclestone chce od pořadatelů peníze a investice, ti je však odmítají s ohledem na menší zájem publika. Německá Grand Prix tak možná skončí.
O šampionátu Formule 1 píšeme v poslední době buď v dobrém, přičemž v takové chvíli jsou zmínky spojeny hlavně s minulostí, nebo ve zlém. V ten moment je pak středobodem stávající podoba královské motoristické disciplíny, která je již spíše vyumělkovanou show než adrenalinem protkanými závody, na které jsme byli léta zvyklí. Jistě, leckdo by sice mohl namítnout, že loňské bitvy mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem byly pomalu reminiscencí legendárního souboje Lauda-Hunt, s tím však asi bude většina soudných lidí souhlasit jen sotva.
Filozofování ale nechme stranou a pojďme se zaměřit na tvrdá fakta, která se týkají Velké ceny Německa. Opět si však nemůžeme odpustit zmínku o minulosti, neboť ještě před pár lety se tamní okruhy doslova praly o to, kdo bude moci Grand Prix pořádat. Pro letošek to ovšem vypadá, že žádné závody u našich západních sousedů nebudou. Původně je sice měl hostit Nürburgring, ten však změnil majitele.
Pořadatelé v minulých měsících absolvovali několik schůzek s Bernie Ecclestonem, přičemž poslední proběhla dokonce v uplynulých hodinách. Výsledek je však dozajista nepotěšil, neboť principál F1 již závody v pohoří Eifel nechce. Místo toho uvedl, že se letos buď pojede podle nového plánu na Hockenheimringu (dle schváleného kalendáře se bavíme o 19. červenci), nebo se v Německu nepojede vůbec.
Je přitom otázkou, co by se stalo, kdyby nakonec smlouva o pořadatelství sepsána nebyla. Velká cena Německa totiž figuruje mezi evropskými závody, a tak je jakékoliv stěhování třeba do dříve zvažované Koreje zcela mimo realitu. Zřejmě by tak došlo k přestávce, která by trvala prakticky po celé letní prázdniny a jež by byla 26. července rozdělena Velkou cenou Maďarska.
Pokud se ptáte, proč by se na Hockenheimringu nemělo závodit, přestože okruh figuruje v kalendáři, pak důvodem je nedořešená smlouva. Letos se totiž dle původních záměrů mělo jet právě na Ringu, který se o hostování dělil s Hockenheimringem. Jak jsme ale uvedli výše, novodobý sourozenec Severní smyčky má smůlu. A pokud se Bernie nedohodne s pořadateli, dostane padáka i druhý německý okruh.
A proč by principál F1 neměl dospět k dohodě? Především kvůli finančním důvodům, neboť daná závodní dráha nesplňuje všechny jeho představy a zřejmě i samotný poplatek za pořádání nebude malý. Pořadatelé však uvedli, že si další výdaje nemohou dovolit. Ecclestone říká, že ho to sice překvapuje, ale možná je to tím, že královská motoristická disciplína již není v Německu natolik populární, jako bývala za dob Michaela Schumachera.
To zní na první pohled nelogicky, neboť loni zvítězil německý tým a vicemistrem se stal německý pilot (i když Rosberg je po otci také Fin a zároveň bydlí v Monaku). Kromě toho tu máme Sebastiana Vettela, který si v předcházejících letech připsal hned čtyři tituly mistra světa. Jenže Schumacher je legenda, jeden z nejlepších pilotů historie a takový se dost možná nenarodí už nikdy nikde, natož pak znovu v Německu. Vettel nebo Rosberg jsou jistě populární, na tribuny ale očividně lidi běžně nesledující ef-jedničky nepřitáhnou.
Pozoruhodné ale je, že Ecclestone si s celou situací vůbec nedělá hlavu a na případný výpadek německé GP reaguje suchým britským humorem. „My přece máme německou Grand Prix„jmenuje se rakouská,” konstatoval dlouholetý vládce formulového světa s ohledem na to, že spolu obě země sousedí a mluví se v nich stejným jazykem.
Zatím to tedy vypadá, že jedinými závody, které se pojedou v německy hovořící zemi, je právě Velká cena Rakouska. Ta se odehraje 21. června na okruhu Red Bull Ring, což je přepracovaný A1 Ring, jenž se po dvanácti letech vrací do kalendáře F1.



Okruh Hockenheimring sice v kalendáři F1 pro letošní sezónu figuruje, pořadatelství však jisté nemá
Zdroj: Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 8 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 2 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 3 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 5 hodinami
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 6 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.02. 11:55 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
