Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
F1 možná v Německu skončí. Bernie na to: Německou GP ale máme, říká si rakouská
23.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bernie Ecclestone chce od pořadatelů peníze a investice, ti je však odmítají s ohledem na menší zájem publika. Německá Grand Prix tak možná skončí.
O šampionátu Formule 1 píšeme v poslední době buď v dobrém, přičemž v takové chvíli jsou zmínky spojeny hlavně s minulostí, nebo ve zlém. V ten moment je pak středobodem stávající podoba královské motoristické disciplíny, která je již spíše vyumělkovanou show než adrenalinem protkanými závody, na které jsme byli léta zvyklí. Jistě, leckdo by sice mohl namítnout, že loňské bitvy mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem byly pomalu reminiscencí legendárního souboje Lauda-Hunt, s tím však asi bude většina soudných lidí souhlasit jen sotva.
Filozofování ale nechme stranou a pojďme se zaměřit na tvrdá fakta, která se týkají Velké ceny Německa. Opět si však nemůžeme odpustit zmínku o minulosti, neboť ještě před pár lety se tamní okruhy doslova praly o to, kdo bude moci Grand Prix pořádat. Pro letošek to ovšem vypadá, že žádné závody u našich západních sousedů nebudou. Původně je sice měl hostit Nürburgring, ten však změnil majitele.
Pořadatelé v minulých měsících absolvovali několik schůzek s Bernie Ecclestonem, přičemž poslední proběhla dokonce v uplynulých hodinách. Výsledek je však dozajista nepotěšil, neboť principál F1 již závody v pohoří Eifel nechce. Místo toho uvedl, že se letos buď pojede podle nového plánu na Hockenheimringu (dle schváleného kalendáře se bavíme o 19. červenci), nebo se v Německu nepojede vůbec.
Je přitom otázkou, co by se stalo, kdyby nakonec smlouva o pořadatelství sepsána nebyla. Velká cena Německa totiž figuruje mezi evropskými závody, a tak je jakékoliv stěhování třeba do dříve zvažované Koreje zcela mimo realitu. Zřejmě by tak došlo k přestávce, která by trvala prakticky po celé letní prázdniny a jež by byla 26. července rozdělena Velkou cenou Maďarska.
Pokud se ptáte, proč by se na Hockenheimringu nemělo závodit, přestože okruh figuruje v kalendáři, pak důvodem je nedořešená smlouva. Letos se totiž dle původních záměrů mělo jet právě na Ringu, který se o hostování dělil s Hockenheimringem. Jak jsme ale uvedli výše, novodobý sourozenec Severní smyčky má smůlu. A pokud se Bernie nedohodne s pořadateli, dostane padáka i druhý německý okruh.
A proč by principál F1 neměl dospět k dohodě? Především kvůli finančním důvodům, neboť daná závodní dráha nesplňuje všechny jeho představy a zřejmě i samotný poplatek za pořádání nebude malý. Pořadatelé však uvedli, že si další výdaje nemohou dovolit. Ecclestone říká, že ho to sice překvapuje, ale možná je to tím, že královská motoristická disciplína již není v Německu natolik populární, jako bývala za dob Michaela Schumachera.
To zní na první pohled nelogicky, neboť loni zvítězil německý tým a vicemistrem se stal německý pilot (i když Rosberg je po otci také Fin a zároveň bydlí v Monaku). Kromě toho tu máme Sebastiana Vettela, který si v předcházejících letech připsal hned čtyři tituly mistra světa. Jenže Schumacher je legenda, jeden z nejlepších pilotů historie a takový se dost možná nenarodí už nikdy nikde, natož pak znovu v Německu. Vettel nebo Rosberg jsou jistě populární, na tribuny ale očividně lidi běžně nesledující ef-jedničky nepřitáhnou.
Pozoruhodné ale je, že Ecclestone si s celou situací vůbec nedělá hlavu a na případný výpadek německé GP reaguje suchým britským humorem. „My přece máme německou Grand Prix„jmenuje se rakouská,” konstatoval dlouholetý vládce formulového světa s ohledem na to, že spolu obě země sousedí a mluví se v nich stejným jazykem.
Zatím to tedy vypadá, že jedinými závody, které se pojedou v německy hovořící zemi, je právě Velká cena Rakouska. Ta se odehraje 21. června na okruhu Red Bull Ring, což je přepracovaný A1 Ring, jenž se po dvanácti letech vrací do kalendáře F1.
Okruh Hockenheimring sice v kalendáři F1 pro letošní sezónu figuruje, pořadatelství však jisté nemá
Zdroj: Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva